اسکیت یخ یا اسکیت اینلاین؟

از 1988 تا 2020 با رشته اگرسیو
آگوست 26, 2020
لغو کاپ قاره ای توسط IIHF
آگوست 27, 2020

برخلاف خارج از کشور که تا اسم اسکیت سواری به میان می آید همه به اسکیت روی یخ فکر می کنند در ایران تا این نام برده می شود همه به فکر اسکیت های چرخ دار می افتند. این مسئله هم خوب است هم بد و دلیل آن نیز قدرت ایران در رشته های اسکیت اینلاین می باشد.

در سال های گذشته به دلیل نبود امکانات مناسب برای تمرین اسکیت یخ و نبود پیست استاندارد باشگاه داران را به این سمت سوق داد که اسکیت اینلاین را هدف اصلی قرار دهند چرا که برای تمرین اسکیت اینلاین محدودیتی وجود ندارد و زیرساخت عجیبی هم لازم ندارد. شما به دفعات دیده اید که افراد در پارک ها نیز مشغول استفاده از اسکیت های چرخ دار می باشند. البته به این مسئله نمی پردازیم که استفاده از اسکیت در پارک ها بدون محافظ مناسب ممکن است به شما آسیب وارد کند. همچنین پیست های اسکیت ملاحظات زیادی را برای ایمن کردن پیست های خود انجام می دهند.

همچنین دقت داشته باشید که استفاده از لوازم ایمنی در تمامی موارد لازم و ضروری می باشد. چرا که حادثه خبر نمی کند و ممکن است اجرای یک حرکت ساده گریبان شما را بگیرد و آسیب جدی به شما وارد کند.

اما به بحث اصلی که بازگردیم، از قدرت ایران در رشته های اسکیت اینلاین صحبت می کردیم. فدراسیون اسکیت نیز این موارد را به شدت در نظر می گیرد و هر روزه برای رشد و توسعه این ورزش محبوب تلاش می کند. اما رشته های فعال در اسکیت اینلاین موارد زیر می باشند که ممکن است شما در یکی از آنها مشغول به فعالیت باشید:

اسکیت نمایشی یا اسکیت هنری

اسکیت سرعت

اسکیت هاکی یا اینلاین هاکی

اسکیت فری استایل

اسکیت رولبال

اسکیت فوتینز و اسکیت رولرساکر

اسکیت آلپاین

اسکیت اگرسیو

اسکیت برد

اسکوتر

هرکدام از این رشته های طرفداران زیادی را جذب خود کرده اند و تیم های ملی کشور عزیزمان در سطح آسیایی و جهانی به صورت جدی فعال می باشند. مسابقات داخلی نیز به صورت لیگ های مداوم و یا مسابقات مناسبتی انجام می شود. مربیان، باشگاه دارها و اعضای تیم های اسکیت همیشه در تلاش هستند تا بتوانند نام خود را هر چه بیشتر مطرح کنند و برای ورود به تیم های ملی خود را آماده کنند.

 

 

اما اسکیت یخ نیز از قافله جا نمانده است و در سال های اخیر فعالیت های جدی برای رشد و توسعه آن صورت گرفته است. البته اکنون، پیستی بسیار مجهز در غرب تهران فعال می باشد که در پروژه ایران مال واقع شده است. پیست یخ آیس باکس که مطابق با استانداردهای جهانی ساخته شده است فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرده است و اسکیت بازان می توانند در این پیست فعالیت حرفه ای داشته باشند.

اگر شما اسکیت اینلاین را آموخته باشید برای یادگیری اسکیت یخ مشکلات بسیار کمی دارید و خیلی سریع به آن عادت خواهید کرد. اصول یادگیری اسکیت یخ و اسکیت اینلاین مشابه می باشد و در هر دو تیغه و چرخ ها در یک خط صاف قرار گرفته اند. اگر شما نقاط تعادلی بدن خود را یافته باشید برای یادگیری اسکیت روی یخ بسیار سریع خواهید بود.

آکادمی اسکیت خرم شاد که تحت مدیریت آقای وحید شجاعی فعالیت می کند، نیز برنامه های مدونی برای آموزش اسکیت یخ در نظر گرفته است که شما می توانید برای شرکت در این برنامه های آموزشی اقدام نمایید. آقای وحید شجاعی برای رشد و توسعه اسکیت اینلاین تلاش های بسیاری داشته اند و در سال های اخیر به صورت مداوم در مسابقات رسمی کشور شرکت داشته اند. تیم های آکادمی اسکیت خرم شاد که تحت سرپرستی ایشان می باشند، به صورت حرفه ای فعال می باشند و در صورت تمایل می توانید در محل آکادمی اسکیت حضور داشته باشید تا برای ورود به تیم های اسکیت تست بدهید.

برنامه آموزش اسکیت یخ نیز برای شما در نظر گفته شده است که تحت نظر مربی متخصص در این زمینه برای شما پیش خواهد رفت. به این ترتیب هم در زمینه اسکیت اسنلاین و هم اسکیت یخ تخصص پیدا خواهید کرد و فرصت های بیشتری پیش روی شما خواهد بود.

یادگیری اسکیت، به صورت مرحله به مرحله می باشد و لازم نیست از هم اکنون برای آینده نگران باشید. بلکه شما اسکیت را آغاز می کنید و در ادامه مربی استعدادیاب به شما می گوید که کدام رشته برای شما مناسب تر است.

فرصت یادگیری اسکیت در یک آکادمی اسکیت معتبر را از دست ندهید و از همین امروز اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *