از 1988 تا 2020 با رشته اگرسیو

مسابقات اسکیت اگرسیو به صورت مجازی
آگوست 25, 2020
اسکیت یخ یا اسکیت اینلاین؟
آگوست 27, 2020

اولین بار شرکت Rollerblade در سال 1988 بود که اسکیت اگرسیو را با ظاهری متفاوت و کاربردی متفاوت به جهان معرفی نمود. از آن سال تا اولین مسابقه در رشته اگرسیو شش سال طول کشید و در این شش سال افراد بسیار زیادی جذب این رشته جذاب شده تا رشته اگرسیو را با گسترش و توسعه بسیار بالا روبرو نماید.

تا قبل از آن، اسکیت بازان و افراد علاقه مند به اسکیت، تنها بر روی یخ قادر به انجام اسکیت بازی بودند که با تولد اسکیت های اینلاین و همچنین اسکیت اگرسیو، ذات خیابانی اسکیت نیز متولد شده و علاقه مندان به خود را پیدا نمود.

مسابقات NISS (National Inline Skate Series) حدود پنج سال به صورت منظم و سازمان یافته در نقاط مختلف دنیا نیز برگزار گردید تا روز به روز به سرعت افراد علاقه مند به این رشته اضافه شود. این مسابقات با توجه به تمام محسناتی که برای گسترش و معرفی رشته اسکیت اگرسیو داشت، دارای یک مشکل بزرگ بود. نبود قوانین مشخص !

در هر دوره از مسابقات قوانین متفاوت از مسابقه قبلی بود و همچنین نحوه برگزاری مسابقات دارای چهارچوب و نظم مشخصی نبود. همین امر باعث شد تا در سال 1995 انجمن اسکیت اگرسیو که با نام اختصاری ASA مشخص شده است تشکیل شود.

در این انجمن قوانین کلی رشته اگرسیو به صورت کاملا جامع مجدد مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفت و همچنین بخش نامه ای جامع برای انجام مسابقات در سطوح مختلف این رشته نیز تدوین گردید تا برگزاری مسابقات در سطوح مختلف در تمامی نقاط جهان به یک شکل و با یک قانون مشترک انجام گیرد. این اقدامات را می توان نقطه عطفی در رشته اگرسیو دانست و به اصطلاح می توان گفت کت و شلوار این رشته از سال 1995 دوخته و بر تن رشته اگرسیو پوشیده شد.

بعد از NISS، WRS (Worlds Rolling Series) بود که بزرگ ترین مسابقات در رشته اگرسیو را برگزار می نمود. WRS شروع فعالیت خود را در سال 2009 آغاز نمود و با حمایت اغلب شرکت ها و کمپانی های بزرگ ورزشی موفق به برگزاری بزرگ ترین و معتبر ترین مسابقات و رویداد های اسکیتی در رشته اگرسیو گردید تا جایی که در سال 2012، بیش از صد مسابقه در رشته اگرسیو را در حدود 20 کشور مختلف در جهان برگزار نمود.

از سال 1988 تا کنون رشته اسکیت اگرسیو توسعه و پیشرفت بسیار بسیار بالایی در تمام سطوح داشته و دائما در حال بروز رسانی بوده است.

اسکیت بازان در رشته اگرسیو، به سه شکل مختلف که زیر شاخه های رشته اگرسیو می باشند مشغول انجام فعالیت در این رشته می شوند.

اسکیت اگرسیو خیابانی

همانطور که از اسم آن پیداست، این شکل از اسکیت اگرسیو در خیابان بوده و هدف از آن، اجرای حرکات نمایشی با استفاده از موانع شهری موجود همانند پله ها، نرده ها و هر آنچه که در یک معبر شهری به چشم می خورد می باشد. با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن حرکات در این شکل از اسکیت اگرسیو، بازیکنان در صورت ورود به معابر شهری، نیازمند مهارت و تسلط بسیار بسیار بالا بر روی اسکیت می باشند چرا که در صورت عدم مهارت در کنترل اسکیت، آن هم  در یک معبر شهری، کوچک ترین اشتباه می تواند بزرگ ترین صدمه را به افراد وارد نماید. اغلب کسانی که به صورت خیابانی در این رشته فعالیت دارند افراد با سابقه تمرین بالا بوده و مهارت و تسلط بسیار بالای روی اسکیت خود دارند.

اسکیت اگرسیو در اسکیت پارک

حتما تا بحال با فضاهای مخصوص اسکیت سواران روبرو شده اید که دارای سطوح شیب دار مختلف بوده و موانع مصنوعی جالبی نیز در آن ها نصب شده است. این پیست ها مخصوص رشته اگرسیو و گاها اسکیت برد نیز می باشد که در رشته اگرسیو، بازیکنان در این اسکیت پارک ها، بیشتر تمرکز خود را بر روی حرکات فنی قرار می دهند.

اسکیت اگرسیو VERT یا عمودی

در این شاخه، بازیکنان در رمپی که به شکل U می باشد مشغول انجام حرکات نمایشی می شوند. اسکیت بازان در ابتدا تلاش می کنند تا با افزایش سرعت، خود را تا بالا ترین لبه این رمپ رسانده و با پرش های مختلف و جذاب، در حالتی که به صورت معلق در می آیند حرکات چرخشی و نمایشی خود را اجرا نموده و با تسلط و روانی حرکت، مجدد بر روی لبه بالایی رمپ فرود آیند.

اسکیت اگرسیو را می توان کودک درون ورزش اسکیت دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *