آموزش اسکیت در سنین مختلف

حضور در مسابقات جهانی اسکیت
نوامبر 19, 2023
گسترش و پیشرفت رشته اسکیت
دسامبر 12, 2023

یکی از اصول بنیادی و اساسی در هر رشته ای آموزش آن به شمار می‌آید. شما چه در یک تیم ورزشی باشید چه در مدرسه و یا در استعدادپروری های دیگر نیاز است تا آموزش های لازم و صحیح را دریافت نمایید تا به آینده ای که انتظار آن را می کشید امیدوار گردید. اگر که آموزش صحیحی در مدارس برای کودکان انجام نگیرد نمی توان انتظار داشت که آن ها بتوانند در زمینه تحصیلی آینده و پیشرفتی داشته باشند.

این اتفاق در ورزش و رشته های مختلف دیگر نیز اتفاق می افتد که برای مثال فردی را در نظر بگیرید که در حال یادگیری رشته خوشنویسی می باشد اما اگر این فرد تمرینات خود را به درستی انجام ندهد و یا یادگیری او همراه با آموزش صحیح نباشد چگونه می توان انتظار داشت که در آینده به یک خطاط ماهر و حرفه ای بدل گردد؟ اما در رشته های ورزشی این حساسیت ها بالاتر نیز خواهد بود چراکه آسیب های ورزشی ممکن است در تمرینات نیز به وقوع بپیوندد. از این رو فرد نه تنها باید نگران اجرای تکنیک ها به صورت صحیح باشد و توانایی حضور در تیم های حرفه ای را پیدا کند بلکه باید از وقوع حوادث که سبب آسیب های جدی می شود نیز جلوگیری نماید.

این آسیب ها می تواند در رشته های مختلف به شکل متفاوتی روی دهد و عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد پس بسیار مهم است که از همان ابتدای امر تمرینات خود را به صورت حرفه ای دنبال کنید و در این راه از یک مربی باتجربه و کارآزموده کمک بگیرید تا بتوانید در آینده تمام توقعاتی که از رشته مورد نظر خود دارید را برآورده کنید که البته همه این موارد در کنار حفظ سلامتی جذابیت بیشتری نیز خواهد داشت.

از این حیث رشته اسکیت با دیگر رشته های ورزشی تفاوتی چشمگیر دارد و آن این که برای مثال رشته بسکتبال تنها در یک رشته تخصصی مشغول تمرین می‌شوند و تمامی تمریناتی که صورت می گیرد حول آن برنامه ریزی می شود اما رشته اسکیت چون دارای تنوع بسیاری می باشد به مراتب آموزش صحیح آن ها نیز دشوارتر می باشد و  از این رو برای یادگیری رشته اسکیت نیاز به آموزش در یک آکادمی اسکیت خواهد بود.

آکادمی اسکیت را می توان به مجموعه‌ای که در آن تمامی رشته های ورزشی آموزش داده می شوند را اطلاق نمود. تصور کنید که پا در دانشگاهی گذاشته اید که در آن تنها سه رشته و یا 20 رشته آموزش داده می شود مطمئنا شما در میان آن بیست رشته اطلاعات دقیق تری را می توانید کسب نمایید و در کنار آن خود را نیز بهتر محک بزنید که علاقه مندی شما در کدام یک از رشته ها نهفته شده است و از این رو آینده بهتری و روشن تری برای شما برنامه ریزی خواهد شد.

تصور کنید که رشته اسکیت نمایشی مورد علاقه شما می باشد و این علاقه با دیدن چند ویدئو در اینترنت به دست امده است و پس از گذراندن اسکیت پایه و تکمیلی شروع می کنید تا در رشته تخصصی اسکیت نمایشی آموزش خود را به اتمام برسانید اما پس از گذشت مدتی متوجه می شوید که این رشته برای شما سنگین است و یا اینکه انجام حرکات این رشته از حوصله شما خارج است به این دلیل که حرکات رشته اسکیت نمایشی باید با دقت بسیار بالایی انجام گیرد از این رو متوجه می شوید که رشته مورد علاقه شما رشته اسکیت فری استایل می باشد چراکه حرکات و تکنیک های آن بسیار نرم و سریع است و شما این را دوست دارید که کارهای فوق العاده ای را در میان موانع به انجام برسانید و یا شاید دوست دارید تا رشته هایی که بازدهی زودتری دارند را امتحان کنید.

این که علاقه شما در میانه راه تغییر کند چیز عجیبی نخواهد بود و از هر لحاظ اصولی به نظر می آید زیرا شما بدون این که دانشی در مورد رشته مورد نظر خود داشته باشید آن را انتخاب کرده اید و اکنون که دانش خود را تکمیل کرده اید و تجربه تان بالاتر رفته است باعث می شود تا این تصمیم تغییر کند. از این رو اگر در جایی باشید که تنها چند رشته برای آموزش وجود داشته باشد چگونه می توانید این شانس را داشته باشید تا در رشته مورد علاقه خود تمرین کنید؟ و یا این که چگونه می توانید اطلاعات لازم را از افراد باتجربه برای این که بتوانید تصمیم نهایی خود ار بگیرید، به دست آورید؟ اینجاست که مفهوم آکادمی اسکیت جلوه پیدا می کند و برای افرادی که علاقه دارند تا اسکیت را به صورت علمی و اصولی آموزش ببینند و تا مدارج بالای آن پیش بروند اجتناب ناپذیر خواهد بود.

آکادمی اسکیت از طرفی دیگر این برنامه ریزی را انجام می دهد تا شما بتوانید یک عنصر فعال و مؤثر در رشته ای که انتخاب نموده اید بشوید و این رسالت و هدف یک آکادمی اسکیت معتبر که زیر نظر فدراسیون اسکیت فعالیت می کند است. زیرا افراد برای موفقیت در رشته هایی که مد نظر دارند راهی این مکان می شوند و اگر موفقیتی را در آن نبینند و یا تیم های حرفه ای که در آن آکادمی فعال می باشند نتوانند کسب مقام یا مدال داشته باشند افراد تازه وارد به زودی علاقه خود را از دست خواهند داد و پس از مدتی کوتاه آن آکادمی را ترک نمایند. از همین رو یک آکادمی اسکیت حرفه ای برای آن که بتواند فعالیت خود را ادامه دهد و بدون وجود مشکل در مسیر خود پیش برود نیاز دارد تا کیفیت بسیار بالایی را ارائه دهد.

در این آکادمی های اسکیت مربیان باتجربه بحث های تیم سازی را می شناسند، تجربه کافی برای پرورش و آموزش هنرجویان را دارند، از آخرین اطلاعات در مورد لوازم اسکیت و کفش های اسکیت مطلع هستند و این تلاش را دارند تا هنرجویان را با بهترین سبک و شیوه های نوین آشنا نمایند. اطلاع از تکنیک های جدید، قوانین روز دنیا، لوازم کمک آموزشی مواردی می باشند که سطح یک مربی را بالا می برند بنابراین اگر که شما نیز به عنوان یک مربی در حال فعالیت می باشید و می خواهید در زمره مربیان حرفه ای قرار بگیرید لازم است تا همیشه دانش روز را دنبال کنید از این رو باید از برنامه های فدراسیون جهانی اسکیت مطلع باشید و آن را به شاگردان خود نیز گوشزد کنید. در این زمینه همیشه باید با فدراسیون اسکیت در تماس باشید تا از تغییرات احتمالی در قوانین مطلع گردید  و در این صورت است که بازیکنان شما در یک مسابقه اسکیت شگفت زده نخواهند شد که قوانینی تغییر کرده و آن ها از آن اطلاعی ندارند. شما باید یک مربی تمام عیار باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *