کشف استعداد در رشته اسکیت

آموزش بنیادی رشته اسکیت
آوریل 29, 2023
تهیه لوازم و تجهیزات اسکیت
می 21, 2023

رشته اسکیت یکی از ورزش هایی است که دارای زیرشاخه های متنوعی می باشد و از این جهت با تمامی رشته های ورزشی تفاوتی چشمگیر دارد. این مسئله هم ممکن است باعث خوشحالی گردد و هم موجب دردسر و سردرگمی گردد برای افرادی که قصد انتخاب رشته تخصصی را دارند. چیزی که اینجا بسیار تعیین کننده می باشد نقش یک مربی باتجربه به عنوان یک راهنما است.

اما سؤالی که مطرح است این می باشد که شما برای استعدادیابی در زمینه رشته اسکیت چگونه اقدام می کنید؟ چگونه از این موضوع واقف می  شوید که آیا به رشته ای علاقه مند هستید یا نه؟ برای استعدایابی کودکان خود باید به کجا مراجعه نمایید؟

این موارد کارهایی نمی باشند که مطمئنا شما بتوانید آن ها را تنهایی به انجام برسانید و یا اینکه با دیدن مسابقات از یک رشته خاص تصور داشته باشید آن رشته برای فرزندتان رشته ای مناسب می باشد بلکه استعدیابی یک پروسه تجربی و عملی است که طول چندین سال به دست می آید. فردی که مسئول انجام این کار می گردد باید تجربه بالایی در تمام زمینه های رشته های اسکیت داشته باشد تا بتواند به صورت عمیق و بسیار اصولی بررسی های لازم را به انجام برساند.

اگر این استعدایابی برای کودکان انجام می شود که باید دقت بیشتری نیز در این کار صورت گیرد تا کودکان وسیله ای نباشند برای دستیابی ما به آرزوهای دست نیافتنی. کاری که افراد نباید انجام دهند این است که کودکان را وسیله نسازند تا آرزوهای خود را برآورده سازند و یا اگر به رشته ای علاقه داریم خود بر روی نیمکت نشسته و ادعای حمایت داشته و فرزند خود را به داخل زمین بفرستیم. اگر می خواهید که علاقه خود را دنبال کنید بهتر این است خود کفش اسکیت به پا کنید و پیست اسکیت شوید. اجازه دهید برای فرزندانتان این کار را مربی متخصص انجام دهد و علاقه فرزند شما نیز تعیین کننده این انتخاب رشته باشد.

برای اینکه این کار به صورت دقیق و با بررسی انجام گیرد ابتدا باید آموزش اسکیت را در یک آکادمی اسکیت آغاز نموده باشید. آکادمی اسکیتی که تحت نظر فدراسیون اسکیت به فعالیت می پردازد و برخوردار از مربیانی باشد که آموزش های خود را در فدراسیون اسکیت گذرانده اند و سال های طولانی تجربه کسب کرده و برای رشد و موفقیت رشته اسکیت تلاش داشته اند.

شما اگر در یک آکادمی اسکیت فعالیت خود را آغاز نمایید از همان ابتدا اسکیت پایه و تکمیلی به صورت اصولی به شما آموزش داده خواهد شد، حرکات را به گونه ای دریافت خواهید کرد تا بدن شما آمادگی ای که برای رشته تخصصی مورد علاقه شما لازم است را داشته باشد. به این معنا که برای رشته های آسان تر تمرینات آسان تر و برای رشته های سخت تر تمرینات سخت تری در نظر گرفته خواهد شد.

به عنوان مثال برای یک کودک خردسال تمرین های بسیار سخت رشته اسکیت نمایشی در نظر گرفته نمی شود زیرا این کار باعث می شود که او از اسکیت دلزده شود و در زمانی مناسب او برای حضور در رشته اسکیت سرعت فرستاده می شود تا با همسن و سالان خود به رقابت عملی که باعث انگیزه بیشتر در وی برای ادامه رشته اسکیت می شود بپردازد. در این صورت حس رقابت او تحریک می شود تا با انگیزه بیشتری یادگیری حرکات را دنبال نماید و برای رسیدن به آن نقطه از هیچ تلاشی مضایقه نخواهد کرد.

با ادامه یافتن چنین مسیر و انجام چنین فعالیت هایی است که در نهایت کودک شما می تواند به تیم های ملی راه پیدا کرده و پس از آن وارد رقابت های جهانی رشته اسکیت گردد. این اتفاق ممکن است در سنین بسیار پایین رخ بدهد و یا ممکن است هیچوقت رخ ندهد. تعیین کننده این موضوع شما خواهید بود زیرا نگاه فرزندتان به شما خواهد بود و اگر شما برای ادامه رشته اسکیت او را در یک تضاد قرار دهید مطمئنا به زودی دلزده خواهد شد و آن رشته را رها خواهد کرد. حتی خود او شاید دلیل آن را نداند و تنها به مشکل بودن و سخت بودن رشته اسکیت بازگرداند.

احتمال این نیز وجود دارد که شما با اعلام این مسئله که زمان و وقت خود را صرف این کار کرده اید و باعث ناامیدی شما شده است تاثیر منفی زیادی در روحیه او خواهید داشت. از این رو بحث تخصصی استعدادیابی رشته اسکیت را در یک آکادمی اسکیت دنبال نمایید تا حاصل آن نتیجه ای مطلوب باشد و حتی شاید لازم شود تا مدتی کودک شما زیر نظر مربی نباشد و خود به بازی در سانس های تفریحی مشغول گردد. این روش خود نیز نوعی آموزش می باشد و پس از مدتی فرزند شما به کلاس های آموزشی برای یادگیری بیشتر سوق پیدا می کند.

پس این تحلیل ها و اطلاعات را از مربی مربوطی دریافت کنید تا نتیجه ای که از این کار انتظار دارید به بهترین شکل برای کودک شما رقم بخورد. البته تنها موفقیت و قهرمانی مهم نمی باشد بلکه آن چیزی که فرزند شما در این مسیر به آن تبدیل می گردد تا به موفقیت دست یابد از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد. این سؤال را باید در ذهن داشته باشید که آیا شما می خواهید فرزندی عصبی و مضطرب را به قهرمانی برسانید یا اینکه می خواهید فرزند شما در مسیری صحیح حتی در زمانی طولانی تر این کار را به انجام رساند؟ اگر به دنبال جواب صحیح این سؤال هستید می توانید به آکادمی اسکیتی که تجربه ای طولانی در تشکیل تیم های مختلف اسکیت دارد مراجعه کنید.

همان طور که می دانید رشته اسکیت دارای سه دسته اصلی رشته های اسکیت اینلاین، رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد می باشد که هر یک از این دسته ها دارای شاخه های مختلفی می باشند که در زیر به برخی از آن ها اشاره می گردد.

برای مثال رشته اسکیت اینلاین دارای رشته هایی همچون رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت اینلاین هاکی، رشته اسکیت اگرسیو، رشته اسکیت فوتینز و… می باشد. رشته های اسکیت روی یخ نیز عبارتند از رشته اسکیت نمایشی روی یخ، رشته اسکیت سرعت روی یخ، رشته اسکیت فری استایل روی یخ و رشته اسکیت هاکی روی یخ که به رشته آیس هاکی معروی می باشد.

اسکیت کواد هم که مدت زمان کوتاهی است که به لیست آموزش های فدراسیون اسکیت اضافه گردیده و در حال پیشرفت روزافزون می باشد دارای رشته رولر دربی و رشته رینک هاکی است که شما با توجه به علاقه ای که به هر یک از رشته های اسکیت دارید می توانید اقدام به یادگیری اصولی آن نمایید و در این مسیر از مربیان باتجربه در آکادمی های اسکیت بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *