یادگیری صحیح اسکیت

مربی‌گری بین ‌المللی سطح دو رینک هاکی
آگوست 6, 2022
انتخاب رشته در ورزش اسکیت
آگوست 16, 2022

شاید شما نیز دیده باشید اسکیت سوارانی را که حرکات زیبایی را به اجرا درمی آورند و از این طریق عاشق رشته ورزشی اسگیت شده باشید. شاید فرزند شما نیز تمایل داشته باشد تا در این رشته ورزشی به فعالیت حرفه ای بپردازد. سرعت بالای اسکیت سواران و دور زدن و حرکت آن ها درون پیست های اسکیت حس هیجان را به آن ها و همچنین خود شما نیز منتقل می کند که به جذابیت این رشته می افزاید.

این ها برخی از خصوصیاتی است که رشته اسکیت از آن ها برخوردار می باشد، رشته ای پر از هیجان که شما می توانید سرعتی غیرقابل باور را زیر پاهای خود تجربه کنید و لذتی ببرید که با هیچ وسیله ای امکان دریافت آن را نخواهید داشت.

اما باید در نظر داشته باشید که برای شروع هر رشته و یا هر کاری نیاز به پایه و اصول می باشد که عدم رعایت این اصول می تواند شما را در آینده دور یا نزدیک دچار مشکلات جدی نماید از همین رو اگر علاقه مند به رشته اسکیت می باشید و قصد دارید این رشته را به صورت حرفه ای و حتی به عنوان تفریح و گذران اوقات فراغت دنبال کنید توصیه این است که حتما در یک آکادمی اسکیت این کار را آغاز نمایید.

اگر شما می خواهید تا به جایگاه واقعی خود در رشته اسکیت دست پیدا کنید و قصد آن را دارید تا به صورت حرفه ای در این رشته فعالیت داشته باشید لازم است تا اصولی را رعایت نمایید که آن هم اصول بنیادی و اولیه رشته اسکیت می باشد. شما برای اینکه ریشه های قوی داشته باشید باید توجه زیادی به موارد پایه ای و اولیه داشته باشید که ساختار اصلی آن رشته یا هر کاری را در بر می گیرد. شما به این طریق می توانید با استفاده از موارد مهم با سرعت بالاتری پله های ترقی را طی نمایید. البته در نظر داشته باشید که در مسیر موفقیت و رسیدن به اهداف بزرگ راه میانبری وجود ندارد و شما با تمرین و تلاش بسیار در رشته ای که به آن علاقه دارید می توانید به این مهم دست یابید.

بسیاری از افراد تصوری متفاوت از مطلب بالا دارند بر این مضمون که ابتدای امر خود مطالبی را یاد بگیریم و پس از آن و برای آموزش حرفه ای به یک آکادمی اسکیت وارد گردیم اما با تاکید باید بدانید که این فکری کاملا اشتباه است و اصلی که باید در نظر بگیرید این است که یادگیری اسکیت به صورت اصولی از همان ابتدا اجتناب ناپذیر می باشد.

مسیری که شما در آن قدم برداشته اید به صورت کاملا حرفه ای می باشد از همین رو تمامی بازیکنان از وجود مربیان باتجربه بهره مند می گردند تا بتوانند از این طریق به بالاترین راندمان خود دست یابند. پس اینکه شما صرفا یک کفش اسکیت تهیه نمایید و با استفاده از آن و یک سری ویدئوهای آموزشی به تمرین اسکیت بپردازید نمی تواند نتیجه ای موفقیت آمیز در ادامه مسیر برای شما به همراه داشته باشد.

این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که در رشته های تخصصی اسکیت آموزش ها باید بر اساس سن و سال کودک انجام گیرد یعنی برای کودکانی که در سنین بسیار پایین قرار دارند منطقی نیست که آموزش بر اساس ایجاد استرس و موفقیت و شکست صورت گیرد. آموزش باید بر اساس علاقه کودک و شور و شوق آن ها برای یادگیری اسکیت انجام گیرد. باید به شکلی آموزش اسکیت برای آن ها پیش رود تا به یک لذت مداوم تبدیل گردد. مطمئنا با پیشرفت و در مراحل بعدی آموزش خود به معنی شکست و پیروزی دست خواهد یافت اما این مرحله باید توسط خود او تشخیص داده شود و نباید با استرس و فشاری باشد که از سوی خانواده و یا مربی تحمیل می گردد.

با این روش اشتیاق و علاقه به این رشته در تمامی مراحل یادگیری به همراه کودک می باشد و زمانی که با تمرین های مشکل روبرو می گردد این اشتیاق برای یادگیری همراه او خواهد بود. علاوه بر این فدراسیون اسکیت نیز این مسئله را گوشزد می کند که در آموزش عملی و تئوری هر کودک باید به صورت جداگانه شناخته گردد. آموزش حرکات درست است که یکسان می باشد اما نحوه ارائه آن به کودکان ممکن است با توجه به شخصیت آن ها متفاوت باشد.

از همین رو باید بدانید که آموزش حرفه ای نیاز به وسائل و لوازم باکیفیت نیز دارد و نه تنها لوازم باید باکیفیت باشد و بلکه کیفیت آموزش نیز باید بسیار بالا باشد و این تصور را که می توانید در پارک ها و پارکینگ و بدون حضور مربی به تمرین اسکیت بپردازید از خود دور نمایید زیرا از این طریق نه نتیجه مطلوبی خواهید گرفت و هم ممکن است آسیب هایی جبران ناپذیر را به پای خود وارد کنید.

در این صورت شما باید در نظر داشته باشید که آموزش ها بسیار دقیق صورت گیرد. اسکیت پایه از همان ابتدای امر یعنی پوشیدن صحیح کفش اسکیت و لوازم ایمنی آغاز می گردد. دیده می شود بعضی افراد که در پارک ها به اسکیت سواری می پردازند حتی کفش اسکیت خود را به صورت صحیح و اصولی محکم نکرده اند که این مسئله می تواند آسیب های جدی را برای پاهای آن ها به همراه داشته باشد. همچنین نحوه ایستادن صحیح، نحوه به دست آوردن تعادل بر روی کفش اسکیت از موارد مهم یادگیری اسکیت می باشد که همان ابتدا باید مورد توجه بسیار قرار گیرد.

مهم ترین مسئله که باید بدانید این است که تمامی آموزش هایی که توسط یک آکادمی اسکیت معتبر انجام می گیرد بر اساس آموزش هایی است که توسط فدراسیون جهانی اسکیت و فدراسیون اسکیت تایید شده است و مربیانی آن ها را آموزش خواهند داد که مدرک مربیگری از فدراسیون اسکیت را دریافت کرده اند. شما پس از آموزش پایه حرکات پیشرفته را آموزش خواهید دید تا علاوه بر حفظ تعادل بتوانید حرکات را نیز بر روی کفش اسکیت به انجام رسانید و یادگیری این حرکات کلید ورود به کلاس های تخصصی اسکیت می باشد که مهم ترین بخش و تعیین کننده آینده حرفه ای شما در  رشته اسکیت همین کلاس های تخصصی اسکیت می باشد.

پس از گذراندن کلاس های تخصصی یکی از موارد بسیار مهم این است که با خرید کفش اسکیت حرفه ای و مناسب کیفیت اسکیت سواری خود را بالا ببرید و در این زمان شما به مرحله ای رسیده اید که می توانید برای حضور در تیم های ملی و باشگاهی اقدام نمایید و خود را هرچه بیشتر برای مسابقات بین المللی آماده کنید و کسب مدال های جهانی را هدف قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *