حضور در رشته های تخصصی اسکیت

مجید هنر‌جو رئیس فدراسیون اسکیت شد
ژانویه 23, 2022
حمیدرضا بخارائی به سرپرستی امور دبیرکلی فدراسیون اسکیت منصوب گردید
فوریه 3, 2022

اگر به دنبال رشته ای هستید تا بتوانید در آن هیجان بالایی را تجربه نمایید و این مورد برای ورزشی که می خواهید دنبال کنید اهمیت دارد رشته اسکیت می تواند گزینه بسیار مناسبی برای این منظور باشد. رشته اسکیت می تواند تفریح و لذت را در کنار ورزش حرفه ای برای شما به همراه داشته باشد. رشته اسکیت سال هاست که در تمام دنیا مورد استقبال بوده است و در ایران نیز سال هاست که به آن توجه خاصی می شود که همین دلیل باعث شده است تا بتواند از دیگر ورزش ها قویتر عمل کند و با فاصله بسیاری سبقت بگیرد.

خانواده های بسیاری به دلیل شادابی و جذابیت بالایی که رشته اسکیت از آن برخوردار است سرمابه گذاری عمیق و بهتری بر روی آن داشته اند همچنین به دلیل مقام هایی که اسکیت بازان ایرانی در خارج از کشور کسب کرده اند آن ها را بر آن داشته تا برنامه های ویژه ای را برای این رشته ترتیب دهند.

اگر به خوبی دقت کنید خواهید دید که رشته های مختلف اسکیت در سال های گذشته توانسته اند پیشرفت های قابل توجهی را کسب نمایند که از جمله آن می توان به رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت اگرسیو، رشته اسکیت فوتینز و رشته اسکیت بورد اشاره نمود. این ها رشته هایی هستند که توانسته اند با کفش های مخصوص به خود یعنی کفش های اسکیت اینلاین در سطح جهان افتخارآفرین باشند.

کفش های اینلاین که از آن ها نام برده شد کفش هایی هستند که چرخ های آن ها در یک راستا می باشند البته باید در نظر داشته باشید که هر یک از رشته های تخصصی اسکیت دارای کفش های مخصوص به خود می باشند و تنها با آن ها امکان انجام حرکات و تکنیک ها را خواهید داشت و کفش های رشته های مختلف از نظر ظاهری نیز با یکدیگر متفاوتند که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بخش فروشگاه اسکیت وبسایت مراجعه نمایید و نمونه های مختلف کفش های اسکیت تخصصی را مشاهده نمایید.

یکی از مزیت هایی که ورزش اسکیت از آن برخوردار می باشد و آن را از ورزش های دیگر جدا می سازد هیجان و جذابیت بالای این ورزش است که کودکان خردسال را به سمت خود می کشاند؛ آن ها علاقه مندند تا با سرعت بالا حرکت کنند، جنب و جوش بالایی خواهند داشت و استقبال بسیار خوبی از این ورزش می کنند همچنین به رقابت با همسن و سالان خود می پردازند که همین مسئله چالشی را برای آن ها به همراه خواهد داشت که در صورت آموزش صحیح رشد آن ها را به همراه خواهد داشت.

کودک با انرژی بسیار بالا وارد رشته اسکیت می شود و آموزش اسکیت را ادامه خواهد داد و در صورتی که پشتیبانی کافی و برنامه ریزی منسجمی داشته باشد می توانید کودک خود را به جایگاهی مهم و ویژه در رشته اسکیت برسانید. کودک شما انتخاب وسیعی در میان شاخه های اسکیت پیش رو خواهد داشت این بدان معناست که انتخاب او می تواند جدای از سرگرمی و تفنن باشد. یعنی می تواند اسکیت را به صورت کاملا حرفه ای مد نظر داشته باشد، رشته مورد نظر را با دقت انتخاب نماید، آموزش اسکیت را از مربیان تحت نظر فدراسیون اسکیت دریافت کند و با یک برنامه ریزی دقیق مراحل رشد را در این رشته طی نماید.

رشته اسکیت توانسته در سال های اخیر درخششی چند برابر داشته باشد که دلیل آن زیرساخت های به وجود آمده در این رشته می باشد که همگان را بر آن داشته تا برای حضور در تیم های ملی رشته اسکیت اقدام نمایند. بازیکنان می توانند با یکدیگر و در کنار یکدیگر تمرین و کنند و در چالش ها شرکت نمایند؛ در رشته های که مد نظر دارد که می تواند رشته های گرو هی و یا رشته های انفرادی باشد حضور یابند و مربیان می توانند برنامه های آن ها را هماهنگ نموده و موارد لازم را برای آن ها شرح دهند و در ادامه با حضور مداوم و تمرین و پشتکار از یک بازیکن معمولی به سطح مناسبی از بازیکنان حرفه ای برسند و در این صورت می توانند در تیم های باشگاهی و تیم های ملی حضور داشته باشند. البته برای ورود به تیم های ملی همچون گذشته به آسانی صورت نمی گیرد اما هنوز می توان شانسی برای ورود به این تیم ها متصور بود.

البته رشته اسکیت علاوه بر شاخه اصلی اسکیت اینلاین دو شاخه دیگر را نیز در بر می گیرد که اسکیت روی یخ و اسکیت کواد می باشد که هر یک دارای رشته های مختلفی می باشند و فعالیت خود را چند سالی است که آغاز نموده اند. اسکیت روی یخ از سال 98 و اسکیت کواد از سال 99 فعالیت رسمی خود را آغاز نموده اند که این امید وجود دارد تا با توسعه هرچه بیشتر ورزش اسکیت بتوان استعدادهای جدیدی را در این رشته های پرورش داد و با تمرین و ممارست آن ها را برای تیم های ملی اسکیت روی یخ و اسکیت کواد آماده نمود.

رینک هاکی و آیس هاکی از رشته های مهم رشته اسکیت کواد و رشته اسکیت روی یخ می باشند که در دنیا طرفداران بسیاری را جذب خود نموده اند که همین باعث شده تا اسپانسرهای مالی بسیاری در این رشته ها سرمایه گذاری نمایند که اگر همین پیشرفت در ایران نیز به وجود آید شاهد این خواهیم بود که بسیاری از اسپانسرها سرمایه گذاری خود را به تیم های باشگاهی و تیم های ملی بکشانند.

امید این را داریم تا مسئولین هرچه بیشتر رشته اسکیت را مورد توجه خود قرار دهند و حمایت های کافی را از این رشته رو به رشد انجام نمایند تا بتوان از این طریق انگیزه بازیکنان را بالاتر برد. همچنین فدراسیون اسکیت می تواند با برنامه ریزی های منسجم همچون سال های قبل جایگاهی را که ایران باید در این رشته در جهان داشته باشد را کسب نماید که این می تواندنظارت دقیق بر آکادمی های اسکیت، ساخت پیست های اسکیت و برنامه ریزی برای کلاس های آموزشی از سوی فدراسیون جهانی اسکیت باشد.

رشته های اینلاین هاکی، آیس هاکی و رینک هاکی از رشته های مهم و پرمتقاضی در رشته های گروهی اسکیت می باشند و همچنین رشته های اسکیت سرعت و اسکیت نمایشی و اسکیت رول بال و… از رشته های مهم انفرادی می باشند که افراد می توانند بنابر علاقه و استایل و فیزیک بدن خود انتخاب رشته تخصصی خود را به انجام رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *