اسکیت روی یخ دست به کار شد

برگزاری کلاس مربیگری درجه سه تخصصی اسکیت هاکی روی یخ
دسامبر 12, 2021
هدف از ورزش اسکیت
دسامبر 27, 2021

همانطور که می دانید رشته اسکیت روی یخ چند صباحی است که به صورت جدی در ایران فعالیت خود را آغاز کرده است نه اینکه در گذشته نامی از این رشته نباشد یا فعالیتی در آن صورت نگرفته باشد اما به صورت رسمی ایران توانست تا در یکی دو سال گذشته سنگ زیربنای این رشته جذاب را بچیند و بتواند علاقه مندان به این رشته را در مجموعه ای به صورت یکپارچه گرد هم آورد تا تیم های قدرتمند ملی تشکیل شوند و بتوانند در عرصه های جهانی افتخارآفرین باشند.

اینکه ایران در عرصه های یخ دنیا حضور نداشت بسیار تاسف برانگیز بود و تلاش های مسئولین و جناب آقای کاوه صدقی باعث شد تا ایران با قدرت در این عرصه وارد شود و فعالیت های حرفه ای خود را آغاز کند. اکنون که نگارش این مقاله در دست انجام است تیم های ملی آقایان و بانوان برای آیس هاکی تشکیل شده است همچنین برای رشته نمایشی روی یخ  فعالیت های جدی صورت گرفته است و امید آن می رود تا شاخه های دیگر نیز با همین سرعت رشد کنند و ایران بتواند در تمامی شاخه ها در مسابقات رسمی حضور داشته باشد. پذیرفته شدن ایران در IHFF خود افتخاری بزرگ محسوب می شود و با تمامی آراء این اتفاق افتاد بنابراین ایران با قدرت در عرصه های جهانی حضور خواهد داشت و حتی در دو تورنومنت خارج کشور نیز حضور یافته استکه نه تنها تجربه ای بسیار خوب و مثمرثمر برای بازیکنان ایرانی بوده است بلکه علاقه مندان به این رشته را به روشن بودن ادامه مسیر امیدوار ساخته است.

در میان تمامی رشته های اسکیت روی یخ رشته آیس هاکی بیشترین فعالیت را از خود نشان داده است و توانسته است کمپ های تیم ملی را به صورت مرتب و دوره ای برگزار کند، بازیکنان ارتقای سطح قابل توجهی داشتند و توانسته اند در تورنومنت های جهانی نیز خوش بدرخشند. این پیگیری و انسجام تمرین ها باعث شده است تا رشته اسکیت روی یخ یک رشته جذاب برای تمامی ایرانیان محسوب شود. افراد از استان های مختلف تمایل دارند تا بتوانند به صورت حرفه ای در این رشته جذاب و زیبا حضور داشته باشند و امیدواریم تعداد زمین های یخ ایران آنقدری افزایش پیدا کند که همه بتوانند بدون محدودیت از امکانات بهره ببرند.

پیست آیس باکس در مجموعه ایران مال این امکانات را به صورت حرفه ای و با استانداردهای جهانی فراهم آورده است بدین ترتیب شما می توانید هم به عنوان بازیکن، هم به عنوان سرگرمی در این پیست حضور پیدا کنید و در کنار لذت بردن از فضایی بسیار دوست داشتنی این مجموعه کیفیت اسکیت سواری بر روی یخ را نیز افزایش دهید. فدراسیون اسکیت نیز به صورت مستمر و مداوم بر روی فعالیت های اسکیت روی یخ نظارت دارد و بدین ترتیب می توانیم امیدوار باشیم که در چند سال آینده جهش های قابل توجهی در رشته اسکیت روی یخ خواهیم داشت. رشته آیس هاکی، رشته اسکیت نمایشی روی یخ و رشته اسکیت سرعت روی یخ تماما در جهان از پرسابقه ترین رشته ها می باشند و رشته اسکیت فری استایل روی یخ نیز اخیرا به مجموعه اسکیت روی یخ اضافه شده است که تمامی این شاخه ها مسابقات حرفه ای دارند و به ویژه در شاخه های آیس هاکی، اسکیت نمایشی و اسکیت سرعت این رقابت ها در سطحی بسیار بالا و هیجان انگیز دنبال می شوند.

اسپانسرهای قدرتمندی در سطح جهانی از تیم های باشگاهی و ملی حمایت می کنند، پوشش خبری برای این رشته های ورزشی بسیار گسترده صورت می گیرد حتی در خود ایران نیز پوشش های خبری قابل توجهی در شبکه های ورزش و خبر برای مسابقات اسکیت روی یخ تدارک داده می شود. این است که ایران می تواند امیدوار باشد در سال های آتی اسپانسرها برای حمایت تیم های باشگاهی و ملی وارد عمل شوند و اینجاست که تغییر در رشته های ورزشی آغاز می گردد. رشته های ورزشی به صورت حرفه ای دنبال می شوند و بازیکنان این شانس را پیدا می کنند که با تمرکزی بسیار بالا تنها بر روی مسابقات تمرکز کنند تنها به یادگیری تکنیک ها و تاکتیک ها بپردازند و بتوانند در کنار هم تیمی های خود و مربی به بهترین نتایج دست یابند.

تمامی پیشرفت های این چنینی از پیگیری و ممارست به دست خواهد آمد اینگونه نیست که شما در گوشه ای بایستید و تلاشی نکنید و اتفاقات خوبی رقم بخورد؛ درست است که در ایران امکانات در سطحی پایین قرار داشته است اما در طول سه دهه گذشته تلاش فعالین شاخه اسکیت به این معطوف شده که بتوانند امکانات را در تمامی شهرها فراهم آورند و این مهم از رشته اینلاین آغاز گردید. اکنون اگر نگاه کنیم باشگاه های بسیار مجهزی در سطح کشور وجود دارند که رشته های اینلاین و رشته های اسکیت کواد در آن قابل تمرین و پیگیری هستند. مربیان آموزش دیده فدراسیون اسکیت در باشگاه ها حضور پیدا می کنند، استانداردهای بالایی برای تربیت ورزشکاران وجود دارد، تیم های ملی شکل گرفته اند و مربیان متخصص برای آموزش آن ها برگزیده می شوند. انتخابات فدراسیون در سطحی بسیار بالا و باکیفیت برگزار می شود، اعضای کمیسیون ها معین می شوند، وزارت ورزش بر تمامی فعالیت ها کنترل دارد، بودجه های فدراسیون اسکیت افزایش پیدا کرده است و تمامی این موارد باعث شده تا رشته اسکیت به رشته ای تبدیل شود که تمامی ایرانیان عاشق آن شده اند و برای خضور خود و یا فرزندانشان در این رشته جذاب تمام تلاش خود را صورت می دهند. با اینکه رشته اسکیت کمی هزینه های بالاتری از رشته های دیگر دارد اما واقعا کودکان با انرژی بسیار بالا به آن نزدیک می شوند و شاید چیزی که در کودکان مهم ترین انگیزه برای ادامه و رسیدن به قهرمانی مطرح باشد بحث علاقه و هیجان است که رشته اسکیت به طور تمام و کامل به این مهم پاسخ می دهد.

اما تمامی این تلاش ها وقتی معنی پیدا می کند که آموزش مربیان در دستور کار قرار داشته باشد یعنی رشته اسکیت روی یخ بزرگترین رشد و نمو خود را وقتی خواهد کرد که مربیانی آموزش دیده در سطح بالا وجود داشته باشند تا بتوانند به تربیت شاگردان بپردازند. این فرهنگ می تواند نشر آموزش اسکیت یخ را به بالاترین حد برساند و حضور مربیان خارجی می تواند تاثیرگذاری بسیار عمیق تری ایجاد کند از این رو فدراسیون اسکیت با دعوت از مربیان خارجی کمپی تشکیل داد که به مدت یک هفته به آموزش ورزشکاران علاقه مند به مربیگری اسکیت روی یخ پرداختند. این کمپ که به صورت حرفه ای و تخصصی در مجموعه آیس باکس برگزار شد با حضور مربیانی از خارج از کشور در سطحی بسیار بالا برگزار گردید و جناب آقای فرزاد هوشیداری به عنوان مترجم این برنامه حضور داشتند. بازیکنانی از سراسر کشور برای ارتقا سطح کیفی خود در این کمپ بودند و توانستند به دانشو تجربیات عملی خود بیفزایند. کیفیت دوره بسیار بالا بود و تست های پایانی دوره نیز در سطحی بالا برگزار گردید تا کیفیت مربیانی که خروجی این دوره خواهند بود بالا باشد.

آموزش درجه 3 مربیگری آیس هاکی باعث می شود تا این ورزش تمام رشد و پیشرفتی که داشته است را با سرعتی بسیار بالاتر دنبال کند و افراد علاقه مند این فرصت را داشته باشند تا تیم های باشگاهی خود را تشکیل دهند، به تربیت شاگردان خود بپردازند و بتوانند بر اساس اصول حرفه ای دنیا بازیکنان خود را پرورش دهند زیرا عدم آشنایی با قوانین و اصول باعث می شود تا بازیکنانی داشته باشیم بدون آگاهی لازم و در مسابقات دچار مشکلات اساسی شویم. حضور داورانی که به رشته آیس هاکی مسلط هستند و همچنین کتاب هایی که در این زمینه ترجمه شده است سطح دانش فنی افراد را بالا می برد و از این رو فرصتی بسیار قابل توجه برای علاقه مندان به رشته اسکیت روی یخ فراهم آمده است. این فرصت را از دست ندهید و برای کسب تجربیات بیشتر با بالاترین کیفیت اقدام نمایید.

اگر شما نیز از علاقه مندان به رشته اسکیت روی یخ هستید می توانید در مجموعه آیس باکس حضور پیدا کنید و به تمرینات جدی در این زمینه بپردازید، اگر قبلا اسکیت را تجربه کرده اید مطمئنا سرعت پیشرفت شما بالاتر خواهد بود و اگر در این زمینه یک فرد تازه کار هستید فرصت را از دست ندهید و همین امروز اقدام کنید. مطمئنا مشاورینی که در مجموعه آیس باکس وجود دارند بهترین راهنمایی ها را به شما ارائه خواهند داد و شما می توانید با پکیج کامل آموزشی در مدت زمانی بسیار کوتاه سطحر قابل توجه از تکنیک و مهارت را پیدا کنید. پیست آیس باکس با برنامه ای گسترده در طول هفته در خدمت شما عزیزان می باشد تا بتواند تمام تلاش خود را برای ارتقا فرهنگ اسکیت سواری روی یخ صورت دهد. تمام مسئولین و دست اندرکاران این پیست با تلاش شبانه روزی سعی در بهبود کیفیت آموزش و بهبود کیفیت خدمات دارند. اسکیت روی یخ حسی متفاوت است که تا آن را تجربه نکنید نمی توانید به تمام جذابیت های آن دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *