رینک هاکی رشته ای نوپا در ایران

انتصاب دکتر محمدرضا فضلی به عنوان سرپرست فدراسیون اسکیت
نوامبر 30, 2021
برگزاری کلاس مربیگری درجه سه تخصصی اسکیت هاکی روی یخ
دسامبر 12, 2021

رشته رینک هاکی یک رشته نوپا در کشور می باشد و بر اساس توجهی که از سمت مسئولین و باشگاه داران به این ورزش خواهد شد میزان پیشرفت آن مشخص می شود یعنی ورزش رینک هاکی این پتانسیل را دارد که بتواند آینده رشته های هاکی در ایران را تکمیل نماید. رشته های اسکیت هاکی در زمینه های اینلاین هاکی و آیس هاکی مشخصا پیشرفت کرده اند و در مسیر خود قرار گرفته اند. رشته رینک هاکی نیز که یک سال گذشته در پکیج آموزشی فدراسیون اسکیت قرار گرفته است تحت نظارت آقای وحید شجاعی فعالیت های زیربنایی و زیرساختی خود را انجام داد تا افراد بتوانند برای آشنایی بیشتر با این رشته و اطلاع از پتانسیل های آن ورود کنند.

افراد مختلف بر اساس شرایطی که دارند می توانند برای فعالیت های انفرادی و تیمی این ورزش ثبت نام نمایند و مراتب این مطلب از فدراسیون اسکیت اطلاع رسانی خواهد شد. اگر شرایط برقرار باشد و محدودیت های بیماری کووید 19 کمتر شود کمپ های تمرینی رشته رینک هاکی نیز برگزار خواهد شد. از جمله این موارد می توان به کمپ استعدادیابی تیم ملی رینک هاکی نیز اشاره کرد که در دستور کار انجمن اسکیت هاکی قرار گرفته است. این ورزش با توجه به اینکه خطرات کمتری از رشته های اینلاین هاکی و آیس هاکی دارد جذابیت بالایی برای خانواده ها خواهد داشت و همچنین در دنیا نیز سابقه ای طولانی برای حضور کشورها در این ورزش ثبت شده است.

ایران علیرغم سابقه ای که در رشته های اینلاین دارد در رشته های اسکیت کواد فعالیت چشمگیری نداشته است و این رشته (رشته رینک هاکی) می تواند آغاز خوبی برای رشته های اسکیت کوارد در ایران باشد. مدتی اسکیت های کواد برای تمرینات استفاده می شد اما به مرور جای خود را به اسکیت های اینلاین دادند و اسکیت های اینلاین مسیر رشد و ترقی را پیمودند البته نکته مثبت این است که زمین هایی که برای رشته رینک هاکی مورد نیاز است برای رشته های اینلاین هاکی تهیه و تدارک دیده شده اند و همچنین مسابقات آن ها نیز می تواند در زمینه های مشابه با اصلاحات کوچکی صورت گیرند بنابراین رشته رینک هاکی می تواند به سرعت بستر رشد خود را فراهم آورد و اگر اسپانسرهایی برای این مهم گرد هم آیند و بتوانند تیم های باشگاهی قدرتمندی تشکیل دهند پروسه رشد و ترقی رشته رینک هاکی بیشتر نیز خواهد شد.

اما مسئله به همین جا ختم نمی شود و حمایت های فدراسیون جهانی اسکیت که قول آن را به فدراسیون اسکیت داده است می تواند بسیار کمک کننده باشد. کمک هایی از قبیل ارسال مدرس رشته رینک هاکی برای هم مربیگری و هم برای داوری، همچنین ارسال تجهیزات و امکانات تکمیلی رشته رینک هاکی که سرعت ورود بازیکنان به این رشته را افزایش دهد. البته با توجه به پیشرفت خریدهای آنلاین شما می توانید به سادگی وسایل با برند مناسب را تهیه کنید و در این رشته مشغول تمرین شوید حتی اگر کمپ های تمرینی نیز برای آن وجود ندارد شما می توانید از طریق آنلاین فیلم های آموزشی را دریافت کنید تا بتوانید پروسه تمرینی خود را آغاز نمایید بدین ترتیب شما می توانید از افرادی باشید که در این رشته پیشگام بوده اند و مطمئنا فرصت های مناسبی برای حضور شما در تیم های ملی وجود خواهد داشت. از طرفی دقت شود که این رشته هم برای بانوان و هم برای آقایان و همچنین برای سنین پایین و هم سنین بالا طراحی شده است بنابراین شما می توانید در هر سن و سالی که هستید برای حضور در این رشته ورزشی جذاب مشارکت داشته باشید.

کلاس های آنلاین برای این رشته ورزشی هم در سطح جهانی برگزار می شود و هم در آینده در ایران برگزار خواهد شد و مطمئنا مسئولین فدراسیون اسکیت به این مهم توجه دارند که رشته های نوپا می توانند استعدادهای بسیار زیادی را به خود جذب نمایند. افرادی که نتوانستند در رشته های دیگر فرصت های مناسب را کسب کنند می توانند در این رشته نوپا با توجه به تجربیاتی که دارند نتایج قابل قبولی کسب نمایند و از طرفی شرایط رشد و ترقی تیم های ملی را نیز فراهم آورند.

در صورتی که برای خرید تجهیزات رشته رینک هاکی اطلاعات مناسب نیاز دارید می توانید با کمیته رینک هاکی در تماس باشید که در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود همچنین وبسایت آقای وحید شجاعی برای این مهم اطلاعات کافی در اختیار شما قرار می دهد که در بخش اسکیت کواد و رشته رینک هاکی برای شما قابل دسترس است. همچنین چوب رینک هاکی برای کاهش هزینه ها در داخل کشور تولید شده است و با قیمتی بسیار مناسب می توانید برای شروع تمرینات خود آن را تهیه کنید همچنین توپ های آن نیز در دسترس می باشد و بنابراین شما می توانید با اسکیت های اینلاین تمرین های ابتدایی رشته رینک هاکی را انجام دهید. هم تسلط شما بر روی چوب های رشته رینک هاکی بالا خواهد رفت و هم کنترل توپ آن را به دست می گیرید. اگر دقت داشته باشید توپ های رشته رینک هاکی گوی مانند هستند بنابراین کنترل آن ها سخت تر است و به محض دریافت ضربه شروع به غلتیدن و از کنترل خارج شدن می کند بنابراین نگه داشتن آن ها مانند پاک رشته های اینلاین و آیس هاکی نمی باشد. از طرفی چوب رشته رینک هاکی کوتاه تر می باشد بنابراین حالت خمیده رشته هاکی در این شاخه بیشتر دیده می شود پس تسلط بر روی حالت ایستادن و کنترل توپ و همچنین زدن ضربه به عنوان شوت یا پاس خود فرآینده یادگیری پیچیده و طولانی دارد که هرچه زودتر آن را آغاز کنید زودتر نیز نتیجه خواهید گرفت البته تمریناتی بدون کفش اسکیت نیز وجود دارد که قبل از خرید اسکیت های رینک که کاملا متفاوت از رشته های اینلاین هاکی و آیس هاکی می باشد می توانید آن ها را انجام دهید و از علاقه مندی خود به رشته رینک هاکی مطمئن شوید.

اگر این فرصت را به خود بدهید و با چالش تمرین درگیر شوید مطمئنا از این رشته خوشتان می آید و آینده را نیز برای تمرینات بیشتر اختصاص خواهید داد. کمیته رینک هاکی و آقای وحید شجاعی برای تمرینات بیشتر شما این امکان را فراهم آورده اند که بتوانید کتاب قوانین را نیز مطالعه کنید همچنین چوب رشته رینک هاکی را نیز با قیمتی بسیار مناسب در داخل کشور تهیه نمایید. تمامی این موارد با تلاش های پیگیرانه فدراسیون اسکیت در یکسال گذشته آماده شده است و امیدواریم این تلاش ها پیگیرانه ادامه داشته باشد و افراد بتوانند برای اینکه استعدادهای خود را در این شاخه ورزشی متبلور کنند فرصت مناسب را به دست آورند.

انتخابات پیش روی فدراسیون اسکیت انتخاباتی تاثیرگذار خواهد بود و مطمئنا با توجه به برنامه های راهبردی که فدراسیون اسکیت در سال های آینده خواهد داشت شرایط برای رشد و نمو شاخه اسکیت بیش از پیش فراهم خواهد آمد. رشته اسکیت در اوج شکوفایی خود به سر می برد و در تمامی شاخه های اسکیت فعال شده ایم. شاخه های اسکیت کواد، شاخه های اسکیت اینلاین و شاخه های اسکیت روی یخ.

این شاخه ها هر کدام زیرشاخه هایی دارند و افراد با سلایق مختلف در آن ها فعال می باشند بدین ترتیب مسابقات جهانی نخواهد بود که ما نتوانیم در آن شرکت کنیم و نامی از ایران برده نشود همانطور که در رشته های اینلاین هاکی، اسکیت هنری، اسکیت سرعت، اسکیت فری استایل و اسکیت رول بال افتخارآفرین بوده ایم می توانیم در رشته های اسکیت کواد و رشته های اسکیت یخ نیز مقام آور باشیم کما اینکه رشته های اسکیت روی یخ هم در قسمت آقایان و هم در قسمت بانوان در تورنومنت امارات افتخارات قابل توجهی کسب کردند که با توجه نوپا بودن این رشته در ایران قابل توجه است و توجه همه جهانیان را به خود جلب کرده است.

اگر شما نیز علاقه مند به یکی از شاخه های اسکیت هستید فرصت را از دست ندهید؛ امروز از فردا یهتر است. اگر شما اسکیت را حرفه ای دنبال نمی کنید حداقل برای پیشرفت فرزندتان تلاش کنید و اگر نمی توانید به عنوان اسپانسر وارد عرصه شوید و به رشد و ترقی ورزش کشور کمک کنید و یا در رده های مسئولیتی و همچنین حمایتی گام بردارید. شما می توانید وارد پروسه های آموزشی و مربیگری یا داوری شاخه های ورزشی اسکیت شوید و بدین ترتیب کمک کار دست اندرکاران این محدوده فعالیت باشید. کما اینکه هم اکنون نیز خلا نیروی متخصص به اندازه کافی حس می شود یعنی رشته اسکیت بسیار تشنه است که افراد بیشتری برای مربیگری، داوری اقدام نمایند و سطح بین المللی خود را نیز مرتب به روزرسانی نمایند. بدین ترتیب تیم های ورزشی خواهیم داشت که در سطح ملی به قوانین روز آشنا هستند و می توانند بهترین نتایج را در عرصه های رقابت بین المللی کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *