خرید کفش اسکیت چالشی همیشگی

سومین جلسه کمیسیون فنی اینلاین هاکی
مارس 31, 2021
کلاس داوری بین المللی رینک هاکی
آوریل 4, 2021

علاقه مندی به رشته اسکیت می تواند از اتفاقات متعددی نشات بگیرد. ممکن است شما در یک روز خوش آب و هوا همراه با خانواده تان برای دیدن یک طبیعت شاداب به یک پارک رفته باشید و در آن پارک افرادی را مشاهده کنید که با اسکیت های خود با حرکاتی بسیار فریبده به این طرف و آن طرف حرکت می کنند. بدن آن ها به صورت آهنگین حرکت می نماید و زیبایی حرکت آن ها شما را مجذوب می کند. بدین ترتیب شما با رشته اسکیت ارتباطی عمیق پیدا می کنید و آن را به عنوان رشته ای در نظر می گیرد که همیشه به دنبال آن بوده اید.

 مطمئنا در این مسئله نیز اشتباه نکرده اید چون رشته اسکیت رشته ای بسیار جذاب می باشد و در تمام دنیا به آن توجهی ویژه می شود. فدراسیون جهانی اسکیت که مسئول تمامی مسابقات رولر اسکیت می باشد برنامه ریزی های دقیقی برای اجرای این مسابقات به صورت منظم و منسجم دارد و اگر شما نیز برنامه ریزی کرده اید تا در رشته اسکیت به موفقیت برسید مطمئنا آینده ای درخشانی خواهید داشت. البته سن و سالی که در آن اسکیت را آغاز می کنید برای انجام یک فعالیت ورزشی جدی بسیار مهم است. اگر شما سن و سالی بالا دارید مطمئنا می توانید تنها به عنوان سرگرمی به رشته اسکیت نگاه کنید اما اگر در سنین کودکی به اسکیت علاقه مند شده اید و یا والدینی هستید که می خواهید فرزندان شما در رشته اسکیت فعالیت داشته باشند مطمئنا آینده ای روشن در این رشته منتظر شما خواهد بود. شما می توانید با برنامه ریزی دقیق با یادگیری اسکیت به صورت علمی و آکادمیک و همچنین استفاده از مربیان باتجربه به درجه ای برسید که حتی برای مسابقات جهانی و حضور در تیم ملی نیز کاندید باشید.

اما اگر تصمیم خود را گرفته اید و در این تصمیم نیز جدی و ثابت قدم هستید و می خواهید تمام مراحل را پله پله طی کنید و به دنبال راه های میانبر نیز نیستید اولین گزینه و اولین مورد تهیه لوازم و کفش اسکیت می باشد. لوازم ایمنی اسکیت به اندازه کفش اسکیت مهم است زیرا قرار است شما را از آسیب های جدی که ممکن است در یادگیری اسکیت برای شما پیش آید نجات دهد. شما ممکن است با حالت های مختلفی با زمین برخورد نمایید و اگر از لوازم ایمنی مناسب استفاده نکنید مطمئنا آسیب های جدی دریافت خواهید کرد که این آسیب ها ممکن است نه تنها شما را از اسکیت دلزده کند بلکه در تمام عمر همراه شما باشد.

بنابراین دقت در این مسئله و پایبندی به استفاده از این لوازم در هنگام تمرینات می تواند آینده ای مطمئن در ورزش اسکیت را برای شما رقم بزند اما پس از آن خرید کفش اسکیت مناسب می باشد. کفش اسکیت در شاخه های تخصصی با طراحی های ویژه ای آماده می شوند اما در شاخه اسکیت پایه که به عنوان شروع رشته اسکیت محسوب می شود طراحی ها به صورت عمومی وجود دارد و بیشتر به مسائلی تاکید می شود که برای بازیکنان پایه اهمیت دارد برای مثال محکم بودن کفش اسکیت که حرکت پا در داخل آن محدود شود و همچنین داشتن چرخ های روان و ترک های قدرتمند که این مسئله باعث می شود .رزشکار اسکیت را جزئی از بدن خود حس کند و بنابراین قدرت مانور و فعالیت های او به شدت افزایشیابد.

بنابراین از همان ابتدا با مربی باتجربه مشورت نمایید و اطلاعات یک آکادمی اسکیت را در اختیار بگیرید تا در خرید خود موفقیت داشته باشید. عدم موفقیت در خرید کفش اسکیت مناسب از همان ایتدا باعث می شود تا شما با کفش های غیراستاندارد مشغول به تمرین شوید و این خود عواقبی جدی به همراه خواهد داشت.

علاوه بر اینکه یادگیری شما به شدت افت می کند و شما نمی توانید اجرای حرکات را به خوبی انجام دهید آسیب هایی که منتظر شما است نیز شما را با چالش هایی جدی روبرو می کند و ممکن است حتی ادامه فعالیت در رشته اسکیت را برای شما غیرممکن سازد. دقت داشته باشید که در خرید کفش اسکیت تنها به توصیه های یک فروشنده دقت ننمایید ممکن است تنها از سر سودجویی این توضیحات به شما داده شود بنابراین برای اینکه از این مسئله اطمینان حاصل کنید بهتر است اطلاعات لازم را از مربی خود دریافت کرده باشید و بعد به خرید اسکیت اقدام نمایید.

بسیاری از افراد به دلیل اینکه خود قبل از یافتن یک آکادمی اسکیت مناسب خرید اسکیت را انجام داده اند از این بابت متضرر می شوند. آن ها به آکادمی اسکیت مراجعه می کنند و مربیان از پذیرش آن اسکیت خودداری می نمایند زیرا آن اسکیت غیراستاندارد است و مطمئنا پای فرد هنرجو را دچار مشکل خواهد کرد.

رشته اسکیت خود به تنهایی به اندازه کافی دشوار می باشد که نخواهید وقت خود را صرف جبران مشکلات کفش اسکیت تان کنید بهتر است کفش اسکیت با بالاترین استاندارد را داشته باشید و تمام تمرکز شما معطوف به اجرای حرکات به بهترین شکل ممکن باشد.

اما بسیاری از فروشگاه های اسکیت وجود دارند که تحت نظارت خود آکادمی اسکیت فعالیت می کنند. این فعالیت تحت نظارت آکادمی اسکیت این شرایط را به وجود می آورد که استانداردی بالا برای ارائه خدمات به مشتریان داشته باشند زیرا هنرجویان اسکیت در خود آکادمی اسکیت مشغول به فعالیت می باشند و در صورت بروز مشکلات اول دامنگیر خود آکادمی اسکیت خواهد شد. بنابراین اگر می خواهید از این بابت خیال آسوده باشید بهتر است ابندا تجربه لازم را به دست آورید، اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید، با افراد مطلع مشورت نمایید و دست آخر یا از فروشگاه اسکیت آکادمی اسکیت و یا از یک فروشگاه معتبر در خارج از آکادمی اسکیت خرید خود را نهایی نمایید.

اما به مرور که پیشرفت می کنید و در شاخه های تخصصی اسکیت پیش می روید و به وسیله مربی استعدادیاب برای رشته مناسب انتخاب می شوید زمان آن می رسد که تغییراتی جدی در لوازم مورد استفاده خود ایجاد کنید. برای مثال  اگر شما از اسکیت پایه استفاده می کردید و پس از دو سه ترم در حضور در رشته تخصصی به این نتیجه رسیدید که واقعا به این رشته علاقه مند هستید باید کفش اسکیت مناسب آن رشته را خریداری نمایید. این کفش اسکیت با طراحی ویژه ای که برای آن رشته به خصوص دارد اجرای حرکات و تکمیل آن ها را برای شما ممکن می سازد و همچنین تکنیک هایی که مربیان به شما آموزش می دهند قابل اجرا می شود. با کفش های معمولی و یا با کفش یک رشته تخصصی دیگر نمی توانید بالاترین کیفیتی که از یک ورزشکار شاخه تخصصی انتظار می رود را به دست آورید.

برای مثال کفش های اسکیت نمایشی با ترمزی که در جلوی آن ها دارند، کفش های اسکیت سرعت با چرخ های بسیار بزرگ و بوت های بدون ساق، کفش های اسکیت فری استایل با بوت های بسیار محکم و چرخ های راکر و کفش های اسکیت هاکی با استایل محکم و بندی و همچنین بلبرینگ های بسیار سریع هر کدام طراحی هایی هستند که برای این رشته به خصوص در نظر گرفته شده اند و این اجرا و نحوه طراحی باعث می شود تا بازیکنان به ماکزیمم راندمان خود در زمان تمرینات و مسابقات برسند.

بدون چنین طراحی هایی امکان اجرای حرکات با کیفیت بالا وجود نخواهد داشت و بازیکنان همواره در یک سطح معمولی باقی می مانند بنابراین تاکید مربیان تخصصی بر این مسئله بسیار زیاد است که از کفش اسکیت تخصصی استفاده کنید و همچنین از برندی بهره ببرید که متناسب با شرایط بدنی شما و تکنیک هایی که مورد نیازتان است طراحی شده باشد. هر فرد با توجه به ویژگی های فیزیکی و تکنیک هایی که قصد اجرای آن ها را دارد و سن  سالی که در آن است باید خرید اسکیت مناسب را انجام دهد در غیر این صورت در کوتاه مدت و بلندمدت اثرات منفی دریافت خواهد کرد و مجبور می شود تا در صورت تمایل برای ادامه رشته اسکیت کفش اسکیت خود را تغییر دهد و مطمئنا کسی نمی خواهد دوبار هزینه های تعویض کفش اسکیت را برای خود داشته باشد. همچنین دقت داشته باشید که برای افراد کوچک سال کفش ها کمی بزرگ تر با صلاحدید مربی در نظر گرفته می شوند تا با رشد سایز پا و همچنین سن و سال آن ها کفش به زودی قابلیت استفاده را از دست ندهد.

پس مهم ترین نکته در شروع رشته اسکیت این است که شما از وسائل و لوازم استاندارد استفاده کنید، لوازمی که در تمام دنیا مورد تایید می باشد و همچنین فدراسیون اسکیت ایران نیز آن ها مورد تایید قرار داده است.

پس استفاده از لوازم ایمنی و کفش اسکیت مناسب آینده ای طولانی مدت و روشن را برای شما رقم خواهد زد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های آکادمی اسکیت خرمشاد تحت نظر آقای وحید شجاعی تماس بگیرید تا ناب ترین اطلاعات در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار شما باشد همچنین شبکه های اجتماعی این مجموعه پیام رسان موضوعات مختلف در زمینه اسکیت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *