برگزاری مسابقات اسکیت در شرایطی دشوار

قوانین رشته رینک هاکی
فوریه 25, 2021
داوری بین المللی رینک هاکی
فوریه 27, 2021

رشته اسکیت مسیر زیادی را پیموده است تا به نقطه کنونی رسیده است، افراد زیادی تلاش کردند تا این رشته را به مردم بشناسانند و بتوانند جایگاه اصلی آن را در جاوعه ایجاد کنند. افراد زیادی را به این رشته علاقه مند کرده اند و این افراد خود نسل های بعدی رشد و پرورش رشته اسکیت قرار گرفته اند. افرادی که در زمینه اسکیت فعالیت داشته اند نه تنها در رشته های اسکیت پایه بلکه تمامی رشته های تخصصی اسکیت را مد نظر قرار داده اند و آن ها را تا حد بالایی کیفیت و ثمر بخشیده اند.

اگر شما نیز در رشته اسکیت فعال باشید حتما می دانید که رشته های فعال به عنوان شاخه های رشته اصلی اسکیت در ایران روز به روز رشد پیدا می کنند و آینده روشن برای رشته اسکیت برنامه ریزی شده است و فدراسیون اسکیت در این زمینه تلاش های شایسته ای را انجام داده است و با کمک پیشکسوتان و افراد فعال در این رشته توانسته تا حد اعلایی از آموزش و ترتبیت ورزشکاران را به انجام برساند. این پیگیری و راه اندازی به صورت منظم نیازمند برنامه ریزی دقیق و انگیزه ای بالا و نیازمند صرف هزینه در قسمت های مختلف می باشد.

فدراسیون اسکیت با برنامه ریزی صحیح این مهم را به انجام رسانیده است که اکنون شاخه های مختلف اسکیت شاهد رشد و ترقی چشمگیری می باشند. از جمله رشته های تخصصی که در شاخه های اسکیت فعال می باشند و مسابقات اسکیت در این زمینه در حال برگزاری است عبارتند از: رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت اینلاین هاکی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت اگرسیو، رشته اسکیت برد، رشته اسکوتر، رشته آیس هاکی، رشته اسکیت سرعت روی یخ، رشته اسکیت نمایشی روی یخ رشته رینک هاکی

تمامی رشته های فوق با انگیزه در حال پیگیری و پرورش استعدادهای بالقوه می باشند. درست است که رشته های اسکیت روی یخ و رشته رینک هاکی که از اسکیت های کواد استفاده می کنند نوپا می باشند اما این رشته ها با توجه به سابقه ای که در رشته های اسکیت اینلاین وجود دارد با سرعتی بالا در حال پیمودن مسیر ترقی و موفقیت می باشند. شرکت در کلاس های بین المللی که فدراسیون جهانی اسکیت برگزار می کند قهرمان پروری و ایجاد مسابقات استعدادیابی برای تشکیل تیم های ملی باعث می شود تا افراد انگیزه ای بالا برای فعالیت تخصصی در زمینه رشته اسکیت داشته باشند.

همچنین قراردادهایی که فدراسیون اسکیت با دانشگاه ها برای قبولی قهرمانان اسکیت در نظر گرفته است و همچنین تیم های ورزشی که تحت نظارت ارگان های نظامی فعالیت می کنند تا بحث سربازی را از بین ببرند باعث شده است تا نه تنها جذابیت رشته اسکیت بلکه پیشنهادهای قابل قبولی که در آن وجود دارد جاذبه ورزشکاران در سنین مختلف باشد.

رشته اسکیت به دلیل جذابیت بسیار بالا از سنین کودکی برای افراد مورد توجه می باشد و به همین دلیل که کودکان انگیزه بالا برای تمرین و حضور در یک رشته پرهیجان دارند، این رشته آینده روشن و امیدوارکننده خواهد داشت. در همین شرایط سخت که بیماری کووید 19 تمام فعالیت های ورزشی را محدود کرده است و افراد با مشکلات زیادی به تمرین های خود می پردازند فدراسیون اسکیت تلاش و کوشش بسیار با کمک ارگان های بهداشتی و رعایت تمام پروتکل های سلامت توانسته است تا مسابقات اسکیت را در شاخه های مختلف برگزار کند از جمله این مسابقات که اخیرا به نتایج جالب توجهی به پایان رسید مسابقات اسکیت سرعت می باشد.

این مسابقات در رده های سنی مختلفی برگزار گردید و نفرات اول تا سوم هر گروه مشخص شدند. حضور رئیس فدراسیون اسکیت و دبیر فدراسیون اسکیت و همچنین رئیس انجمن اسکیت سرعت بر بالا بودن کیفیت این مسابقات تاکید داشت و همچنین برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در رشته های مختلف از جمله رشته اسکیت سرعت و رشته اسکیت نمایشی نویدبخش پرورش مربیانی در زمینه های مختلف می باشد تا بتوانند استعدادهای نوظهور را کشف و آن ها را به نتیجه برسانند.

برگزاری مسابقات اسکیت در این شرایط که تمامی کشورها در مشکلات قرنطینه ای به سر می برند باعث می شود تا کیفیت تمرینی ورزشکاران بالاتر برود و آن ها بتوانند به محض برداشتن محدودیت های بین کشوری حضوری قدرتمند در مسابقات جهانی داشته باشند. مطمئنا تمرینات بسیار محدودتر شده است و حفظ روحیه ورزشکاران نیز بسیار دشوار می باشد اما اگر بتوانیم از این کارزار با موفقیت بیرون بیاییم کسب نتایج قابل قبول در مسابقات جهانی امری ممکن و دست یافتنی خواهد بود.

امیدواریم که بیماری کووید 19 زودتر دست از سر جامعه جهانی و ورزش بردارد و بتوانیم طبق شرایط نرمال به فعالیت های ورزشی خود ادامه دهیم.امید می رود سال جدید سالی خجسته برای تمامی ورزشکاران باشد و مرگ و میر در تمام دنیا که ناشی از این بیماری بوده است و استرس زیادی را در بین افراد جامعه ایجاد کرده است از بین برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *