قوانین رشته رینک هاکی

مسابقه اسکیت هنری به صورت مجازی
فوریه 22, 2021
برگزاری مسابقات اسکیت در شرایطی دشوار
فوریه 26, 2021

رشته های اسکیت از جمله رشته های پرطرفدار در سراسر می باشند و در شاخه های مختلفی نظیر اسکیت کواد، اسکیت اینلاین و اسکیت های یخ دنبال می شوند. هر کدام طرفداران خود را دارند و ورزشکارانی که به صورت حرفه ای در این رشته ها مشغول هستند البته برخی نیز در دو یا سه رشته نیز فعال می باشند که البته اگر بخواهید به صورت تخصصی به آن فکر کنید یک رشته تمام وقت شما را خواهد گرفت. همچنین هر کدام از این زیرشاخه ها که با اسکیت های مخصوص خود دنبال می شوند دارای رشته های تخصصی مختلفی می باشند مانند رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت رولبال، رشته اسکیت هاکی، رشته رولر دربی، رشته اگرسیو و…

بنابراین شما اگر تمایل دارید تا هر کدام از رشته های اسکیت را با کفش مخصوص آن دنبال کنید لازم است ابتدا اطلاعات جامعی را از این رشته ها کسب نمایید یعنی می توانید با مراجعه به اینترنت و مشاهده ویدئوهای مختلف حس و حال اسکیت را درک کنید و متوجه شوید کدام رشته برای شما مناسب تر است.

این مسئله به شما کمک خواهد کرد که زودتر به هدف برسید و در بین راه از سختی راه گلایه نکنید و مسیر را با قدرت رو به جلو ادامه دهید. این انگیزه که در نهایت چه استایلی از اسکیت را خواهید داشت باعث می شود تا شما بتوانید پیشرفت چشمگیری داشته باشید و مطمئنا از پس سختی های کار نیز بر بیایید. البته تهیه لوازم تخصصی از جمله کفش اسکیت و لوازم جانبی آن از یک فروشگاه اسکیت معتبر لازم و ضروری است که شما بتوانید تکنیک های گفته شده از سمت مربیان را با بالاترین کیفیت به اجرا درآورید و همچنین در مسابقات حرفی برای گفتن داشته باشید.

استفاده از لوازم غیر استاندارد نه تنها باعث می شود شما در اجرای تکنیک ها ضعیف عمل کنید بلکه باعث آسیب های ماندگار در بدن شما نیز بشود.

اما مسئله دیگری که بسیار مهم است قوانین هر یک از این رشته ها می باشند یعنی شما اگر در رشته خاصی فعالیت دارید باید قوانین آن را بشناسید، باید بدانید کدام حرکت ها خطا و کدام یک از حرکت ها امتیاز ویژه دارد. نحوه اجرا و از کار درآوردن حرکات نیز بسیار مهم می باشد، در ورزش های تیمی نیز بحث های خطا، حرکات گروهی ، حمله ها، دفاع، حرکت های دروازه بان از جمله مواردی است که باید با دقت به آن توجه شود وگرنه امکان به وجود آمدن خطا و کسر امتیاز از تیم متخلف وجود خواهد داشت.

رشته رینک هاکی از این حیث یکی از رشته های پر قانون می باشد یعنی شما برای اینکه بتوانید در این رشته فعالیت داشته باشید باید به رعایت قوانین دقت زیادی داشته باشید. داوران در این مسئله بسیار حساس می باشند و چند داور تمام پروسه بازی را کنترل می کنند.

داوران اصلی اجازه دارند تا بازیکنان را با کارت آبی یا قرمز جریمه کنند، آن ها را از زمین اخراج کنند و یا حتی از محل مسابقه به بیرون بفرستند، این کار برای مربیان و کادر فنی نیز برقرار خواهد بود یعنی داوران این اجازه را دارند که برای حفظ آرامش بازی هر گونه عملیاتی را انجام دهند البته لازم است که این اقدامات در گزارش نهایی بازی ذکر شود و به مقامات بالاتر ارائه شود. یعنی داوران نمی توانند بدون هیچ دلیل و مدرکی این کارها را انجام دهند و بعدا دچار دردسر خواهند شد.

از جمله نکات مهمی که در داروان باید آن را بررسی کنند اندازه های استاندارد زمین، استفاده از توپ مناسب و استاندارد و همچنین لوازم و تجهیزات بازیکنان می باشد. بازیکنان نمی توانند از هر گونه تجهیزاتی استفاده کنند بلکه باید استانداردهای لازم مورد تایید فدراسیون جهانی اسکیت را داشته باشد همچنین در بازی رینک هاکی بر خلاف اینلاین هاکی و آیس هاکی حرکت های خشن کاملا ممنوع می باشد حتی سد کردن های بی مورد، ترساندن بازیکن، حرکت های مغرضانه باعث می شود تا داوران دست به کار شوند و اعلام خطا نمایند. بنابراین اگر بازیکنی هستید که دوست دارید در محیطی آرام تر و بدون استرس به ورزش گروهی هاکی بپردازید رشته رینک هاکی یا رولر هاکی برای شما یک گزینه مناسب خواهد بود.

داوران از ابتدای بازی تا نهایت آن بحث های نگه داشتن زمان، جلوگیری از بازی های منفعل، جلوگیری از خطا و بازی خشونت آمیز و همچنین اعلام خطاهای تیمی را به دقت بالایی انجام می دهند و چند داور بر این کار نظارت دارند. مباحث تعویضی، حضور بازیکنان به تعداد قانونی و همچنین عدم جابجایی بازیکنان بدون اجازه از دیگر مواردی است که در کنترل داوران قرار می گیرد. اگر بازیکنان جریمه برای مدت بازی با یار کمتر بشوند باید تمام مدت زمان خود را بگذرانند و اگر در این مدت بازیکنان همان تیم به دفعات جریمه شوند این مدت زمان افزایش پیدا می کند اما در نهایت هر تیم باید 4 بازیکن در زمین را داشته باشد یعنی اگر دو بازیکن مختلف خطایی را انجام دهند یک بازیکن ابتدا جریمه و بعد بازیکن بعدی جریمه می شود بنابراین می توانید متوجه شوید که سیستم بازی در رشته رینک هاکی بسیار قانونمند است و شما می توانید یک بازی آرام و تحت نظارت دقیق داوران را انجام دهید.

مطمئنا این مبحث داوری و قوانین و جزئیات آن در رشته های دیگر نیز وجود دارد و هر رشته با توجه به شرایط خود باید توسط مربی متخصص به شاگرد گوشزد شود یعنی شاگرادان باید از قوانین روز و تغییرات آن اطلاع داشته باشند تا در مسابقات شگفت زده نشوند و این کار باعث تحلیل روحیه آن ها نشود.

در صورت نیاز به دریافت راهنمایی و مشاوره بیشتر در زمینه رشته رینک هاکی می توانید با سرپرست کمیته رینک هاکی آقای وحید شجاعی از طریق شبکه های اجتماعی یا از طریق آکادمی اسکیت خرمشاد در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *