مسیر اسکیت روی یخ هموار می شود

آزمون تئوری مربیگری درجه یک
فوریه 12, 2021
مرحله سوم اردوی تیم ملی جوانان و نوجوانان
فوریه 14, 2021

شاید بتوان یکی از بزرگ ترین اتفاقاتی که دراسکیت در سال 99 رخ داده است را راه اندازی اسکیت روی یخ به صورت جدی و حرفه ای دانست. اسکیت روی یخ به عنوان یکی از شاخه های اسکیت که تاکنون در ایران به کناری گذاشته شده بود و امکانات لازم برای تمرین و تیم سازی در آن به وجود نیامده بود در سال 99 به پکیج آموزشی فدراسیون اسکیت اضافه شد و با همتی که در این زمینه گمارده شد پیست اسکیت یخ آیس باکس راه اندازی شد که یکی از استانداردترین پیست های اسکیت می باشد و حتی برای مسابقات رسمی نیز قابل استفاده است همچنین پیست اسکیت یخ در مشهد نیز به صورت حرفه ای تر فعالیت خود ادامه می دهد تا محل های مناسبی برای برگزاری کمپ های تیم ملی و همچنین استعدادیابی های آن باشد.

پیست آیس باکس که در مجموعه ایران مال واقع شده است با ابعدادی بسیار بزرگ آماده آموزش دادن تکنیک های لازم به علاقمندان می باشد. کمپ های تیم ملی نیز در این زمین برگزار شده است و همچنین در حال برگزاری می باشد. این مسئله نویدبخش ساخت یک پکیج کاملا حرفه ای در زمینه اسکیت روی یخ را می دهد که با اینکه رشته ای نوپا می باشد اما به سرعت پله های ترقی در آن در حال رشد است.

از جمله نکاتی که می توان بسیار به آن توجه کرد این است که ایران به عضویت IHFF درآمده است که رسمی ترین نهاد مدیریت مسابقات و فعالیت های رشته آیس هاکی می باشد. رشته های اسکیت روی یخ تنوع زیادی دارند و هر کدام زیرشاخه مجموعه ای قانونی در جهان فعالیت می کنند.

آیس هاکی زیرمجموعه IHFF می باشد و با حضوری که آقای کاوه صدقی و آقای بهمن محمدرضایی و آقای رامین عتیقه چی داشتند ایران توانست به عضویت این نهاد دربیاید و بعد از سال ها به صورت رسمی در مسابقات این ارگان شرکت کند. همچنین در مسابقاتی که ایران به صورت دوستانه برگزار شده بود شرکت کرد و توانست مقام سومی را در این دوره کسب نماید که افتخاری بزرگ در شروع محسوب می شود همچنین ایران به یافتن لژیونرهای خود در خارج از کشور مشغول است تا بتواند برای تیم ملی خود تیمی قدرتمند متشکل از بازیکنان قدرتمندی را ایجاد کند و بتواند در رقابت های جهانی خوش بدرخشد.

اسکیت روی یخ مسیر رشد و ترقی خود را پیدا کرده است و فدراسیون اسکیت و رؤسای انجمن های اسکیت توجه زیادی به رشد و نمو این زیرشاخه اسکیت دارند به خصوص انجمن اسکیت هاکی زیر نظر آقای کاوه صدقی برای این مهم همتی بالا در نظر گرفته اند. تمامی تلاش انجام می شود تا بتوانند تیمی قدرتمند در زمینه آیس هاکی ایجاد کنند و این مسئله هم در قسمت بانوان و هم در قسمت آقایان در حال انجام است و اگر به آن دست پیدا کنیم و بتوانیم تمرینات را به صورت منسجم حتی در شرایط این بیماری اجرا کنیم موفقیتی قابل توجه منتظر تیم ملی ایران خواهد بود.

تیم ملی ایران در زمینه اینلاین هاکی نشان داد که می تواند یکی از قدرت های برتر آسیا باشد که مقام اولی در قسمت مردان و مقام سومی در قسمت بانوان نشانگر این موضوع است. همین بازیکنان با تلاش های وافری که از خود نشان دادند توانستند شیرازه اصلی تیم ملی اسکیت هاکی را تشکیل دهند. علیرغم شرایط بحرانی و سختی که برای تمرینات اسکیت وجود دارد باز این بازیکنان از پای ننشستند و نتیجه های مثبتی در حال رخ دادن است. از جمله این اتفاقات بازتاب خبر تمرینات بازیکنان اسکیت هاکی بانوان در شبکه خبری مهم جهان می باشد.

شما نیز اگر در اسکیت اینلاین تجربه ای دارید و یا تنها تمایل دارید در رشته اسکیت روی یخ فعالیت های خود را آغاز کنید پیست آیس باکس می تواند گزینه ای مناسب برای شما باشد همچنین یادگیری اسکیت در آکادمی اسکیت خرمشاد برای شما ممکن خواهد بود که در ادامه می توانید به پیست آیس باکس مراجعه کنید و باقی موارد را فرا گیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *