اسکیت آیس تجربه ای بی مانند

کلاس داوری بین المللی رینک هاکی
فوریه 7, 2021
فدراسیون جهانی اسکیت و اسکیت
فوریه 8, 2021

همانطور که مطمئنا مطلع هستید رشته های اسکیت به سه شاخه اصلی رشته اسکیت روی یخ، اسکیت اینلاین و اسکیت کواد تقسیم می شوند. هر کدام از این شاخه ها طرفداران خود را دارند البته بازیکنانی هستند که در هر دو شاخه نیز مشغول به فعالیت می باشند بنابراین اگر شما نیز بازیکنی هستید که برای مثال در اسکیت اینلاین فعالیت دارید می توانید رشته های اسکیت روی یخ را نیز مد نظر داشته باشید و یا بالعکس این کار را انجام دهید همچنین رشته هایی که با اسکیت کواد انجام می گیرد اگرچه با چرخ های متفاوتی کفش اسکیت آن ها طراحی شده اما در نهایت اجرای حرکات تا حد زیادی مشابه به اسکیت اینلاین و اسکیت روی یخ می باشد. در واقع شما با حضور در یکی از رشته های اسکیت می توانید در تمام شاخه های آن فعال باشید البته که رشته های تخصصی اسکیت تفاوت های چشمگیری با هم دارند و این مسئله مربوط به یک رشته خاص در هر سه حالت اسکیت می باشد.

اسکیت های یخ و اسکیت های اینلاین از نظر طراحی نیز مشابهت زیادی با یکدیگر دارند اما رشته اسکیت کواد از این حیث کمی تفاوت دارد و اسکیت های آن به گونه ای طراحی شده اند که دو چرخ در جلو و دو چرخ در عقب قرار گرفته اند. اگر شما نیز از علاقه مندان به رشته اسکیت روی یخ باشید حتما این حس و حال را تجربه کرده اید که لذت اسکیت سواری بر روی یخ تجربه ای کاملا متفاوت است و شما از آن لذتی بی مانند خواهید برد.

اسکیت روی یخ مانند شاخه های دیگر اسکیت شامل رشته های تخصصی متفاوتی از قبیل اسکیت سرعت روی یخ، اسکیت نمایشی روی یخ، آیس هاکی و اسکیت فری استایل روی یخ می باشد.

هر کدام از این رشته ها با توجه به علاقه مندانی که به خود جذب می کنند رقابت های جهانی و ملی خود را برگزار می نمایند، رشته های اسکیت روی یخ در جهان بسیار پرطرفدار می باشند و اسپانسرهای قدرتمندی در این شاخه فعالیت می کنند. بازیکنان تمام تلاش خود را می کنند که به سطح ملی و جهانی برسند تا بتوانند با قیمت های بالایی خود را در قالب یک تیم مشغول فعالیت کنند. عددهایی که در این رشته ها جابه جا می شود عددهای بسیار سنگین می باشد و دلیل آن نیز طرفداران بسیار زیاد به رشته های یخ می باشد.

فدراسیون اسکیت ایران نیز با تلاش و کوشش و زحمت هایی که جناب آقای کاوه صدقی متحمل شدند توانستند رشته های اسکیت روی یخ را در ایران راه اندازی کنند البته پیست های اسکیت یخی قبلا در ایران تاسیس شده بود از جمله پیست اسکیت روی یخ مشهد و پیست اسکیت آرامیس اما پیست اسکیت روی یخ آیس باکس در ایران مال تجربه ای متفاوت از پیست های روی یخ ارائه کرد و این پیست که در استاندارد جهانی طراحی و ساخته شده است باعث شد تا رشته آیس هاکی ایران به عضویت IHFF دربیاید که افتخاری بزرگ است.

همچنین ایران توانست در یک رقابت جدی بین المللی در آیس هاکی بین شش تیم مقام سومی را کند که برای تجربه اول رقابت های بین المللی تجربه ای قابل توجه و موفقیت آمیز بوده است.

به همین دلیل است که از سال 99 رشته های یخ به صورتی متفاوت در ایران دنبال می شوند و تمامی باشگاه های اسکیت و بازیکنان تلاش می کنند تا در این زمینه نیز مهارت هایی کسب نمایند زیرا اگر بتوانیم استعدادپروری در رشته های اسکیت روی یخ را از همین سنین پایین آغاز کنیم می توانیم آینده ای روشن برای ایران در مسابقات اسکیت روی یخ متصور باشیم.

اسکیت روی یخ آینده ای روشن خواهد داشت اگر بتوانیم در شروع از بازیکنان رشته های اسکیت اینلاین بهره ببریم و موارد زیرساختی این رشته را ایجاد کنیم و با رشد و نمو بازیکنان نوجوان و خردسال آینده ای روشن برای رشته های اسکیت روی یخ سازماندهی کرده باشیم. مطمئنا انجمن های اسکیت نمایشی، سرعت، فری استایل و هاکی برای این منظور تلاش هایی جدی خواهند داشت و فدراسیون اسکیت نیز با حمایت هایی که از این شاخه اصلی اسکیت می کند زمینه ساز موفقیت های بیشتر آن در آینده خواهد بود.

برای تجربه رشته اسکیت روی یخ می توانید به پیست آیس باکس در مجموعه ایران مال مراجعه کنید حتی در صورت نداشتن اسکیت روی  یخ، اسکیت های مناسبی برای اجاره دادن به شما فراهم آمده است که تجربه حرکت بر روی یخ را با کیفیتی بسیار بالا برای شما فراهم می آورد. پس فرصت را از دست ندهید و زودتر این شاخه بسیار جذاب در اسکیت را تجربه کنید شاید آینده ورزشی شما را تغییر دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *