اسکیت رولبال ورزشی کم هزینه

پیام تسلیت فدراسیون اسکیت
فوریه 1, 2021
سرفصل های داوری درجه 2،1 و 3
فوریه 5, 2021

از جمله شاخه هایی که در سال های اخیر به شاخه های اسکیت اضافه شده است رشته اسکیت رولبال می باشد. رشته اسکیت رولبال یک ورزش گروهی به حساب می آید و ترکیبی از بسکتبال، هندبال و اسکیت می باشد یعنی بازیکنان باید با تلاش توپ را به دروازه حریف برسانند و برای این کار از دستان و اسکیت های خود استفاده می کنند.

مهارت و تسلط برای حرکت بر روی اسکیت یک عنصر الزامی در رشته رولبال می باشد. چراکه اگر بازیکن نتواند تعادل خوبی روی اسکیت داشته باشد هرچه تکنیک بسکتبال و هندبال را بلد باشد نمی تواند خود را به دروازه برساند یا به درستی تعادل خود را حفظ کند در نتیجه توپ را از دست می دهد اما اگر بازیکن اسکیتی قدرتمند باشد و بتواند تکنیک های هندبال و بسکتبال را به پکیج خود اضافه کند به یک بازیکن قدرتمند در این رشته تبدیل خواهد شد.

رشته اسکیت رولبال از این بابت که هزینه بسیار پایینی برای تهیه لوازم آن مورد نیاز است بسیار محبوب می باشد و در سطح جهان تیم های قدرتمندی شکل گرفته اند و همچنین در حال شکل گیری می باشند. در ایران نیز بازیکنان رشته اسکیت رولبال به صورت منسجم تشکیل تیم داده اند و مسابقات باشگاهی و ملی آن در حال برگزاری می باشد. ایران در زمینه های جهانی در رشته اسکیت رولبال نیز صاحب مقام بوده است و از این حیث افتخارآفرینی داشته است.

رشته اسکیت رولبال حتی با اسکیت های معمولی نیز قابل اجرا می باشد و گاه دیده می شود که حتی با اسکیت های متفاوت در این رشته مشغول به فعالیت می شوند اما مطمئنا ماکزیمم قدرتی که شما می توانید در اسکیت رولبال داشته باشید با اسکیت های با سرعت بالا و قدرت مانور قابل توجه قابل دستیابی خواهد بود یعنی شما نمی توانید با یک اسکیت معمولی با بازیکنان دیگر که اسکیت های سرعتی دارند رقابت کنید البته منظور از اسکیت های سرعتی کفش اسکیت سرعت نمی باشد که بدون ساق است چراکه این اسکیت ها برای این رشته بسیار خطرناک نیز می باشند.

رشته اسکیت رولبال نیز مانند رشته های دیگر تحت نظر فدراسیون اسکیت فعالیت دارد و انجمن اختصاصی آن نیز برای نظارت بر فعالیت های این ورزش تشکیل شده است. تیم های بانوان و آقایان در زمینه رشته اسکیت رولبال فعال می باشند و همین نویدبخش آینده ای روشن برای این رشته است. بازیکنان نوجوان و جوان نیز در حال استعدادیابی برای رسیدن به موفقیت در این رشته می باشند.

رشته اسکیت رولبال چند سالی بیش نیست که مشغول به فعالیت شده است بنابراین با ادامه این رشته و استعدادپروری در آن مطمئنا نتیجه های قابل توجهی به دست خواهد آمد. شما می توانید در باشگاه های مختلف یا آکادمی های اسکیت که به صورت تخصصی آموزش اسکیت را دنبال می کنند و بحث قهرمان پروری و تیم سازی را در برنامه خود دارند مشغول به فعالیت شوید و بتوانید در یکی از این تیم ها حضور پیدا کنید.

برخی از تیم های قدرتمند رشته اسکیت رولبال در آکادمی اسکیت خرمشاد فعال می باشند و حضور شما در آکادمی اسکیت خرمشاد و دنبال کردن اسکیت به صورت پایه ای و اصولی باعث می شود تا شما نیز شانس این را داشته باشید تا در یکی از این تیم ها مشغول به فعالیت شوید البته آکادمی اسکیت خرمشاد تحت نظر آقای وحید شجاعی آموزش در رشته های دیگر اسکیت نظیر اسکیت نمایشی، اسکیت هاکی، اسکیت سرعت و اسکیت فری استایل را نیز دنبال می کند همچنین آموزش رینک هاکی نیز به پکیج آکادمی اسکیت خرمشاد اضافه خواهد شد و در ماه های آینده می توانید در این رشته ورزشی نیز فعالیت داشته باشید.

این مسئله که شما وارد چه رشته ای شوید و چه رشته ای را به صورت حرفه ای دنبال کنید بیشتر به علاقه شما وابسته می باشد و اینکه برای اسکیت می خواهید چه مقدار هزینه کنید. در نهایت اگر تصمیم درست و اصولی را بگیرید می توانید نتیجه قابل توجه برای موفقیت و مدال آوری داشته باشید.

از دیگر ویژگی های رشته اسکیت رولبال تیمی بودن این ورزش می باشد بنابراین شما اگر روحیه همکاری تیمی ندارید و به ورزش های انفرادی علاقه دارید بهتر است در انتخاب این رشته تردید نمایید اما اگر بازیکنی در قالب تیم هستید و می توانید موفقیت و شکست تیم خود را در کنار هم تیمی های خود تجربه کنید رشته رولبال می تواند برای شما یک گزینه مناسب به حساب بیاید پس فرصت را برای حضور در یکی از تیم های حرفه ای در این رشته از دست ندهید و هم اکنون اقدام نمایید. اکنون با شیوع بیماری کووید 19 فعالیت های این رشته ورزشی نیز محدود شده است و شما می توانید با تمرینات منسجم سطح خود را بالا ببرید و به عنوان یک بازیکن قدرتمند مطرح شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *