اسکیت

آزمون دوره داوری درجه 3 اسکیت سرعت
ژانویه 24, 2021
پیام تسلیت رئیس فدراسیون اسکیت
ژانویه 25, 2021

اسکیت، نام رشته ورزشی که حتما آن را شنیده اید. رشته ای که در تمام دنیا با محبوبیتی بسیار بالا و روندی بسیار قابل توجه رو به رشد است و در تمامی شاخه های آن طرفداران بسیاری کسب کرده است. رشته اسکیت در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی دارد و توانسته در مدت زمانی کوتاه جای خود را در دل و قلب مردم باز کند. هیچ کودکی پیدا نمی کنید که به رشته اسکیت علاقه نداشته باشد حتی اگر جرات حضور در این رشته ورزشی را نیز نداشته باشد مطمئنا عشق و علاقه بسیار زیادی به تماشای آن خواهد داشت یعنی فردی نیست که حتی از دیدن اسکیت نیز لذت نبرد.

این مسئله به بزرگسالان نیز سرایت کرده است و افراد بزرگسال نیز غالبا به این رشته ورزشی علاقه دارند اگر هم علاقه ای وجود نداشته باشد اغلب به خاطر ترس از زمین خوردن در هنگام فعالیت در این شاخه ورزشی است. اما تماشای این رشته ورزشی قطعا جذاب است و تمامی افراد دوست دارند تا برای مشاهده تکنیک های آن وقت خود را صرف کند. همین است که رشته ورزشی اسکیت در جهان نیز جز رشته های ورزشی بسیار محبوب محسوب می شود و به خصوص در المپیک های زمستانی رشته های اسکیت روی یخ بسیار در معرض توجه می باشند.

رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت سرعت تماما به ضورت حرفه ای با اسپانسرهای قدرتمند در حال انجام می باشند که آغاز این رشته ها در ایران نیز کلید خورده است. همین مسئله این امیدواری را ایجاد می کند که ایران نیز در سال های آینده در زمره کشورهای مقام آور در شاخه های اسکیت روی یخ باشد.

رشته اسکیت در سال های نخستین حتی فدراسیون منسجمی نیز برای پیگیری فعالیت های خود نداشت. یعنی این رشته ورزشی جذاب در غالب انجمن هایی پیگیری می شد و اکنون این مسئله به صورت حرفه ای در حال انجام است. فدراسیون اسکیت پایگاهی بسیار منسجم و قدرتمند در استادیوم آزادی برقرار کرده است و همچنین زمینی کاملا حرفه ای در اختیار دارد تا ورزشکاران بتوانند در آن مسابقات خود را پیگیری کنند همچنین برای آموزش فعالیت های گسترده ای صورت گرفته است که رشته اسکیت را بسیار متفاوت در نظر ما پدید می آورد.

رشته اسکیت رشته ای است که در صورت آموزش ندیدن به صورت صحیح عواقب بدی به دنبال خواهد داشت بنابراین فدراسیون اسکیت آکادمی اسکیت ها و پیست های اسکیت ها را ملزم به رعایت قوانین آموزشی فدراسیون کرده است تا مطمئن باشد افراد جامعه از آموزش صحیح بهره مند می شوند. همین مسئله باعث رشد و ترقی رشته اسکیت به صورت چشمگیر بوده است یعنی افراد برای آن که بتوانند آموزش اسکیت را انجام دهند باید با متدهای فدراسیون اسکیت که زیر نظر فدراسیون جهانی اسکیت نیز می باشد پیش بروند. روش های غیراصولی منسوخ شده است و غالب افراد به صورت حرفه ای مشغول به آموزش اسکیت می باشند.

اگر شما نیز از علاقه مندان به رشته اسکیت می باشید مطمئنا برای یادگیری آن به یک آکادمی اسکیت معتبر مانند آکادمی اسکیت خرمشاد مراجعه کنید. این رشته ورزشی اگر اصولی دنبال شود می تواند آینده ای روشن و منحصر به فرد برای شما یا فرزندتان به دنبال داشته باشد مخصوصا اگر از سنین خردسالی به این ورزش نزدیک شوید می توانید هم لذت و هیجان هم فعالیت گروهی و هم رسیدن به اوج قله های موفقیت را تجربه کنید. چه لذتی بالاتر از اینکه با همسن و سالان خود در ورزشی پرهیجان فعالیت داشته باشید هم اینکه بتوانید در سنین پایین به موفقیت های چشمگیر ملی و جهانی دست پیدا کنید.

اگر همین روند جذابیت و آموزشی که در رشته اسکیت اینلاین در ایران برقرار بوده است در رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد سازماندهی شود رشته اسکیت در زمره رشته های بسیار جذاب و پولساز قرار می گیرد یعنی اسپانسرها برای پشتیبانی تیم های اسکیتی داوطلب می شوند و این مسئله روند و پیشرفت چشمگیر و روزافزون رشته اسکیت را به دنبال خواهد داشت.

بدین ترتیب آینده رشته اسکیت بسیار روشن می باشد و زیرساخت های این کار فراهم آمده است بنابراین اگر می خواهید در سال های آینده سهمی در رشته اسکیت داشته باشید زمان آن است که سوار بر کشتی رشد و ترقی آن شوید و از امواج خروشان پیش رو نهراسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *