یادگیری اسکیت بدون برنامه ریزی

کلاس تئوری مربیگری درجه یک اسکیت سرعت
ژانویه 22, 2021
آزمون دوره داوری درجه 3 اسکیت سرعت
ژانویه 24, 2021

همه ما این تجربه را داشته ایم که وقتی در کاری به موفقیت کامل دست پیدا می کنیم که آن کار را هدفمند و با برنامه ریزی دقیق دنبال کنیم یعنی بدون داشتن هدف منسجم و تعیین مراحل مختلف برای رسیدن به آن موفقیت در آن کار غیرممکن می شود. این مسئله امری ساده می باشد زیرا بدون برنامه ریزی شما دستورالعملی برای طی کردن پله های مسیر به سمت موفقیت نخواهید داشت.

شما بدون برنامه پیش می روید و هر روز کاری را انجام می دهید و در نهایت مجموعه ای از کارها که بسیار غیرمنسجم می باشند انجام شده است، وقت زیادی صرف کرده اید اما نتیجه مطلوب را به دست نیاورده اید. موفقیت در رشته های ورزشی و به ویژه رشته اسکیت نیز به همین ترتیب می باشد. اگر می خواهید در یادگیری اسکیت به جایی برسید و اوج موفقیت را در آغوش بگیرید لازم است به صورت مرحله به مرحله و برنامه ریزی شده مراحل آن را طی کنید. این مسئله از ساده ترین مورد که همان آموزش اسکیت پایه می باشد آغاز می گردد.

شما ابتدا باید پایه های یک کار را محکم پی ریزی کنید تا بتوانید به آینده و ارتفاع گرفتن آن امیدوار باشید در غیر این صورت در صورت ارتفاع گرفتن نیز سازه شما همواره در خطر سقوط وجود دارد پس حتما رشته اسکیت را به صورت اصولی و آکادمیک آغاز کنید.

حضور در یک آکادمی اسکیت هایی که آموزش اسکیت را بر اساس موازین فدراسیون اسکیت به شما آموزش می دهند باعث می شود تا شما تمامی حرکات را اصولی و پایه ای فرا بگیرید. استایل اسکیت سواری شما نیز در قالبی ریخته می شود که حتی برای مسابقات ملی و جهانی نیز حرفی برای گفتن داشته باشید. مطمئنا پس از رشته اسکیت پایه و تکمیلی شما به رشته های اسکیت تخصصی راه پیدا می کنید و حضور در این رشته ها بدون پایه ای قوی امکان پذیر نمی باشد. مربیان باتجربه سعی می کنند تا حرکات پیچیده را به شما آموزش دهند و آیا این مهم بدون تمرینات شما و همچنین آموزش اصولی در قسمت پایه امکان پذیر می باشد؟

مطمئنا جواب به این سؤال خیر است زیرا بدنی قوی، فیزیکی صحیح و استایلی مناسب لازمه یادگیری حرکات پیچیده تر می باشد. شما با یک فیزیک نامناسب و بدن ضعیف نمی توانید حرکات مشکل را از کار دربیاورید و هم در روحیه شما تاثیر منفی خواهد داشت و همچنین نتیجه مطلوب را به همراه نمی آورد.

پس برنامه ریزی در اسکیت را به عنوان یک مهم در نظر بگیریم و به سادگی از کنار آن عبور نکنیم. تنها نگوییم اسکیت را آغاز می کنیم تا ببینیم چه پیش می آید. از همان ابتدا برای خود هدف تعیین کنید و مراحل پیشرفت و رسیدن به این هدف را با مشاوره با یک آکادمی اسکیت متخصص تعیین نمایید.

این برنامه ریزی به ویژه برای کودکان که در سنین خردسالی به سر می برند لازم و ضروری می باشد. والدین باید این برنامه را برای خود تعریف کنند که فرصت زیادی را که کودکان در اختیار دارند به بطالت نگذرانند و آن را در ورزشی مفرح همچون اسکیت به کار گیرند تا بتوانند به مقام های کشوری و جهانی دست پیدا کنند. سرمایه گذاری بر روی رشته اسکیت که در ایران پایه های آن محکم گذاشته شده است می تواند آینده ای امیدبخش برای شما به همراه داشته باشد به خصوص رشته های آیس هاکی و رشته رینک هاکی که جدیدا به پکیج آموزش اسکیت اضافه شده اند به دلیل بکر بودن می توانند موفقیت های چشمگیرتری را به دنبال داشته باشند.

البته رشته های دیگر اسکیت روی یخ نیز به پکیج آموزشی اضافه شده اند اما آیس هاکی قدرتمندتر رو به جلو در حال حرکت است. کمیته رینک هاکی نیز برنامه های منسجمی برای استعدادیابی ورزشکاران این رشته در نظر دارد تا بتواند این رشته که در جهان بسیار پرمخاطب است را در ایران نیز راه اندازی نماید. افرادی که در این رشته ها مشغول به فعالیت شوند می توانند با برنامه ریزی دقیق به عنوان پیشکسوتان این رشته به حساب بیایند. پس فرصت را نباید از دست داد.

البته لازمه این مسئله تهیه لوازم به روز و حرفه ای از فروشگاه اسکیت معتبر می باشد تا خیال شما از کیفیت یادگیری حرکات آسوده باشد یعنی شما تنها به تمرکز بر روی یادگیری حرکات و آموزشه های مربی بپردازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با پیست آیس باکس در مجتمع ایران مال یا کمیته رینک هاکی که در آکادمی اسکیت خرمشاد فعالیت دارد تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *