زمین خوردن در اسکیت

اسکیت سرعت روی یخ در بخش بانوان
ژانویه 18, 2021
کلاس تئوری مربیگری درجه یک اسکیت سرعت
ژانویه 22, 2021

اسکیت از جمله ورزش هایی است که در آن زمین خوردن بسیار اتفاق می افتد، شما کفش هایی را به پا می کنید که در زیر آن چرخ هایی قرار داده شده اند که سرعت آن ها نیز بسیار بالا می باشد یعنی بلبرینگ هایی در آن ها استفاده می شود که حرکت روان و سریع شما را میسر کنند. مطمئنا در ابتدا کنترل اسکیت و حفظ تعادل بسیار مشکل می باشد اما به مرور زمان شما این توانمندی را پیدا می کنید تا بتوانید به خوبی با استفاده از اسکیت های خود رو به جلو و عقب حرکت کنید و بتوانید تکنیک های مشکل اسکیت را نیز به اجرا دربیاورید.

این مسئله به توانمندی فیزیکی شما و نحوه فعالیت شما در این رشته ورزشی وابسته می باشد. یعنی اگر وقت کافی برای این کار اختصاص دهید و بتوانید تکنیک های آن را به خوبی یاد بگیرید اجرای حرکات آن را نیز به درستی انجام خواهید داد.

بسیاری از افراد به صورت غیرحرفه ای و غیراصولی شروع به یادگیری اسکیت می کنند و این کار را در پارکینگ های خود و یا در پارک به انجام می رسانند بدون استفاده از لوازم ایمنی و به صورت منفرد شروع به اجرای حرکاتی می کنند که جسته و گریخته این طرف و آن طرف مشاهده کرده اند. این اولین و بزرگ ترین اشتباه در یادگیری اسکیت می باشد زیرا استایلی نامناسب و غیر اصولی به همراه اشتباهات فراوان را در بدن شما نهادینه می کند. خارج کردن این استایل از بدن شما کار بسیار دشوار است و مدت زمان بیشتری از زمانی می خواهد که شما برای یادگیری آن ها صرف کرده اید.

یکی از مهم ترین حرکات که باید اصولی آموزش داده شود تا از آسیب های جدی جلوگیری شود نحوه زمین خوردن در اسکیت است یعنی شما اگر فرا نگیرید که چگونه با اسکیت خود را به زمین بیندازید در زمان های بحرانی دچار مشکل خواهید شد. یعنی یکی از آموزش های اولیه در اسکیت نحوه زمین خوردن اصولی آن می باشد. این آموزش بر اساس آموزش های فدراسیون اسکیت و فدراسیون جهانی اسکیت تدوین شده است و شما نیز اگر می خواهید اسکیت باز موفق باشید باید آن ها را به درستی به اجرا دربیاورید.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید قبل از زمین خوردن نیز فرا گرفته شود این است که استایلی رو به جلو برای اسکیت کردن داشته باشید. برای همین حالت ردی پوزیشن آموزش داده می شود که در این حالت پاها موازی یکدیگر، زانوها کمی خم، دست ها رو به جلو و موازی با همدیگر قرار گرفته اند. این حالت باعث می شود بدن شما با وجود وزن دست ها به سمت جلو کشیده شود و اگر زمین خوردنی در کار باشد زمین خوردنی اصولی اتفاق بیفتد.

در مرحله بعد این آموزش داده می شود که نحوه صحیح زمین خوردن باید اینگونه باشد که شما با زانوها و آرنج های خود به زمین برخورد کنید و در نهایت مچ بند شما با زمین تماس پیدا کند. به این ترتیب فشار حاصل از ضربه تقسیم می شود و آسیب دیدگی تا حد زیادی پایین می آید.

دقت داشته باشید که تمامی این موارد با توجه به این موضوع گفته می شود که شما لوازم ایمنی استاندارد برای شروع آموزش اسکیت به همراه داشته باشید. این لوازم شامل کلاه اسکیت، زانوبند اسکیت، آرنج بند اسکیت و مچ بند اسکیت می شود. نداشتن حتی یکی از این موارد ممکن است خطراتی جبران ناپذیر برای شما به همراه داشته باشد پس در این مسئله جدی باشید و با اصرار به مربیان برای حضور در زمین بدون لوازم ایمنی سلامت خود را به خطر نیندازید.

حال با این تفاسیر شما زمین خوردن استاندارد را یاد گرفته اید و در سرعت های بالا نیز از همین روش می توانید استفاده کنید چون اسکیت به صورت تدریجی فرا گرفته می شود و سرعت شما آرام آرام بالا می رود زمین خوردن شما نیز به تدریج حرفه ای تر خواهد شد. اما نکته ای که در این میان بسیار مهم است این است که شما در نظر داشته باشید از زمین خوردن نباید بترسید زیرا ترس از زمین خوردن زمین خوردن های بدتری را نتیجه می دهد یعنی شما برای اینکه زمین نخورید بر یک استایل اشتباه و اجرای یک حرکت اشتباه اصرار می ورزید و همین مسئله بدن شما را از تعادل اصلی خارج می کند و آسیب های جدی تری را به همراه خواهد داشت. یعنی اگر شما از همان ابتدا به سادگی با زمین برخورد می کردید کار تمام می شد و به سادگی از روی زمین بلند می شدید و برای اجرای صحیحی حرکت دوباره اقدام می کردید.

این مسئله مانند جایی می باشد که شما در یک معامله وارد ضرر شده اید و هر وقت از آن خارج شوید باز بهتر از آن است که انقدر آن را ادامه دهید تا تمام سرمایه خود را از دست دهید بنابراین حتما دقت داشته باشید که زمین خوردن را در اسکیت به عنوان یک اصل بپذیرید و از آن ترس و واهمه ای نداشته باشید یعنی اسکیت را که شروع می کنید بدانید زمین خوردن به همراه آن خواهد بود و بدون آن یادگیری اسکیت امکان پذیر نمی باشد یا اینکه شما بسیار محتاط حرکات را اجرا خواهید کرد بنابراین در آن ها پیشرفتی نخواهید داشت.

برای یادگیری اسکیت حضور در یک آکادمی اسکیت معتبر بسیار ضروری و لازم است، شما باید آموزش اسکیت را تحت نظر آموزه های فدراسیون اسکیت دریافت کنید که این مسئله تنها در یک آکادمی اسکیت معتبر مانند آکادمی اسکیت خرمشاد در دسترس خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *