چرا رینک هاکی آینده ای درخشان دارد؟

درخشش انجمن اسکیت هاکی
ژانویه 16, 2021
اسکیت سرعت روی یخ در بخش بانوان
ژانویه 18, 2021

اسکیت چند سالی است که به صورت منسجم و برنامه ریزی شده در ایران در حال پیشرفت و شکوفایی می باشد. از زمانی که فدراسیون اسکیت تشکیل شده است و برنامه های مدون آن برای رشد و توسعه اسکیت ادامه داشته است این رشته در بین مردم بسیار محبوب شده است و به خصوص کودکان و نوجوانان برای حضور در شاخه های مختلف آن تلاش جدی دارند. راه اندازی پیست های زیاد در اقصی نقاط شهر و کشور باعث می شود تا افراد در هر منطقه ای که ساکن هستند بتوانند به راحتی به یادگیری اسکیت به صورت آکادمیک مشغول شوند. این آموزش ها تماما زیر نظر فدراسیون اسکیت صورت می گیرد که بر اساس آموزه های فدراسیون جهانی اسکیت می باشد.

اگر شما نیز از علاقه مندان به رشته اسکیت هستید لازم است تا رشته اسکیت را به صورت پایه ای و اصولی در یک آکادمی اسکیت آغاز کنید تا آینده ای روشن در انتظار شما یا فرزندتان باشد. بدون برنامه ریزی دقیق و انجام کارهای لازم شما بی هدف این مسئله را دنبال می کنید و نتیجه آن جالب توجه نخواهد بود.

اما تا سال 98 بیشتر فعالیت های ایران در زمینه اسکیت اینلاین بوده است یعنی علیرغم اینکه شاخه های زیادی در جهان برای رشته های اسکیت فعال می باشند در ایران تنها رشته های اسکیت اینلاین که با چرخ هایی در یک امتداد دنبال می شود آموزش داده می شده است اما در سال 99 رشته های اسکیت روی یخ به صورت جدی آغاز شدند که سرآمد تمام این رشته ها آیس هاکی بوده است.

رشته آیس هاکی در دو شاخه بانوان و آقایان حتی در حال برگزاری کمپ های تیم ملی می باشد تا در سال 2021 در رقابت های جهانی شرکت کند البته بیماری کووید 19 ممکن است برنامه های مسابقات را تحت تاثیر قرار دهد اما فعلا برنامه ای از کنسلی رقابت ها اعلام نشده است.

در کنار این موضوع رشته رینک هاکی نیز آغاز شده است که ورودی رشته های اسکیت کواد می باشد یعنی اولین رشته ای که از رشته های اسکیت کواد با اسکیت های ویژه آن در ایران آغاز شده است رشته رینک هاکی می باشد. رشته رینک هاکی نیز مانند رشته آیس هاکی و اینلاین هاکی به صورت گروهی و تیمی برگزار می شود و از این حیث هم باعث رشد شخصیت اجتماعی بازیکنان می شود و هم هیجان و لذت را به اوج می رساند.

بازیکنان رشته رینک هاکی با لوازم ایمنی بسیار معحدودتر از رشته های اینلاین هاکی و آیس هاکی می توانند به رقابت مشغول شوند که از این حیث هزینه های شروع کار را کاهش می شدهد همچنین خطرات و آسیب در رشته رینک هاکی کمتر از رشته های آیس هاکی و اینلاین هاکی می باشد و حتی زد و خورد و آسیب های اینچنینی ممنوع می باشد و داوران به شدت روی خطاها حساسند.

از طرفی رشته رینک هاکی یک رشته کاملا نوپا می باشد حتی تمرین با اسکیت های کواد نیز در ایران مرسوم نبوده است بنابراین این مسئله می تواند بر جذابیت رشته رینک هاکی بیفزاید. طراحی ویژه اسکیت های کواد که مانند چرخ های خودرو می باشند در قدیم در ایران رواج داشته اند اما به مرور جای خود را به رشته های اسکیت اینلاین داده اند. نکته جالب توجه دیگر در مورد رشته اسکیت رینک هاکی این است که رقابت های جهانی آن با استقبال پرشوری دنبال می شود.

یعنی مسابقات رشته رینک هاکی را که دنبال کنید متوجه می شوید تماشاگران با هیجان بسیار بالایی این رقابت ها را دنبال می کنند. اسپانسرها برای پشتیبانی از تیم ها و تبلیغ برند خود نیز در این رشته فعال می باشند بنابراین آینده ای روشن می توان برای رشته رینک هاکی متصور شد.

از طرفی بازیکنانی که به رشته کواد علاقه دارند می توانند با رشته رینک هاکی آغاز کنند و تجربه ای بی نظبر از طراحی کفش های اسکیت کواد داشته باشند و در نهایت در صورت علاقه در رشته های دیگر آن مانند رشته اسکیت کواد نمایشی و رشته های اسکیت رولر دربی شرکت داشته باشند. رقابت های جهانی تمامی این رشته ها یه صورت منسجم در حال برگزاری می باشند و شما می توانید یکی از بازیکنان فعال در آن باشید. حضور ایران در رشته های مختلف اسکیت از جمله رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد زمینه ساز تجربه ای قدرتمندتر در رقابت های جهانی می باشد. ایران بیشتربه رسمیت شناخته می شود و موفقیت های آن بیشتر پیش چشم خواهد بود.

فدراسیون جهانی اسکیت نیز امتیاز بیشتری برای ایران قائل می شود و در نتیجه آینده ای روشن تر برای نسل جوان ما برقرار خواهد بود. این آینده نگری باید در تمامی رشته های اسکیت وجود داشته باشد که مسئولین نیز به آن توجه دارند.

برای فعالیت در رشته رینک هاکی به صفحات مجازی کمیته رینک هاکی پیغام دهید و یا با فدراسیون اسکیت در تماس باشید، ثبت نام و نام نویسی بازیکنان رشته رینک هاکی آغاز شده است و شما می توانید یکی از عضوهای فعال در این رشته جذاب باشید.

نوپا بودن این شانس را به شما می دهد تا برای حضور در رشته های باشگاهی معتبر و تیم های ملی یک گزینه بالقوه به حساب بیایید. پس این فرصت را از دست ندهید و هم اکنون برای فعالیت در رشته رینک هاکی اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *