درخشش انجمن اسکیت هاکی

خبرهای اسکیتی از فدراسیون اسکیت
ژانویه 16, 2021
چرا رینک هاکی آینده ای درخشان دارد؟
ژانویه 18, 2021

در زمانی که فعالیت های روزمره زندگی به دلیل شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید 19 بسیار محدود شده است و موارد امنیتی برای حفظ سلامتی مردم انجام می گیرد فعالیت های ورزشی نیز بسیار محدود و کم مایه صورت می گیرد. کمپ های تیم ملی با مشکل رو به رو شده اند، ورزشکاران و قهرمانان فرصت کافی برای تمرین های خود ندارند. کلاس های آموزشی و گروهی بسیار محدود شده اند و فعالیت های بازیکنان روند طبیعی خود را از دست داده است.

در این حالت روحیه ورزشکاران تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و انجام فعالیت های تقویت روحیه می تواند ما را در آینده بسیار موفق تر سازد. این مسئله باز به دوش مسئولین و رؤسای انجمن های ورزشی می باشد تا با مبادرت ورزیدن به آن ورزشکاران را در حدی مطلوب بالا بیاورند و روحیه آن ها را ارتقا بخشند. انجام تمرینات تکنیکی در منزل و یا در محل هایی که در استفاده عام نیستند خود مبحثی است که با استفاده از اینترنت ممکن شده است و تمامی این مسائل توسط مسئولین آگاه اگر در نظر گرفته شوند آینده ای روشن با وجود تمام محدودیت ها منتظر ورزش اسکیت خواهد بود.

یکی از انجمن های بسیار فعال در زمینه اسکیت که زیر نظر فدراسیون اسکیت فعالیت دارد انجمن اسکیت هاکی می باشد. انجمن اسکیت با ریاست جناب آقای کاوه صدقی یکی از فعال ترین شاخه های اسکیت را رقم زده اند. این انجمن با وجود تمام محدودیت ها دو رشته جدید را نیز در ایران پایه گذاری کرده است.

رشته آیس هاکی و رشته رینک هاکی که تقریبا هر دو درسال 99 استارت اساسی خود را خورده اند البته رشته آیس هاکی در گذشته نیز فعالیت هایی داشته است و ورزشکاران اینلاین هاکی کمی در آن فعال بوده اند اما امروزه به صورت تخصصی در این زمینه مشغول به فعالیت می باشند، تیم های ملی آن تشکیل شده که این مسئله هم در قسمت آقایان و هم در قسمت بانوان صورت گرفته، ایران به عضویت IHFF درآمده ، در یک تورنومنت آزاد شرکت کرده است و نتیجه قابل قبولی نیز به دست آورده.

رشته رینک هاکی نیز دو ماهی از تشکیل کمیته آن می گذرد و سرپرستی آن را آقای وحید شجاعی بر عهده دارد تا برنامه فرهنگ سازی و ایجاد زیرساخت های رشته رینک هاکی را به دست گیرد. تمامی این فعالیت ها با وجود همه محدودیت ها نشان می دهد که رئیس انجمن اسکیت هاکی ارزش زیادی برای ورزش و ورزشکاران قائل بوده و دوست دارد این فرهنگ را به صورت نهادینه در رشته اسکیت درآورد.

انجام ورزش تیمی باعث افزایش روحیه ورزشکاران می شود زیرا در قالب یک تیم شما تنها نخواهید بود، هم در شکست ها و هم در پیروزی ها در کنار هم تیمی های خود هستید و این حسی متفاوت برای شما به وجود خواهد آورد. خیلی خوب است در کودکان این فرهنگ را ایجاد کنیم که به ورزش های تیمی روی بیاورند. تنها به ورزش های انفرادی علاقه نداشته باشند زیرا این مسئله سخت است که در کنار یک تیم فعال باشید. شما باید برای همه فعالیت کنید و همه برای شما.

این مسئله ای است که اگر در یک تیم به صورت نهادینه قرار داده شود نتایجی بسیار عمیق یه دست خواهد آمد. فیلم “جایی برای فرشته ها نیست” که فعالیت تیم رشته اینلاین هاکی دختران را به تصویر کشیده است نمونه خوبی از فعالیت های گروهی به شمار می رود. این فیلم نه تنها بحث های فرهنگی را در ایران زمینه ساز شده است بلکه جوایز بسیار زیادی را در عرصه فیلم سازی نیز به دست آورده است که باعث افتخار رشته اسکیت می باشد.

پس فراموش نکنیم که درست است برنامه های ورزشی بسیار محدود دنبال می شود اما انجام فعالیت های اصولی و پایه ای حتی در این زمان نیز نباید فراموش شود زیرا اگر زیرساخت ها ایجاد نشوند پس از از میان برداشتن بیماری کووید 19 با خلا عمیق توانمندی ورزشکاران مواجه خواهیم شد و این مسئله به راحتی قابل جبران نیست. بر همین اساس کمپ های استعدادیابی تیم جوانان اینلاین هاکی نیزچندی پیش صورت گرفت، جناب آقای کاوه صدقی بر این مسئله تاکید فراوان داشتند که این کار با کیفیت بالا صورت گیرد و هم در قسمت دختران و هم در قسمت پسران نتیجه های مطلوبی به دست آمد.

این استعدادیابی باعث می شود تا این امید برود که در آینده نیز دستاوردهای عمیقی منتظر تیم های ملی کشور عزیزمان باشد. فدراسیون اسکیت نیز بر حمایت های کوتاه مدت و طولانی مدت خود تاکید دارد و به ورزشکاران همیشه توصیه می کند تا با انجام فعالیت های در منزل روحیه و آمادگی جسمانی خود را ارتقا بخشند البته چندی است که محدودیت ها بسیار کمتر شده است و امید می رود تا به زودی با وجود واکسن بیماری کووید 19 به روند طبیعی زندگی بازگردیم. در این زمان است که برنامه ریزی های دقیق امروز ما زمینه ساز رشد و ترقی آینده ما خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *