اسکیت روی یخ

رشته های اسکیت هاکی در ایران
ژانویه 9, 2021
لغو اردوی کریسمس رینک هاکی در انگلیس
ژانویه 10, 2021

اسکیت روی یخ مدت زمان زیادی نیست که در ایران به صورت حرفه ای و ویژه راه افتاده است. در سال های گذشته پیست های اسکیت یخ در مشهد و تهران راه اندازی شدند که پیست اسکیت یخ تهران پیست اسکیت کوچکی بود و با توجه به اینکه پیست اسکیت آزادی از دور فعالیت خارج شده است امکان پذیر نبود تا در زمینه اسکیت روی یخ فعالیت حرفه ای صورت گیرد.

اما با همیت مسئولین، جناب آقای کاوه صدقی و آقای فرزاد هوشیدری پیست اسکیت یخ حرفه ای در ایران راه اندازی شد که مکان آن در بازار بزرگ ایران مال قرار دارد. این زمین که طبق استانداردهای جهانی ساخته شده است و برای مسابقات بین المللی نیز مناسب می باشد اکنون فعال شده است و چند ماهی است که به پرورش استعدادهای اسکیت روی یخ مشغول است.

از جمله فعالیت های حرفه ای که در زمینه اسکیت روی یخ بوده است تشکیل تیم های ملی آیس هاکی خانم ها و آیس هاکی آقایان می باشد. این تیم های ملی که با توجه به بیس قوی در اینلاین هاکی به صورت قدرتمند پیش رفت با انتخابی تیم ملی در ماه گذشته نفرات خود را برگزید و اکنون کمپ های تیم ملی برای قدرتمندسازی بازیکنان در حال انجام می باشد. البته محدودیت های بیماری کووید 19 به دفعات تمرینات را منحل کرده است اما بازیکنان و مسئولین با حفظ روحیه در مدت زمان های بدون محدودیت سعی در اجرای تمرینات به صورت منسجم و فشرده دارند.

بر همین اساس نفرات انتخابی برای تیم ملی محک زده می شوند و به مرور اعضای اصلی تیم ملی مشخص خواهند شد برنامه ای که برای این منظور طراحی شده است معرفی یک نفر از اعضای تیم ملی آیس هاکی بانوان و یک نفر از اعضای تیم ملی آیس هاکی آقایان در هر هفته می باشد که تاکنون چندین بازیکن از هر تیم مشخص شده اند و تا نزدیکی مسابقات جهانی و آسیایی اسکیت روی یخ در سال 2021 تمامی این افراد مشخص و نهایی خواهند شد.

این تیم ملی با توجه به اینکه تجربه حضور در رقابت های جهانی و آسیایی در اینلاین هاکی را دارند می توانند با تجربه بالا به صورت قدرتمند عمل کنند حتی یک تجربه کاپ آزاد برای تیم ملی اسکیت هاکی آقایان وجود داشته است که خوشبختانه تیم ملی آیس هاکی ایران حتی بدون حضور نفرات اصلی توانست تا رتبه سوم این مسابقات کاپ آزاد را دریافت کند.

تیم های ملی آیس هاکی به صورت منسجم در غالب دو تیم بانک آینده و بیمه رازی در مجتمع ایران مال و در پیست آیس باکس مشغول به تمرین و فعالیت حرفه ای می باشند. تمامی بازیکنان با تجهیزات اسکیت روی یخ حرفه ای مشغول به تمرین می باشند و امید است تا زمان برگزاری مسابقات اصلی به آمادگی لازم دست پیدا کنند.

همچنین پیست آیس باکس استعدادیابی نونهالان و جوانان را از یاد نبرده است و با برگزاری کمپ های آموزشی که هم به صورت بدنسازی و هم به صورت تئوری و هم آموزش اسکیت روی یخ برنامه ریزی شده است این مهم را انجام می دهد.

پرورش نونهالان باعث می شود تا در آینده به تشکیل تیم های قوی امیدوار باشیم، بتوانیم لیگ های حرفه ای تشکیل دهیم و از میان آن بازیکنان مستعد را شناسایی و برای حضور در تیم ملی دعوت کنیم.

فدراسیون اسکیت ایران نیز در این زمینه تلاش های بسیاری کرده است تا بتواند لیست بازیکنان اسکیت روی یخ و نفرات مستعد را مشخص نماید. حضور ایران در IHFF نیز خود نوید این مسئله می باشد که ایران به رسمیت شناخته شده است و می تواند جز تیم های اصلی در رده بندی جهانی باشد البته این مسئله نیازمند زمان است اما با توجه به پیگیری ها و تلاش هایی که توسط انجمن اسکیت هاکی صورت گرفته است دستیابی به آن غیرممکن نمی باشد.

 انجمن اسکیت هاکی در سال 2020 فعالیت منسجم و گسترده ای داشته که از جمله اصلی ترین آن ها می توان به تشکیل تیم آیس هاکی و تشکیل کمیته رینک هاکی اشاره کرد.

آقای وحید شجاعی به سمت سرپرست کمیته رینک هاکی منصوب شدند که این انتخاب توسط آقای کاوه صدقی و رئیس فدراسیون اسکیت و آقای رامین عتیقه چی تایید شد.

پس امید می رود تا تمام شاخه های اسکیت هاکی در ایران منسجم، فعال و قدرتمند باشند و بتوانند نتیجه مطلوب را حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *