رشته های اسکیت هاکی در ایران

ملی پوشان هاکی روی یخ
ژانویه 9, 2021
اسکیت روی یخ
ژانویه 10, 2021

ورزش اسکیت به دلیل سرعت بالایی که به استفاده کنندگان آن می دهد جذابیت زیادی در بین متقاضیان دارد. افراد با دیدن بازیکنانی که به سرعت این طرف و آن طرف حرکت می کنند و حرکات فوق العاده ای را به اجرا درمی آورند هیجان زده می شوند و علاقه پیدا می کنند تا خود یکی از این کفش ها را به پا کنند. خرید کفش اسکیت قطعا باید از یک فروشگاه اسکیت معتبر انجام شود تا طبق استانداردهای جهانی اسکیت را مورد استفاده قرار دهید.

اما در صورت داشتن لوازم مورد نیاز شما تا یادگیری اسکیت پله ای بیشتر فاصله ندارید، انتخاب یک آکادمی اسکیت مناسب تا بتوانید در حرکات پایه و ابتدایی حرفه ای شوید و این یادگیری را طبق موازین و دستورالعمل های فدراسیون اسکیت ایران دریافت کنید. اما پس از اینکه حرکات پایه ای را فرا گرفتید چگونه می توانید به رشته اسکیت هاکی ورود کنید؟

رشته اسکیت هاکی یکی از رشته های جذاب شاخه اسکیت می باشدکه به دلیل گروهی بودن محبوبیتی چند برابری دارد یعنی افراد در غالب یک تیم در کنار یکدیگر قرار می گیرند و تلاش می کنند بیشترین گل را در دروازه حرف خود قرار دهند. همچنین باید تعداد کمتری گل را دریافت کنند و در نهایت نتیجه را با امتیاز بالاتر ببرند.

مسابقات اسکیت هاکی هم به صورت باشگاهی و هم به صورت ملی و هم به صورت جهانی در حال برگزاری می باشد و ایران نیز در این زمینه به یکی از مدعیان تبدیل شده است. البته باید توجه داشته باشید که رشته اسکیت هاکی دارای سه شاخه اصلی است.

رشته اینلاین هاکی: که با کفش هایی صورت می گیرد که چرخ های آن در یک خط قرار دارند و از چرخ های رولری استفاده می شود.

رشته آیس هاکی: که این ورزش بر روی یخ صورت می گیرد و یک تیغه در زیر کفش قرار داده شده است و اسکیت از نظر طراحی مشابه اسکیت اینلاین می باشد.

رشته رینک هاکی: که در این رشته هم چوب ها کوتاه تر می باشد و هم اسکیت طراحی ویژه ای دارد که چرخ ها چیدمانی مانند چرخ های خودرو دارند. همچنین خشونت در این ورزش بسیار پایین تر می باشد، بنابراین لوازم ایمنی کمتری به نسبت رشته اینلاین هاکی و آیس هاکی مورد نیاز است.

باید توجه داشته باشید که رشته اینلاین هاکی در ایران جا افتاده است و سال های زیادی است که بازیکنان در سطح ملی فعال می باشند و تیم های ایران توانسته اند هم در قسمت بانوان و هم در قسمت آقایان افتخارآفرینی کنند. اما رشته آیس هاکی و رشته رینک هاکی نسبتا نوپا می باشند، رشته آیس هاکی که چند ماهی است در زمین آیس باکس ایران مال راه اندازی شده است و رشته رینک هاکی نیز یکی دو ماهی است که با مشخص شدن سرپرست کمیته رینک هاکی ( وحید شجاعی ) در حال پیشبرد اهداف می باشد.

فعالیت در هر کدام از شاخه های فوق مزایایی دارد؛ برای مثال شما اگر در رشته اینلاین هاکی فعال شوید چون سابقه طولانی در ایران دارد می توانید در جاهای مختلفی به تمرین حرفه ای آن بپردازید اما رشته آیس هاکی از این بابت که نونوار است فرصت های بیشتری را برای شما ایجاد می کند. یعنی رقابت برای حضور در تیم های برتر و همچنین تیم های ملی بسیار پایین تر خواهد بود بنابراین شما شانس بالاتری برای حضور خواهید داشت اما در سطح جهانی تیم ملی آیس به قدرتمندی تیم آینلاین نمی باشد و در حال بهبود کیفیت می باشد بنابراین شما باید ببینید که به شانس بیشتر نیاز دارید یا به پشتوانه قوی تر؟

در رشته رینک هاکی نیز لوازم این رشته کمتر در ایران یافت می شود بنابراین زیرساخت های تجهیزاتی رشته وجود ندارد و زمان بر خواهد بود تا بتوانید این امکانات را فراهم کنید اما از دو رشته دیگر بسیار بکرتر و فرصت های بیشتری را برای شما ایجاد می کند یعنی شما با حضور در رشته رینک هاکی و تمرین مداوم شانس بالاتری برای حضور در تیم های قدرتمند باشگاهی و تیم های ملی خواهید داشت.

رشته رینک هاکی سال های درازی است که در جهان به صورت حرفه ای دنبال می شود و مسابقات آن نیز هر دو سال یک بار برگزار خواهد شد. تاکنون نیز مسابقات زیادی به صورت رسمی برگزار شده است و به ترتیب تیم های اسپانیا، پرتغال، آرژانتین و ایتالیا بیشترین مقام قهرمانی را کسب کرده اند.

فدراسیون جهانی اسکیت نیز تمایل زیادی دارد تا رشته رینک هاکی در ایران به صورت قدرتمند دنبال شود بنابراین حمایت بین المللی از این رشته جذابیت حضور در آن را افزایش داده است. اما رشته آیس هاکی نیز از قافله اینلاین هاکی جا نمانده است و در اولین تورنومنتی که بازیکنان ایرانی در آن حضور داشتند توانستند مقام سومی را کسب کنند.

سال 2021 مملو از اتفاقات هیجان انگیز برای رشته اسکیت هاکی در تمامی شاخه های آن خواهد بود و امیدواریم تیم ملی ایران بتواند درخشش فوق العاده ای در این مسابقات داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *