وظیفه مسئولین انجمن های اسکیت

اسکیت اسکیت اسکیت
ژانویه 5, 2021
جلسه انجمن اسکیت سرعت
ژانویه 9, 2021

رشته اسکیت در سال های اخیر رشد و نمو بسیار زیادی داشته است، بسیاری از افراد جامعه با این رشته آشنا هستند و یا به صورت حرفه ای در آن فعال می باشند یعنی کودکی نیست که در پارک یا در پیست اسکیت بچه هایی را مشغول به فعالیت در این شاخه ورزشی مشاهده نکرده باشد. بزرگسالان نیز به تبع فرزندانشان در این موقعیت قرار گرفته اند و از دیدن صحنه هایی از رشته اسکیت لذت برده اند.

این مشاهده باعث می شود تا کودکان و در گاهی اوقات بزرگسالان علاقه زیادی به حضور در این رشته ورزشی پیدا کنند و همین امر سبب رشد و گسترش روزافزون آن می شود. هرچه بیشتر به این مهم توجه شود در نهایت دستاورد بیشتری برای رشته ورزشی اسکیت به دست خواهد آمد بنابراین این وظیفه تمامی دست اندرکاران رشته اسکیت می باشد تا این ورزش را هرچه بیشتر به مردم معرفی کنند و آن را در موقعیتی قرار دهند تا برای دیگر افراد نیز جذاب شود.

همچنین ایجاد موقعیت هایی برای آینده کودکان و افرادی که در این شاخه ورزشی فعالیت دارند باعث می شود تا در کنار لذت، هدف و برنامه منسجم برای موفقیت نیز تعریف شود و این هدف سبب برنامه ریزی های آینده می شود و در کنار ارتقا سطح کیفی روابط اجتماعی کودکان اعتماد به نفس آن ها را نیز بالا خواهد برد. پس تصور کنید کودکی را که با علاقه خود در یک شاخه ورزشی شروع به فعالیت کرده است و اکنون در شاخه های باشگاهی، ملی و جهانی مشغول به رقابت می باشد. حس و قدرتی که در این کودک وجود دارد بسیار قابل توجه است و او می تواند در آینده خود نیز از این اعتماد به نفس به دست آمده در جهت مثبت استفاده کند.

اینجاست که وظیفه خطیر مسئولین مشخص می شود. اگر به این مسائل دقت و توجه کافی مبذول داشته نشود این استعدادها هیچ گاه به صحنه نمی آیند، هیچ گاه فرصت رشد و ترقی پیدا نمی کنند و هیچ گاه شاهد حضور قدرتمند تمام افراد جامعه نخواهیم بود. اگر بخواهیم تیم های قدرتمند در اختیار داشته باشیم و بتوانیم در رقابت های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید در مسئله استعدادپروری و توزیع منصفانه امکانات دقت زیادی خرج کنیم.

اینکه تنها به تعدادی از افراد و استفاده از آن ها اکتفا کنیم و امید داشته باشیم که همیشه از همین دریچه بهترین استعدادها مشخص شود خود را از جامعه وسیعی از افراد مستعد محروم کرده ایم و این عاقبت خوشی نخواهد داشت یعنی با انحصاری کردن یک موضوع تنها به نابودی آن کمک خواهیم کرد.

یعنی شما فرض کنید به جای یک جامعه 20 میلیونی استعدادهای خود را از یک جامعه 1000 نفره انتخاب کنید. ببینید چه محدودیت هایی برای این استعدادها به وجود خواهد آمد، شما طیف وسیعی از افراد را از دست می دهید و بنابراین در آینده ای نه چندان دور این بسته هزار نفری جوابگوی حضور در رقابت ها و کیفیت جهانی را نخواهد داشت.

پس توجه داشته باشیم که در کنار فدراسیون اسکیت تمامی تلاش خود را انجام دهیم تا بتوانیم استعدادهای واقعی را پیدا کنیم. در اردوهای تیم ملی محک های متقاضیان زده شود تا شایسته ترین افراد در تیم های ملی حضور پیدا کنند. این انگیزه ای مضاعف برای فعالیت جوان ترها نیز خواهد داشت یعنی شما جامعه ای را ایجاد می کنید که به صورت پویا در حال بهسازی وضعیت خود می باشد. یعنی دیگر لزومی نیست شما همه چیز را از ابتدا تعریف کنید بلکه جامعه خود بسیاری از فاکتورهای اولیه را رعایت می کند و شما را به آن مهمی که در نظر دارید می رساند.

فرقی نمی کند که کدام رشته اسکیت مد نظر باشد اینکه شما در رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اینلاین هاکی، رشته آیس هاکی، رشته رینک هاکی، رشته رول بال، رشته اسکیت برد، رشته فری استایل و یا رشته اسکوتر مشغول به فعالیت می باشید دلیل نمی شود که بحث استعدادپروری را از ریشه در نظر نگیرید. اگر شما یکی از افراد پرسابقه در این مسئله هستید وظیفه شما سنگین تر و خطیرتر خواهد بود پس برای داشتن ایرانی قدرتمند و پرورش استعدادهایی بالقوه با تمام قدرت به پیش برویم.

استفاده از استعدادهای جوان و متخصص و باانگیزه نیز خود راهی برای ورود تکنولوژی های جدید به عرصه ورزش می باشد یعنی شما در زمینه ای که خود تخصص ندارید می توانید افراد متخصص استخدام کنید و از نیروی جوانی و دانش آن ها بهره مند شوید.

پس به امید ایرانی قدرتمند بحث پرورش تیم های ملی را جدی بگیریم و تمام تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه به کار بندیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *