اسکیت اسکیت اسکیت

اسکیت در خانه
ژانویه 5, 2021
وظیفه مسئولین انجمن های اسکیت
ژانویه 8, 2021

آیا یکی از بازیکنان فعال در رشته اسکیت می باشید؟ یا در حال تحقیق و بررسی هستید که آیا در این رشته ورزشی فعالیتی داشته باشید یا خیر؟ چقدر در مورد اسکیت اطلاعات دارید؟ چقدر در این زمینه فعالیت داشته اید؟ چقدر با فدراسیون اسکیت آشنا می باشید؟ آیا دوستان و نزدیکانی دارید که به صورت حرفه ای در این رشته مشغول به فعالیت و ورزش باشند؟

مطمئنا دید شما به یک شاخه ورزشی رقم زننده آینده شما در آن خواهد بود یعنی شما با یک دید روشن و شفاف می توانید به قله های ترقی دست پیدا کنید و بدون اطلاعات کافی ممکن است در طول مسیر دلخور و سرخورده شوید و  از ادامه آن باز بمانید. پس خوب است اگر می خواهید در رشته اسکیت فعالیتجدی داشته باشید در مورد آن اطلاعات کافی کسب کنید که در این مقاله این اطلاعات در اختیار شما قرار می گیرد.

اولین موردی که باید درباره اسکیت بدانید این است که رشته های اسکیت از سه شاخه اصلی اسکیت آیس، اسکیت اینلاین و اسکیت کواد دنبال می شود. ایران در زمینه اسکیت اینلاین سابقه ای طولانی دارد و تیم های حرفه ای آن در تمامی رشته هایش تشکیل شده است.

از قبیل این رشته ها می توان موارد زیر را نام برد:

رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت اگرسیو، رشته اسکیت دانهیل و…

رشته های اسکیت آیس که اخیرا با تاسیس پیست آیس باکس بسیار برجسته تر به نظر می آیند عبارتند از:

رشته اسکیت سرعت روی یخ، رشته اسکیت نمایشی روی یخ، رشته اسکیت فری استایل روی یخ، رشته اسکیت هاکی روی یخ یا آیس هاکی

شاخه های اسکیت کواد از رشته های آیس و اینلاین نیز جدیدتر می باشند البته سابقه رشته کواد از رشته اسکیت اینلاین در جهان بسیار قدیمی تر است و مسابقات رسمی آن بیش از 50 سال گذشته آغاز شده است اما این رشته به صورت رسمی با راه اندازی رشته رینک هاکی در آبان ماه سال 99 آغاز شده است. رشته های اسکیت کواد که با اسکیت های با شکل متفاوت دنبال می شوند عبارتند از:

رشته رینک هاکی، رشته اسکیت نمایشی کواد، رشته رولر دربی

سرپرست کمیته رینک هاکی آقای وحید شجاعی مسئولیت ایجاد زیرساخت های این ورزش را از طرف فدراسیون اسکیت و رئیس انجمن اسکیت هاکی بر عهده دارد و امید آن می رود که این رشته ورزشی در سال 1400 به صورت عمیق در فرهنگ مردم ریشه دوانده باشد و بازیکنان زیادی برای حضور در تیم های باشگاهی و ملی این رشته علاقه مند شوند.

پس شما برای اینکه بتوانید مسیری روشن را در پیش بگیرید در ابتدا باید شاخه مورد نظر خود را انتخاب کنید که بر این اساس می توانید در این وبسایت اطلاعات لازم در مورد تمام رشته های تخصصی اسکیت را بیابید همچنین می توانید از شبکه های اجتماعی و یا سایت های اشتراک ویدئو، ویدئوهای لازم برای هر رشته بخصوص را مشاهده کنید. این مسئله حس بسیار خوبی به شما خواهد داد تا بتوانید تصمیم گیری دقیق تری داشته باشید از طرفی آکادمی اسکیت خرمشاد که سابقه ای طولانی در پرورش قهرمانان این رشته ورزشی را داشته استآماده است تا مشاوره و راهنمایی های رایگان را در اختیار شما قرار دهد. استفاده از مربیان باتجربه که یکی از برنامه های همیشگی این آکادمی اسکیت بوده است باعث می شود تا شما با حضور در باشگاه با برنامه ای مدون پیش بروید و این کار از همان آموزش اسکیت پایه برای شما شروع خواهد شد.

شما تلاش می کنید پله پله اسکیت پایه را پشت سر می گذارید، از اسکیت تکمیلی نیز عبور می کنید و به رشته های تخصصی راه پیدا می کنید. مطمئنا برای حضور در برخی از رشته های تخصصی مدت زمان بیشتری لازم است و تمرینات پیچیده تری را برای شروع آن نیاز دارید اما مهم این است که بتوانید یک مسیر درست و صحیح را ادامه دهید زیرا در طولانی مدت شما مطمئنا بر این مسائل فائق می آیید و به رشته مورد نظر خود دست پیدا می کنید پس بهتر است با توانایی لازم به این مرحله برسید تا بتوانید در آن نیز خوش بدرخشید و رقبای خود را پشت سر بگذارید.

اما در رشته های جدیدتر مانند رشته های اسکیت کواد و رشته های اسکیت یخ توفیق بیشتری خواهید داشت زیرا رقابت در آن ها کمتر است و افراد متقاضی می توانند به عنوان اولین نفرات تیم های ملی مطرح شوند. رشته های اسکیت اینلاین ایران بسیار قدرتمند می باشند که از جمله آن ها می توان رشته های اسکیت اسپید اسلالوم و رشته اینلاین هاکی را نام برد. اسکیت سرعت نیز در جهان خوش درخشیده است و اسکیت نمایشی نیز مقام های زیادی آورده است. رشته اسکیت رول بال را نباید فراموش کنیم که جز تیم های قدرتمند سطح جهانی می باشد.

اما تمامی این موارد در فدراسیون اسکیت ایران بررسی و تدوین شده است و اطلاعات لازم در مورد تمامی رشته ها و قوانین آن وجود دارد. شما می توانید تاریخچه هر رشته ورزشی را مطالعه کنید و بر اساس آن بهترین تصمصم گیری برای حضور در شاخه مورد نظر خود را داشته باشید. تصمیم گیری صحیح شما در امروز باعث می شود تا آینده ای روشن پیش رو داشته باشید و با علاقه و اشتیاق مسیر سخت آن را بپیمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *