اسکیت در خانه

اخبار ایران – 13 دی
ژانویه 3, 2021
اسکیت اسکیت اسکیت
ژانویه 5, 2021

دید شما به بیماری کووید 19 چگونه بوده است؟ آیا شیوع این بیماری در سطح کشور و در سطح جهان روحیه شما را پایین آورده است و یا شما همچنان به فعالیت های خود به صورت حرفه ای ادامه می دهید؟

اینکه بگوییم هیچ تاثیری از این مسئله نپذیرفته ایم حرفی گزاف می باشد اما ما می توانیم با حفظ روحیه و انجام تمرینات خود را در سطح آمادگی جسمانی بالایی نگه داریم و بدین ترتیب روحیه مان نیز بالا خواهد بود. یعنی شما اگر نگاه کنید بسیاری از ورزشکاران شرایط فعلی را پذیرفته اند و آن را دلیل این می دانند که از تمرین ها خود دست بکشند تا شرایط به حالت نرمال بازگردد اما این تنها بهانه ای است برای دوری جستن از تمرینات منسجم و به نوعی سختی کار یعنی تمرین ورزشکاران حرفه ای طبق برنامه ای مشخص انجام می شود و گاهی برای آن ها بسیار دشوار و پیچیده خواهد بود.

بنابراین بهانه ای مانند شیوع بیماری کووید 19 می تواند بسیاری از آن ها را از گردانه تلاش برای رقابت حذف کند پس سعی کنیم جز این دسته افراد نباشیم و شرایط محیطی خود را به گونه ای فراهم آوریم که بتوانیم در بالاترین سطح آمادگی جسمانی قرار داشته باشیم. این فعالیت حتی می تواند با ورزش در خانه دنبال شود یعنی طبق چالشی که وزارت ورزش و فدراسیون اسکیت به راه انداخته اند افراد باید در منزل خود بهترین راهکار برای انجام تمرینات منسجم را بیابند.

به این ترتیب نه تنها چاش ذهنی برای خود به وجود آورده اند و آن را نیز برای خود حل کرده اند بلکه آمادگی جسمانی خود را به مرور بالا می برند و به محض رفع محدودیت ها در بالاترین حد کیفیت فعالیت خواهند بود یعنی نیاز نیست تا از صفر یا منفی فعالیت های خود را شروع کنند بلکه در حد مناسبی از تمرین قرار داشته اند و این امادگی جسمانی باعث می شود تا رشد آن ها بسیار سریع تر اتفاق بیفتد.

حتی برخی افراد این موقعیت را فرصت مناسبی برای بالا بردن تکنیک های فردی و تمرکز بر روی رفع ایرادها می دانند زیرا در فعالیت های گسترده بدون وجود بیماری کووید 19 سفرها، مسابقات و بسیاری از فعالیت ها شرایط تمرین متمرکز را از بین می برد. پس دو دید کلی می توان به این قضیه داشت: دید مثبت و دید منفی

دید مثبت این است که شما فکر کنید که شرایط در حالت نرمال قرار دارد فقط به علت وجود برخی محدودیت ها باید تمرینات خود را به صورت انفرادی دنبال کنید گرچه که بسیاری از مربیان به صورت آنلاین و با تماس های تصویری تمرینات ورزشکاران خود را چک می کنند.

دید منفی نیز این است که بگوییم شرایط آنقدر بد است که هیچ کاری نمی توان انجام داد و این گونه تمرینات نیز هیچ فایده ای ندارند بنابراین ما در خانه می مانیک و هیچ فعالیت ورزشی را انجام نمی دهیم تا شرایط به حالت نرمال برگردد و این چیزی است که برای کل دنیا به وجود آمده است پس چرا ما به خود سختی دهیم.

همچنین با پروتکل هایی که ستاد ملی مبارزه با کرونا وضع کرده است بسیاری از اوقات شرایطی به وجود می آید که امکان تمرینات تیمی و گروهی نیز وجود دارد همچنین شما می توانید به صورت انفرادی از سالن ها و فضاهایی که برای تمرین مناسب است بهره بگیرید. بسیاری از تمرین ها نیز که به صورت انفرادی و در محلی کوچک و به قولی آف رینک انجام می شود یعنی شما برای تمرینات رشته اسکیت نیاز ندارید که تماما در یک پیست اسکیت باشید بلکه بسیاری از بدن سازی ها و توانایی اجرای تکنیک ها در بیرون از پیست باید انجام شود.

اگر می خواهید در یکی از این برنامه های مدون تحت نظارت مربی به هر گونه ای فعالیت های خود را ادامه دهید آکادمی اسکیت خرمشاد برنامه ای مدون برای شما در نظر می گیرد. این کار زیر نظر مربی باتجربه انجام می شود تا شما هم در تمرینات آف رینک و هم در تمرینات داخل پیست موفق عمل کنید.

محدودیت های بیماری کووید 19 در تمامی تمرینات لحاظ می شود و شما می توانید از این حیث خیالی آسوده داشته باشید. تفاوتی نمی کند تا تمرین های شما در رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت هاکی، رشته رینک هاکی یا رشته اسکیت رول بال باشد. تمامی این رشته ها به صورت تخصصی و حرفه ای در آکادمی اسکیت دنبال می شود.

پس شرایط را بهانه تمرین نکردن قرار ندهیم و برای رسیدن به ماکزیمم توان خود در این شرایط سخت و رهایی از حالت های افسردگی برنامه ای مدون برای تمرین های خود ترتیب دهیم. برای این کار با مشاورین متخصص این رشته مشورت کنید و بدانید که فدراسیون اسکیت همواره در حمایت از ورزشکاران اسکیت تمام تلاش خود را مبذول داشته است. شما می توانید با تیم تخصصی فدراسیون اسکیت نیز در تماس باشید و هم برای دوره های آموزش مربیگری و داوری و هم برای آموزش های آنلاین ثبت نام نمایید.

همین موارد شما را با افراد دیگر در ارتباط قرار می دهد و همین مسئله روحیه شما را بالا خواهد برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *