آموزش حرکات اسکیت قسمت 5

آموزش حرکات اسکیت قسمت 4
دسامبر 21, 2020
فعالیت های فدراسیون اسکیت و هیئت ها
دسامبر 22, 2020

در اسکیت باید به این نکته توجه داشته باشیم که یک سری حرکات به صورت تکمیلی مورد نیاز می باشد تا اسکیت باز برای ورود به رشته های تخصصی اسکیت آماده شود. یعنی تنها یادگیری حرکات پایه برای این کار کفایت نمی کند و لازم است تا بدن ورزشکار کمی محکم تر و بااستقامت تر شود، کمی تعادل او بر روی اسکیت افزایش یابد و بتواند برای ورود به رشته های تخصصی و اجرای حرکات پیچیده آن آماده باشد. البته مربیان تخصصی نیز می توانند این مهارت ها را به او آموزش دهند اما بهتر است این مهارت ها همراه او باشد تا بتواند در کلاس های تخصصی به سرعت به سراغ حرکات اصلی برود.

از جمله این حرکات که بسیار باید بر روی آن تاکید شود حرکت تعادل بر روی یک پا می باشد. برای انجام حرکات پایه حرکت بر روی یک پا به مدت زیاد مورد نیاز نمی باشد اما در حرکات تخصصی تر حرکت یک پای تعادلی یکی از حرکات اصلی و پایه ای محسوب می شود یعنی بازیکن باید بتواند به اندازه کافی بر روی یک پا تعادل خود را حفظ کند. از آنجایی که در مطالب قبل توضیح داده شد حرکت یک پای تعادلی به این ترتیب اجرا می شود که وزن بدن  به سمت پایی که قرار است روی زمین باشد منتقل می شود و بعد پای دیگر به سمت بالا از زمین بلند می شود و تا سطح بالایی اسکیتی که روی زمین است بالا می آید.

به این ترتیب بازیکن تعادل و تمرکزی را پیدا می کند تا بتواند بر روی یک پا حرکت کند. هرچه این مقاومت و تلاش بیشتر باشد مدت زمانی که می تواند بر روی یک پا طی کند افزایش می یابد. در این حالت باید دقت داشت که ورزشکار بر روی لبه مرکزی واقع باشد و برای انتقال وزن بدن و پا به صورت یکپارچه به روی پایی که بر روی زمین است منتقل شود نه اینکه از کمر شکستگی برای این کار به وجود بیاید.

وقتی بدن بازیکن به اندازه کافی تعادل برای این کار را به دست آورد می توان به سراغ حرکت سیت باز رفت. حرکت سیت باز یکی از حرکات تکمیلی می باشد که در آن دوباره بر روی تعادل بدن، محکم شدن و استایل صحیح تاکید می شود. به این ترتیب ابتدا در کنار میله آموزش های لازم داده می شود برای مثال پای چپ به دیوار می چسبد، با دو دست میله کمک آموزشی گرفته می شود، بدن صاف و سر رو به بالا قرار می گیرد و پای راست به سمت عقب کشیده می شود. این حالت باعث می شود تا ورزشکار تعادل این را پیدا کند تا بدن خود را که در نقاط مختلفی متمرکز شده است به صورت یکپارچه حفظ کند و در مسیر مستقیم با تعادل کافی پیش برود.

در ابتدا کشیدن پا به عقب بسیار دشوار می باشد و بهتر است که بازیکن با کنار هم قرار دادن پاها و قرار دادن پای راست بر روی نوک آغاز کند. در همان ابتدا ممکن است کمی کج شود و به سمت چپ یا راست حرکت کند اما به مرور این حرکت اصلاح خواهد شد و بازیکن در مسیر مستقیم حرکت می کند. نکته مهم در این حرکت این است که باید بازیکن باید بر روی لبه مرکزی پای چپ قرار داشته باشد تا حرکت به طور صحیح اجرا شود.

در این زمان می توان به سراغ حرکت های پای مخالف رفت برای مثال اگر اوور را با پای راست یاد داده اید اوور با پای چپ را نیز آموزش دهید یا اگر برای مثال کراس اوور بک وارد را با پای راست آموزش داده اید کراس اوور بک وارد با پای چپ را نیز در آموزش خود برنامه ریزی کنید. به این ترتیب بازیکن مدتی را به این سمت و مدتی را در جهت مخالف به اسکیت سواری و گردش مشغول می شود بنابراین بدن او در هر دو سمت توانا می شود و تقریبا رشته تخصصی ای نیست که دو سمت را برای اجرای حرکات لازم نداشته باشد.

حتی اگر فضای کافی در اختیار داشته باشید می توانید کراس اوور بک وارد یا کراس اوور به سمت جلو را برای یک الگوی 8 انگلیسی به اجرا دربیاورید. در این حالت بازیکنان کراس اوور راست را می زنند و به نقطه مرکزی 8 انگلیسی که می رسند کراس اوور را به صورت برعکس اجرا می کنند. در مورد کراس اوور بک وارد نیز وضعیت یه همین صورت خواهد بود. بنابراین بازیکن با تغییر وضعیت بدن و نقطه تعادلی آن تسلط بسیار بالایی بر روی اسکیت پیدا خواهد کرد.

تمامی این موارد باعث می شوند تا ورزشکار یک جهش قابل توجه در تعادل اسکیت سواری داشته باشد همچنین راه رفتن و پا زدن می تواند به این امر کمک کند و کاتالیزور افزایش کیفیت اسکیت سواری باشد. بنابراین اگر می خواهید آموزش اسکیت به صورت حرفه ای برای شما صورت گیرد باید بر روی تمرین حرکات آن استقرار داشته باشید. آکادمی اسکیت خرمشاد نیز در این زمینه آماده یاری رسانی به شما عزیزان می باشد. البته نباید از نظر گذراند که خرید اسکیت مناسب خود یک فاکتور مهم محسوب می شود و بدون کفش اسکیت مناسب شما قابلیت اجرای حرکات را نخواهید داشت. این امر در فروشگاه اسکیت آکادمی اسکیت خرمشاد به بهترین نحو و با بالاترین کیفیت توسط مسئولین فروشگاه برای شما به انجام خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *