آموزش حرکات اسکیت قسمت 4

پرتغال میزبان مسابقات قهرمانی رینک هاکی زیر 17 سال اروپا در 2021
دسامبر 21, 2020
آموزش حرکات اسکیت قسمت 5
دسامبر 22, 2020

در ادامه مطالبی که برای آموزش اسکیت ارائه شد و می توانید نکات آن را به طور مفصل و دقیق و به صورت مرحله ای در قسمت آموزش اسکیت وبسایت بیابید به ارائه توضیحات در مورد حرکت کراس اوور عقبی و یا همان کراس بک می پردازیم.

حرکت کراس اوور روبه عقب یا همان کراس بک حرکتی است که برای دور زدن به سمت عقب مورد استفاده قرار می گیرد یعنی شما وقتی به صمت عقب حرکت کنید برای دور زدن و برای سرعت گرفتن از این حرکت استفاده خواهید کرد. این حرکت در رشته های مختلف اسکیت بسیار کاربرد دارد و بدون آن و پیدا کردن نقطه تعادلیبدن نمی توان بسیاری از حرکات را به اجرا درآورد به ویژه در اسکیت هاکی و اسکیت نمایشی این مسئله بسیار نمود خواهد داشت.

کلا در رشته هایی که به صورت تیمی برگزار می شوند و حرکت بازیکنان باید به سرعت به سمت دروازه حریف و به سمت دروازه خودی صورت گیرد یادگیری حرکات رو به عقب و روبه جلو برای راه رفتن و برای دور زدن واجب و ضروری می باشد. از جمله این رشته ها می توان به رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت رول بال و رشته اسکیت فوتینز اشاره کرد.

برای اجرای حرکت کراس اوور بک وارد باید به سمت عقب خود را حرکت دهید، پایی که به سمت دایره رو به عقب قرار دارد برای مثال وقتی شما می خواهید به سمت راست چرخش کنید پای راست، باید به سمت عقب حرکت کند و پای راست روی زمین به جلوی آن حرکت داشته باشد که در نتیجه به علت حرکت پای چپ به سمت دایره موقعیت بدن شما تغییر خواهد کرد و مسیر دایره را طی می کند.

برای اجرای این حرکت نیز بدن باید به طرز صحیحی چرخش داشته باشد تا به کمک پاها بیاید و حرکت کامل شود.اجرای این حرکت در بسیاری از افراد به این دلیل با مشکل مواجه می شود که از بالاتنه برای چرخش کمک گرفته نمی شود. همچنین در هنگامی که پای چپ جلوی پای راست قرار می گیرد و پای راست به جای قبلی خود باز می گردد انتهای کفش ها نزدیک هم قرار داده می شوند این مسئله خود اجرای نوعی ترمز می باشد که به همین دلیل حرکت کراس بک را برای آن ها به صورت سکته ای به اجرا در خواهد آورد.

باید دقت داشته باشید که وقتی پای نزدیک به دایره بلند می شود به صورت موازی با پای دیگر قرار گیرد تا از ادامه حرکت جلوگیری نکند.

یکی از مطالبی که لازم است به آن دقت داشته باشید این است که یک اسکیت باز ماهر باید بر روی هر دو کراس اوور و هر دو کراس اوور بک وارد تسلط داشته باشد.

وقتی بازیکن این تسلط را خواهد داشت که به هر سمتی حرکت کند، به راحتی عمل سوییچ یا تغییر مسیر را انجام دهد و از موقعیتی به موقعیتی تغییر کند. شاید این حرکت ها مهم ترین حرکت های اسکیت باشد که اگر به آن ها توجه شود بازیکن می تواند باقی حرکات را نیز به طرز صحیحی به اجرا دربیاورد در غیر این صورت تمامی طول مدت آموزش اسکیت دچار مشکل خواهد بود

اما یکی از حرکات دیگر که به عنوان یک حرکت پایه ای محسوب می شود و آموزش آن باعث تعادل بسیار بالای اسکیت سوار می شود حرکت اسلالوم یا مارپیچ در مانع می باشد. به این ترتیب مانع در فواصلی معین قرار داده می شود که برای ورزشکار اجرای حرکت ممکن باشد. این تصمیم گیری توسط مربی صورت می گیرد و بازیکن باید بتواند بین مانع ها به صورت مارپیچ حرکت کند یعنی با رسیدن به یک مانع به سمت راست و با مانع بعدی به سمت چپ حرکت کند. برای تمرکز و تمرین بر روی این حرکت می توان از میله کمک آموزشی کمک گرفت.

در اجرای این حرکت بدن در حالت ردی پوزیشن قرار می گیرد و فشار اصلی بر روی پاشنه های پا می باشد. پنجه ها کمی سبک شده و پاها به صورت جفت به این طرف و آن طرف حرکت می کند. دقت داشته باشید که اجرای حرکت در ابتدا بسیار دشوار می باشد و ممکن است بازیکن دچار مشکل شود.

بنابراین می توان ابتدا از راه رفتن بین مانع آغاز کرد یعنی همان راه رفتن معمولی که در مسیر صاف صورت می گرفت بین مانع اجرا شود تا حس و حالی از حرکت به دست بازیکن بیاید. پس از آن می توان بر روی اسلالوم تمرکز کرد و این حرکت را به حد اعلای آن رساند.

حرکت اسلالوم یا مارپیچ در مانع در ادامه به حرکت های یک پایی نیز منجر می شود که با تعادل بالای بازیکن می توان آن ها را به اجرا درآورد. البته این در مراحل اسکیت های تخصصی معمولا در مراحل آموزش اسکیت های تخصصی مورد توجه قرار می گیرد.

آموزش اسکیت اگر در یک آکادمی اسکیت معتبر نظیر آکادمی اسکیت خرمشاد صورت گیرد موفقیت های روزافزون برای بازیکن به همراه خواهد داشت زیرا این آموزش تحت برنامه ای منظم صورت خواهد گرفت و مدیریت آکادمی اسکیت بر این برنامه ها و عملکرد مربیان نظارت خواهد داشت. آقای وحید شجاعی که سرپرست کمیته رینک هاکی نیز می باشند مدیریت آکادمی اسکیت خرمشاد را بر عهده دارند و بر این مهم اهتمامی خاص می ورزند.

استانداردهای بالا در انتخاب مربیان از جمله مواردی است که همواره مورد توجه ایشان می باشد بنابراین اسکیت را مرحله به مرحله طبق متد فدراسیون اسکیت آموزش ببینید تا در آینده هم بتوانید برای مدارج مربی گری اقدام نمایید هم اینکه برای مسابقات به یک بازیکن حرفه ای تبدیل شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *