چالش اسکیتی در شرایط قرنطینه

داوری راهی برای پیشرفت اسکیت
نوامبر 22, 2020
فرهنگ سازی در اسکیت
نوامبر 24, 2020

همانطور که همه می دانیم در شرایط سختی قرار گرفته ایم و بیماری کووید 19 تقریبا تمامی فعالیت های ورزشی را محدود کرده است. این محدودیت تنها به رشته اسکیت نمی رسد و شامل تمام رشته های ورزشی نیز خواهد بود. بنابراین حفظ روحیه ورزشکاران در این ایام یکی از مهم ترین رسالت هایی است که بر عهده فدراسیون های ورزشی می باشد.

فدراسیون اسکیت نیز در این زمینه برنامه ریزی انجام داده است تا بتواند چالش هایی را برای ورزشکاران اسکیتی بیافریند و آن ها را از بی انگیزگی رهایی بخشد.

چالشی که در نظر گرفته می شود نباید چالشی غیرممکن و غیرقابل اجرا باشد همچنین باید با وسائل ساده قابل اجرا شود. به همین دلیل تمامی ورزشکاران در تمامی نقاط کشور در خانه خود می توانند چالش را انجام دهند و فدراسیون اسکیت نیز برای اجرای چالش ها جوایزی را در نظر خواهد گرفت. البته این جوایز در صورتی اهدا می شوند که چالش ها از طریق کمیته ها و انجمن های اسکیت تعریف شده باشد و به صورت رسمی اعلام گردیده باشد.

شرایطی که در آن قرار گرفته ایم چنین چالش هایی نیز روزنه ای از امید در ورزشکاران ایجاد خواهد کرد و آن ها را به تکاپو خواهد انداخت، روابط اجتماعی بین آن ها را تقویت خواهد کرد و وقت آن ها را کمی خواهد گرفت تا از بی روحیه گی و افسردگی در خانه جلوگیری کند.

برنامه ریزی برای اجرای چنین چالش هایی باید تا زمانی ادامه داشته باشد که ورزشکاران بتوانند در محیط های ورزشی حاضر شوند و به تمرینات منسجم و پیوسته خود ادامه دهند. اجرای این چالش ها نه تنها روحیه آن ها را حفظ می کند بلکه بدن آن ها را نیز در آمادگی کامل نگه می دارد.

درست است که چالش ها ابتدا ساده به نظر می آیند اما به دلیل اینکه زمان اجرای چالش یکی از مهم ترین فاکتورها می باشد باید آن حرکت ورزشی را به حد نهایت تمرین کنند و بهترین نمونه خود را از کار دربیاورند. این نمونه است که احتمال برنده شدن در مسابقه را خواهد داشت وگرنه اگر چالش در همان لحظه اول اجرا شود و فیلم آن فرستاده شود ممکن است در رده های آخر نیز قرار نگیرد.

برای اجرای چالش ها دستورالعمل هایی نیز وجود دارد که ورزشکاران ملزم به انجام آن هستند تا بتوانند در رای گیری و نظ داوران شرکت کنند همچنین باید فیلم های باکیفیت و بدون قطع تصویر داشته باشند یعنی تغییر زاویه دوربین پذیرفته نخواهد بود. این مسئله قضاوت و داوری را مشکل خواهد کرد و بنابراین زاویه دوربین خود را تغییر ندهید.

هیئت داوری و قضاوت هر انجمن یا کمیته در اسرع وقت نتیجه را اعلام خواهد کرد تا ورزشکاران از رتبه خود در این چالش ها مطلع شوند. فدراسیون اسکیت نیز جوایز آن ها را تقدیم خواهد کرد.

در این راستا کمیته رینک هاکی به سرپرستی آقای وحید شجاعی نیز برنامه ای برای ارائه چالش هایی به ورزشکاران را خواهد داشت. این چالش ها در روزهای آتی از طریق شبکه های اجتماعی این کمیته به ورزشکاران اعلام می شود.

ورزشکارانی که در چالش کمیته رینک هاکی شرکت می کنند می توانند از تمام رشته های اسکیت باشند یعنی محدودیتی برای حضور رشته های اسکیت سرعت، اسکیت نمایشی، اسکیت فری استایل، اسکیت رول بال، آیس هاکی، اسکیت اینلاین هاکی و اسکیت اگرسیو وجود نخواهد داشت. رشته های اسکوتر و اسکیت برد نیز می توانند در این چالش شرکت داشته باشند.

کمیته رینک هاکی فعالیت خود را کمتر از دو هفته است که به صورت رسمی آغاز کرده است اما برنامه های مدون این کمیته برای ماه های آینده امید آن را می دهد که تیم ملی رینک هاکی نیز خود را به مسابقات آسیایی برساند.

همین آمادگی ورزشکاران و چالش های این چنینی است که کار را برای تیم های ملی در آینده آسان تر خواهد کرد. نباید این مسئله را شوخی بگیریم و اختصاص وقت کافی به اجرای چنین چالش هایی باید در برنامه اصلی ما باشد.

حتی برای کودکان و فرزندان که به مدرسه می روند نیز این چالش ها بسیار مفید است. زیرا فعالیت های بدنی آن ها نیز بسیار کم شده است و خود این چالش ها می تواند هم هیجان و هم سلامت فیزیکی را برای آن ها به ارمغان بیاورد.

تمام توان خود را به کار ببندید تا بتوانید در اجرای چنین چالش هایی به بهترین نحو عمل کنید و علاوه بر دریافت جوایز روحیه خود را نیز بالا برده باشید. سلامت فیزیکی نیز دستاورد دیگری است که در کنار این دو مسئله به شما هدیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *