چقدر برای رسیدن به هدف طاقت دارید؟

مسابقات اسکیت دستجات آزاد کشوری
اکتبر 9, 2020
فروشگاه اسکیت مجهز
اکتبر 10, 2020

چقدر برای رسیدن به هدف طاقت دارید؟

واقعا سوال جالبی می باشد و در هر قسمت از زندگی مان پرسش این سوال، چراغی برای روشن شدن مسیر در اختیارمان قرار می دهد. هر چه بیشتر به این سوال فکر کنیم و جواب دقیق تری به آن بدهیم برای رسیدن به هدف شانس بالاتری نیز خواهیم داشت.

شاید برای یک هدف ما یک سال طاقت داشته باشیم در صورتی که رسیدن به آن هدف حداقل دو سال زمان لازم دارد. آیا در این شرایط باید این هدف را دنبال کرد یا کار بیهوده ای می باشد؟ شاید هیجان آغاز همیشه جذاب باشد اما باید به شکست نیز اندیشید. اگر تنها با هیجان شروع، مسیر را آغاز کنید مطمئنا در مسیر مشکل خواهید داشت و به علت اشتباه محاسباتی هرگز به هدف نمی رسید و از این دردناک تر وجود نخواهد داشت. هم وقت خود را صرف کاری کرده اید که به نتیجه نرسیده است و زمان از دست رفته دیگر قابل بازگشت نیست، هم اینکه طعم شکست را یا برای بار اول یا بار چندم چشیده اید. اما نکته مهم تر این است که از شروع کاری که امکان موفقیت آن بیشتر بود نیز جا مانده اید. یعنی یک شکست همه جانبه را تجربه کرده اید. البته ما نمی گوییم که شکست هرگز نباید رخ دهد و ما امکان اشتباه نداریم. البته که تجربه بهترین معلم است اما حرف ما این است که برای شروع هر کاری دقیق و حساب شده عمل کنیم که کمترین اتلاف انرژی را داشته باشیم.

اما این مسئله در آموزش اسکیت، در چه زمانی اهمیت پیدا می کند؟ یعنی چه زمانی است که شما باید به مسیر پیش رو با دقت بیندیشید و پاسخ این سوال را پیدا کنید؟

این مسئله بیشتر در انتخاب رشته اسکیت تخصصی رخ می دهد. یعنی اسکیت باز به مرحله ای رسیده است که باید تصمیم بگیرد در کدام زمینه بیشتر علاقه مند است که ادامه فعالیت دهد. البته در این میان نظر مربی بسیار اهمیت پیدا می کند. مربی استعدادیاب نکات بسیار مهمی را در نظر می گیرد که برای ادامه اسکیت غیر قابل اجتناب است. برای مثال فیزیک بدنی ورزشکار لحاظ می شود که لاغر است یا اضافه وزن دارد. قدش بلند است یا کوتاه قد می باشد. قدرت بدنی بالایی دارد یا جثه اش ضعیف است. از طرفی علاقه شخصی نیز مسئله بسیار مهمی است. البته علاقه ای که از دانش کافی سرچشمه گرفته باشد نه اینکه فقط با دیدن چند دقیقه ای یک رشته اسکیت.

اما هر رشته اسکیت تخصصی که انتخاب شود هنوز سوال بالا برای شما برقرار می باشد. چقدر برای رسیدن به قله های موفقیت اسکیت طاقت دارید؟ آیا این کار را برای سرگرمی انجام می دهید یا اینکه هدفی بالا برای آن در نظر گرفته اید. برای مثال یک نفر می خواهد نفر اول کشور یا نفر آسیا یا نفر اول دنیا شود و فردی دیگر تنها می خواهد اوقاتی خوش را در کنار هم تیمی هایش داشته باشد. حوصله فشار و استرس مسابقات را نیز ندارد. هر کدام از این اهداف که انتخاب شوند شایسته و پسندیده می باشند اگر با فکر به سمت آن حرکت کنید.

در آکادمی اسکیت خرم شاد نیز این مسئله بسیار مهم است و برای انتخاب رشته تخصصی اسکیت برای متقاضی وقت قابل توجهی صرف می شود. برای مثال این فرصت در اختیار اسکیت باز قرار داده می شود که در کلاس های تخصصی که سرمربی تعیین کرده است حاضر شود و مزه آن را بچشد. به این ترتیب انتخابی بسیار دقیق و مشخص خواهد داشت و قطعا آینده ای روشن تر نیز منتظرش خواهد بود.

آقای وحید شجاعی نیز در این زمینه بسیار حساس می باشند و بحث استعدادیابی کودکان را یکی از مهمترین رسالت های یک آکادمی اسکیت می دانند. به همین دلیل از بهترین مربیان که تجربه طولانی در امر آموزش اسکیت دارند بهره می برند که همگی مورد تایید فدراسیون اسکیت نیز می باشند. اگر شما نیز برای آموزش اسکیت برنامه ای مدون و حساب شده دارید باید به یک آکادمی اسکیت معتبر نظیر آکادمی اسکیت خرمشاد مراجعه کنید که تیم های حرفه ای و فعال نیز داشته باشند. حضور در یک تیم حرفه ای خود بهترین انگیزه برای ادامه فعالیت های ورزشی شما می باشد.

اما فراموش نکنید که برای رسیدن به هدف که موفقیت در زمینه رشته اسکیت می باشد راه درازی در پیش دارید و تفاوتی ندارد که در چه رشته ای از اسکیت فعالیت می کنید. رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت رولبال، رشته اسکیت اگرسیو، رشته اسکیت برد همگی از رشته هایی هستند که اگر به زندگی قهرمانان آن دقیق بنگیرید، تلاش بی وقفه آنها را مشاهده خواهید کرد. بالا و پایین های بسیار زیادی را تجربه کرده اند و اوقات خوش و ناخوشی نیز داشته اند.

تصمیم بگیرد، تلاش کنید تا قله های موفقیت را زیر پا بگذارید و بدانید نابرده رنج گنج میسر نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *