دنبال هیجان در اسکیت هستید؟

مربیگری درجه 3 اسکیت عمومی در خرمشاد
سپتامبر 21, 2020
دوره تئوری مربیگری درجه 3 عمومی
سپتامبر 23, 2020

اگر فردی هستید که به ورزش های مهیج علاقه مندید حتما باید ورزش اسکیت را در لیست پر اهمیت خود اضافه کنید. اسکیت با شاخه های مختلفی که در خود جای داده است می تواند به گونه های متفاوتی شما را راضی کند.

اولین و مهمترین مسئله در اسکیت یادگیری اسکیت پایه می باشد و در آن نیز مهم ترین حرکت ها، تسلط بر روی اسکیت، راه رفتن صحیح و دور زدن می باشد. البته که دانستن اصول حرکت به عقب نیز لازم است اما بدون راه رفتن صحیح تمامی این موارد به حاشیه می پیوندد. اما اگر اسکیت پایه را به خوبی فرا گیرید و در آن وقت بگذارید چه اتفاقی برای شما می افتد؟

شما این امکان را خواهید داشت که در صورت داشتن توان بدنی مناسب در هر رشته جانبی اسکیت نیز فعالیت کنید. البته معمولا ورزشکاران یک رشته تخصصی اسکیت را انتخاب می کنند و تمام تمرکز خود را بر روی آن می گذارند تا بتوانند بهتر نتیجه بگیرند. برای مثال رشته اسکیت نمایشی با تمام رشته های اسکیت بسیار متفاوت می باشد و حتی مدل اسکیت نمایشی نیز کاملا متفاوت می باشد. کفش اسکیت نمایشی در جلوی اسکیت ترمزی دارد که برای اجرای حرکات آن لازم و ضروری است و این ترمزها باعث می شود تا ورزشکار استایلی کاملا صاف داشته باشد. در صورت خم شدن ورزشکار، این ترمز به زمین اتصال پیدا می کند و وقفه های ناخواسته ایجاد می کند که در فرد ناشی منجر به زمین خوردن نیز می شود.

اما از این مسئله بگذریم و به رشته های اسکیت بپردازیم. اسکیت سه شاخه اصلی دارد که شامل اسکیت روی یخ، اسکیت اینلاین و اسکیت کواد می شود. اسکیت روی یخ قدیمی ترین نوع اسکیت می باشد و پس از آن اسکیت کواد به مجموعه ورزش های متحرک اضافه شد. البته درشروع مخالفت ها و نقص هایی نیز داشت اما به مرور پذیرفته شد و پس از فراز و نشیب های زیاد اکنون به یک ورزش کاملا رسمی درآمده است. اسکیت کواد در چیدمان چرخ به مانند چرخ های اتومبیل می باشد که دو چرخ در جلو و دو چرخ در عقب آمده اند.

اسکیت اینلاین نیز که در آخر به شاخه های اسکیت اضافه شد، با تغییر طراحی در چرخ های اسکیت کواد بوجود آمد و در واقع آن را بیشتر مشابه با اسکیت یخ طراحی کردند. حتی برخی از مدل های اسکیت اینلاین و اسکیت روی یخ با تغییر ترک امکان استفاده در هر دو زمین اسکیت رولر و اسکیت یخ را دارا می باشند.

اما نکته جالب این است که با اینکه اسکیت اینلاین از همه شاخه ها جوان تر می باشد، از همه تنوع بالاتری نیز دارد. رشته هایی که در اسکیت اینلاین فعال هستند به دلیل راحتی استفاده از این نوع اسکیت در بسیاری از زمین ها، روز به روز گسترده تر می شوند. حتی اسکیت فری استایل ابتدا بر روی اسکیت های اینلاین بوجود آمد و بعدها به اسکیت یخ نیز اضافه شد.

اما اگر می خواهید بالاترین سرعت را در زمین اسکیت تجربه کنید حتما زمین اسکیت یخ را امتحان کنید. اگر این کار با یک اسکیت یخ استاندارد انجام شود تجربه لذتبخش تری نیز خواهید داشت که البته همه اینها وابسته این موضع است که تسلط مناسب بر روی اسکیت داشته باشید. اگر با اسکیت اینلاین تمرین کرده اید مدتی طول می کشد تا با اسکیت یخ راحت شوید، اما خیلی زود لذتی بی مانند انتظار شما را می کشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *