نگاه ما به ورزش اسکیت

اسکیت پایه چگونه آغاز می شود؟
سپتامبر 18, 2020
تمرینات تیم ملی اسکیت هاکی روی یخ ایران
سپتامبر 20, 2020

اسکیت پایه را چگونه شرع کنیم؟ آیا می توانیم در پارک یا پارکینگ خانه تنها با پوشیدن کفش اسکیت، اسکیت سواری یاد بگیریم؟ مطمئنا جواب این سوال ها خیر است؟

آیا شما کاراته را خود در خانه به فرزندتان آموزش می دهید؟ خوب البته اگر مربی کاراته باشد قضیه فرق می کند اما یک فرد معمولی چطور می تواند این کار را انجام دهد؟ تصور غلطی که از اسکیت در ذهن ها وجود دارد این است که اسکیت تنها یک سرگرمی می باشد. و خوب بر همین اساس، حضور در یک کلاس تخصصی برای آموزش اسکیت از درجه اهمیت می افتد. همه تصور می کنند خوب اسکیت را بپوش و کمی تلاش کن خودت یاد می گیری.

این صحنه است که مدام در پارک ها به چشم شما می خورد. بچه ای کوچک بدون علم و دانش کافی اسکیت هایی بی کیفیت را به پا کرده است و با آنها به صورت کاملا غلط و غیر اصولی مشغول بازی می باشد. پاهای او کاملا به سمت داخل خم شده است و در حال شکل گیری می باشد که در دراز مدت اتفاق خواهد افتاد. پس شما با آموزش غیر اصولی اسکیت به فرزندتان چه مشکلاتی را ایجاد کرده اید؟

اولا با آموزش اشتباه حرکات، استایل کاملا غلط را در بدن او کدگذاری می کنید که خارج کردن او از این استایل کاری بسیار دشوار خواهد بود.

با یک روش غیر اصولی اسکیت را آموزش داده اید که باعث ایجاد آسیب های مزمن در بدن او می شود. برای مثال ممکن است پاهای او را شکل دهد.

احتمالا از اسکیت نامناسب برای این کار استفاده می کنید چون در زمان خرید اسکیت پیش خود تصور می کنید که فعلا یک اسکیت معمولی بخریم و زمانی که یاد گرفت یا مطمئن شدیم که علاقه دارد به دنبال خرید یک اسکیت خوب باشیم. این شاید بدترین اشتباه باشد که به سختی می توان پدر و مادر را از آن آگاه کرد. هزینه ای صرف شده و باید حتما تا خراب شدن کامل اسکیت از آن استفاده کند. این باعث می شود آسیب های جدی به بدن کودک شما وارد شود که اگر در یک آکادمی اسکیت آموزش را دنبال کنید حتما مربی با آن مخالفت خواهد کرد.

به علت عدم انجام صحیح حرکات فرزند شما از اسکیت زده می شود و شاید هیچ وقت علاقه ای به ادامه آن نداشته باشد. او کودکانی را می بیند که به چه زیبایی اسکیت می کنند و هر چه تلاش می کند از آنها بیشتر فاصله می گیرد. چرا؟ زیرا در جهت کاملا مخالف در حال حرکت است.

این است که اگر در چیزی تخصص نداریم نباید برای آموزش آن مداخله کنیم زیرا از اثر های طولانی مدت آن آگاه نیستیم.

حال چرا یک آکادمی اسکیت باید برای این منظور انتخاب شود؟

یک آکادمی اسکیت تحت نظر و مدیریت فردی می باشد که سال ها در اسکیت تخصص دارد و با تمامی زیر و بم آن آشناست. یک نمونه بسیار موفق در آکادمی اسکیت های فعال در کشور، آکادمی اسکیت خرمشاد می باشد که سال ها در مسابقات رسمی کشور شرکت کرده است و عناوین بسیاری را در کارنامه خود دارد. رشته های مختلف اسکیت در این آکادمی اسکیت دنبال می شود و مدیریت آن بر روی تیم پروری بسیار حساس می باشد.

آقای وحید شجاعی در این زمینه سابقه ای طولانی دارند و فعالیت های ایشان در زمینه اسکیت همواره مثبت و سازنده بوده است. مدیریت یک تیم بزرگ از مربیان کار آسانی نیست اما این مجموعه نشان داده است که اگر این کار به درستی انجام داده شود آینده ای روشن در انتظار کودکان و جامعه اسکیت می باشد.

پس بیایید دید غیرحرفه ای از اسکیت را با یک دید حرفه ای جایگزین کنیم و برای یادگیری اسکیت تنها از روش علمی اقدام نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *