اسکیت پایه چگونه آغاز می شود؟

اردوی تیم ملی اسکیت هاکی روی یخ
سپتامبر 15, 2020
نگاه ما به ورزش اسکیت
سپتامبر 20, 2020

اسکیت پایه یکی از مهمترین قسمت های آموزش اسکیت می باشد که اگر به صورت صحیح و اصولی دنبال نشود هم ممکن است کودک را دچار آسیب کند هم اینکه او را دلزده نماید. ارتباط صحیح با کودک و داشتن علم و دانش در این زمینه از مهمترین اصول به شمار می رود.

از مهمترین اصول برای آموزش اسکیت پایه چک کردن موارد زیر می باشد:

فرد متقاضی چه سن و سالی دارد؟ آیا کودکی خردسال است که فاصله از پدرو مادر او می ترساند یا فردی بزرگسال که از زمین خوردن بسیار واهمه دارد؟

فیزیک بدنی او چگونه است؟ آیا نرمال است یا اندامی چاق دارد؟ آیا لاغر و استخوانی است و توان بلندکردن اسکیت را نیز ندارد؟

شخصیت او چگونه می باشد؟ آیا فردی شجاع است یا با ترس های زیادی دست و پنجه نرم می کند؟

آیا قبلا در پارک و پارکینگ خانه اسکیت را به صورت غیر اصولی اجرا کرده است یا اولین باری است که اسکیت به پا کرده است؟

آیا در زمان آموزش پدر و مادر مدام مداخله می کنند یا او را به حال خود گذاشته اند تا مربی کار خود را انجام دهد؟

چه اسکیتی به پا دارد؟ آیا اسکیت اصولی و بر اساس استانداردها می باشد یا مارکی بدون کیفیت می باشد که فرد را دچار آسیب می کند؟

آیا لوازم ایمنی را به همراه دارد یا از خرید آن سرباز می زنند؟

شاید بگویید وای این همه سوال؟ این همه نکته؟ چه اهمیتی دارد که چه اسکیتی بپوشد؟ خوب هرچیزی که خریده ایم را استفاده کند و اگر دوست داشت بعدها برایش اسکیت بهتری خریداری می کنیم. متاسفانه این یکی از اشتباه ترین تصوراتی می باشد که بسیار هم در والدین رایج است. آیا شما با یک قایق سوراخ به ماهیگیری می روید؟ از اسکیت بد هم با همین شدت باید فاصله گرفته شود. هم بسیار خطرناک می باشد هم کودک را از اسکیت زده می کند. خرید اسکیت از یک فروشگاه اسکیت معتبر این نتیجه را دارد که شما پول خود را سرمایه گذاری کرده اید. اسکیت خوب همواره گران می شود و حتی اگر تمیز نگه داری شود پس از کوچک شدن قابل فروش نیز خواهد بود.

اما اگر تمامی موارد بالا بررسی دقیقی شده است و اکنون زمان شروع آموزش اسکیت می باشد باید دقت داشته باشید که مهمترین نکته علاقه مند کردن هنرجو به اسکیت می باشد. استراحت دادن در وقت مناسب به خصوص برای کودکان خردسال از اهمیت ویزه ای برخوردار است. والدین نیز باید دقت داشته باشند که در آموزش مربی دخالت نکنند زیرا کودک شما هنوز به صورت قدرتمند به مربی وابسته نشده است و حرف پدر و مادر برایش ارجحیت دارد. همین می شود که علیرغم وجود مربی، استایل های اشتباهی در کودک شما شکل می گیرد.

اما نکته بسیار مهم دیگر این است که برخی تصور می کنند که خوب یک دوره اسکیت را شرکت کنیم و بعد خود ادامه دهیم. این مسئله از این باب اشتباه است که اسکیت ورزشی بسیار متنوع می باشد و استایل های متفاوتی در آن وجود دارد. رشته های اسکیت نمایشی، اسکیت سرعت، اسکیت فری استایل، اسکیت هاکی، اسکیت اگرسیو، اسکیت آلپاین، اسکیت رولبال، اسکیت فوتینز و اسکیت رولرساکر از رشته هایی می باشند که در ایران و دنیا به صورت حرفه ای دنبال می شوند و شما نیز می توانید در آنها مشغول باشید. بنابراین اگر در انتخاب رشته اسکیت مناسب راهنما نداشته باشید قطعا به راهی بی هدف قدم می گذارید و پس از سپری کردن مدتی طولانی به این نتیجه می رسید که کاش از همان اول حرفه ای رفتار کرده بودم.

اما در نهایت تنها می توان گفت اسکیت را آکادمیک دنبال کنید و نظر یک کارشناس در این زمینه اهمیتی بسیار بالا دارد. در یک آکادمی اسکیت ثبت نام کنید و برای آموزش اسکیت به مربی با تجربه خود اعتماد داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *