اسکیت و سفر در زمان

خرید لوازم اسکیت هاکی
سپتامبر 12, 2020
رشته های گروهی اسکیت
سپتامبر 14, 2020

راجع به اسکیت چه می دانید؟ اسکیت را چه مقدار می شناسید؟ آیا با اسکیت و نحوه استفاده از آن آشنایی دارد یا فقط آن را وسیله ای برای وقت گذراندن می دانید؟ آیا می دانید اسکیت در گذشته چه استفاده های بیشماری داشته است. این داستان شاید به هزاران سال قبل بازگردد که افراد برای حمل و نقل از اسکیت های یخی استفاده می کردند و این استفاده در کشورهای سردسیر به عنوان یک روش معمول رواج داشت. بدین ترتیب هم سرعت حمل و نقل بالا می رفت و هم انرژی که برای آن صرف می شد به حداقل ممکن می رسید. همین نیز انگیزه ای برای رشد و توسعه این وسیله شد. البته خوبی وسیله های حمل و نقل این چنینی این بود که جاگیر نبودند و شما به راحتی می توانستید آنها را در خانه خود قرار دهید و یا تعمیرات لازم را بدون هیچ وسیله خاصی بر روی آن پیاده سازی کنید.

بدین ترتیب در طول زمان این وسیله های حمل و نقل رشد و توسعه بیشتری داشتند و افراد بیشتر به استفاده از آن تمایل پیدا کردند و با پیشرفت تکنولوژی نمونه های بی نظیری از آن تولید شدند که البته تمام این موارد ابتدا بر روی اسکیت روی یخ صورت گرفت. کفشی که بر روی تیغه ای سوار بود و شما نه تنها برای کار بلکه برای لذت بردن نیز می توانستید بر روی آن سوار شوید. حس سر خوردن بر روی یخ و سرعت بی نظیری که به شما می دهد حس ایجاد مسابقات برای آن را تقویت کرد و مسابقات رسمی اسکیت روی یخ نیز خلق شد. مسابقاتی که ابتدا به صورت بومی و بعد به صورت مسابقات جهانی در آمد و اکنون از پرطرفدارترین رشته های ورزشی در تمام دنیاست.

اما اسکیت برای رشد، تنها با اسکیت سواری ساده بر روی یخ بسنده نکرد و شاخه های مختلفی را نیز از کنار خود بوجود آورد. شاخه هایی که هر کدام طراحی های مخصوص خود در کفش اسکیت را دارند و اگر به آنها نگاه کنید باور نمی کنید که این وسیله های جذاب ابتدا از یک حمل و نقل ساده بوجود آمده اند. تولید کفش اسکیت به کمپانی های بزرگ سپرده شده است و این کمپانی های قدرتمند هر روزه طرح های جدیدی را از آنها ایجاد می کنند. اما رشته های مختلفی نیز در اسکیت یخ قابل دستیابی می باشند که در زیر آن ها را نام خواهیم برد:

اسکیت نمایشی روی یخ

اسکیت هاکی روی یخ

اسکیت سرعت روی یخ

اسکیت فری استایل روی یخ

این رشته های جذاب و پرهیجان طرفداران مخصوص به خود را دارد و به جز رشته اسکیت فری استایل باقی موارد از سال های بسیار دور با ما بوده اند.

زیبایی اسکیت و حرکت روان بر روی آن، افراد را به فکر انداخت که چرا فقط در زمین های مخصوص یخ یا کشورهای سردسیر قابل استفاده باشد. چرا با چرخ هایی در زیر کفش اسکیت این کار را همه گیر نکنیم و این بود که اسکیت اینلاین وارد چرخه استفاده در دنیا شد. شما به راحتی در پارک ها، زمین های اسکیت، در پارکینگ خانه و هر جایی که امنیت مناسب را داشت امکان استفاده از اسکیت های رولر خود را داشتید و چه چیزی زیباتر از این که محدودیت ها را از بین ببریم؟

رشته های اسکیت رولر از رشته های اسکیت یخ نیز فراتر رفت و رشد و نمو هرچه بیشتر این رشته را به همراه داشت. شاخه هایی که زاییده اسکیت اینلاین می باشند عبارتند از:

اسکیت نماشی یا اسکیت هنری

اسکیت سرعت

اسکیت هاکی یا اینلاین هاکی

اسکیت فری استایل

اسکیت فوتینز و اسکیت رولرساکر

اسکیت رولبال

اسکیت آلپاین

اسکیت اگرسیو

اسکیت برد

اسکوتر

تمامی این موارد به علت اینکه محدودیت استفاده روی زمین اسکیت یخ را نداشتند به سرعت محبوب شدند و اکنون زیر نظر فدراسیون جهانی اسکیت مشغول به فعالیت می باشند. مسابقات رسمی اسکیت روی یخ و اسکیت اینلاین هرساله در جای جای دنیا به صورت رسمی و غیر رسمی در حال برگزاری است و تمامی کشورها در حال تلاش برای کسب جایگاهی بهتر می باشند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و با تکیه بر عنصر تبلیغات اسکیت به یک رشته هر روزه در زندگی ما بدل شده است و حتی در برخی از فروشگاه ها و رستوران ها نیز برای خدمات رسانی سریع تر مورد استفاده قرار می گیرد.

برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد رشته های مختلف اسکیت می توانید بخش های مختلف وبسایت آقای وحید شجاعی را مطالعه کنید. اطلاعات به صورت ویدئوهای آموزش نیز در بخش ویدئوهای قابل دستیابی است. امید است اطلاعاتی که در مورد آموزش اسکیت قرار داده شده است برای شما مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *