رشد رشته اسکیت در دولت تدبیر و امید

پیرترین هاکی باز جهان درگذشت
آگوست 31, 2020
تست حضور در تیم ملی اسکیت هاکی روی یخ
آگوست 31, 2020

رئیس فدراسیون اسکیت دستاوردهای این فدراسیون در سال های اخیر را برشمرد و از موفقیت هایی که رشته اسکیت در این سال ها کسب کرده است ابراز خرسندی کرد. جناب محمدرضایی که این دستاوردها را به خاطر حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپبک دانست، به چند مورد اصلی در این زمینه اشاره کرد. این مسئله در هفته دولت بیان شد و ایشان حضور دکتر سلطانی فر در وزارت ورزش، و دکتر صالحی امیری در کمیته ملی المپیک را دلیل اصلی این مسئله برشمردند و از همکاری های بی دریغ این دو عزیز تشکر کردند.

رشد و توسعه بسیاری از رشته های ورزشی دستاوردی بود که نمی توان در دولت تدبیر و امید آن را نادیده گرفت.

از جمله افتخاراتی که رئیس فدراسیون اسکیت به آن اشاره کردند که در سه سال اخیر به اوج خود رسید، به صورت خلاصه موارد زیر را می توان برشمرد:

  1. هشت پیست استاندارد اسکیت سرعت در مراکز استان ها افتتاح شد که برای هر پیست فضایی بیش از 5000 متر مربع در نظر گرفته شد و به این ترتیب فضای ورزشی کشور در زمینه رشته اسکیت رشد بالایی داشت.
  2. ساختمان اداری فدراسیون اسکیت ساخته شد و به بهره برداری رسید که کارهای اسکیت را به صورت بسیار متمرکز و منظم پیش برد. که شاید رشد و برنامه ریزی دقیق در بسیاری از زمینه مرهون این تلاش باشد.
  3. در مجموعه ورزشی آزادی کمپ تیم های ملی با فضایی حدود 350 متر مربع احداث شد که با 8 اتاق ظرفیت پذیرایی از 96 نفر را دارد.
  4. راه اندازی پیست اسکیت یخ بازار ایران مال که به همت عزیزان زیادی رقم خورد و اکنون به صورت حرفه ای مشغول به فعالیت می باشد.
  5. ایران توانست به عضویت فدراسیون اسکیت روی یخ در بیاید که دستاوردی پر ارزش می باشد. حتی برای شروع تیم های ملی ایران در مسابقات آبان ماه نیز حضور خواهند داشت.
  6. ایران توانست به عنوان نائب رئیس فدراسیون آسیا منصوب شود که افتخاری بزرگ به شمار می آید.

همچنین در قسمت مدال آوری و تلاش های تیمی و انفرادی نیز عزیزان ورزشکار تلاشی تام داشتند و پرچم ایران را در مسابقات گوناگونی برافراشتند. این مسئله هم در زمان قبل از بیماری کووید 19 به صورت حرفه ای انجام می شد هم حتی در زمان این بیماری واگیردار که در این دوران مسابقات به صورت مجازی در حال برگزاری می باشد. برخی از مقام هایی که ملی پوشان ایران در رشته اسکیت کسب کرده اند عبارتند از:

  1. کسب دو مدال نقره تیمی در مسابقات جهانی بنگلادش
  2. در مسابقات جهانی رولر گیمز که در چین برگزار گردیدیک مدال طلا، یک مدال نقره، و یک مدال برنز انفرادی کسب شد.
  3. در هجدهمین مسابقات قهرمانی اسکیت آسیا، دو مدال طلا انفرادی و تیمی، دو مدال نقره انفرادی و 3 مدال برنز انفرادی و تیمی برای کشورمان به دست آمد که بسیار ارزشمند بود.
  4. در مسابقات رولرگیمز اسپانیا نیز دست خالی نبودیم و یک مدال نقره انفرادی و دو مدال برنز انفرادی برای ایران به دست آمد.
  5. در زمان گسترش بیماری کووید 19 نیز در رشته اسکیت برد و رشته اسکیت فری استایل افتخار آفرینی توسط دختران کشورمان صورت گرفت.

اما کارهای زیرساختی دیگری نیز در زمینه آموزش صورت گرفت که از جمله آنها ترجمه 4 جلد کتاب توسط کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون اسکیت قابل توجه می باشد. همچنین در کمپ آموزشی که در چین در زمینه رشته اسکیت برد صورت گرفت 3 ورزشکار دختر اعزام شدند که مدت زمان این کمپ 2 هفته بود.

در پایان ایشان از تمامی اعضای فدراسیون اسکیت تشکر کردند و نقش وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در رشد و توسعه رشته اسکیت را بسیار جدی دانستند که در گذشته تنها معطوف به چند رشته اصلی می شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *