رشته تیمی یا رشته انفرادی در اسکیت؟

رتبه بندی تیم های ملی اسکیت هاکی روی یخ در دنیا
آگوست 31, 2020
آموزش اسکیت اینلاین به صورت علمی
سپتامبر 1, 2020

چه فردی می تواند در رشته اسکیت فعالیت کرده باشد و عاشق آن نشده باشد. مطمئنا همه رشته های ورزشی جذابیت های خاص خود را دارند اما اسکیت به گونه ای دیگر شما را عاشق می کند. شاید چون حرکت سیال و روان آن روح شما را به آرزوهایش نزدیک تر می کند. بله همین است: روح به سبکی نیاز دارد تا بتواند پرواز کند و جسم سنگین مانع این می شود. اما اسکیت، سرعت و شادابی را برای شما به ارمغان می آورد و سبکی خاصی به شما می دهد.

اگر اسکیت سواری را با استایل درست در یک آکادمی اسکیت آموزش دیده باشید و به اندازه کافی نیز تمرین کرده باشید، حس و حال صحبت های مرا درک می کنید. سر خوردن به اینور و آنور بدون هیچ مانعی، سبکی بی نظیری به شما می دهد و شما می توانید به راحتی به بسیاری از موضوعات به صورت متمرکز بیندیشید و برای آن برنامه ریزی داشته باشید.

اما اسکیت جدا از تفریح و شادابی ای که به شما هدیه می کند می تواند به یک فعالیت حرفه ای نیز برای شما تبدیل شود و چه چیزی از این بهتر که شما در زمینه ای به صورت حرفه ای فعالیت کنید که عاشق آن نیز هستید. رشته های اسکیت در این زمینه بیشمار هستند و شما می توانید با توجه به علاقه، بودجه، توان فیزیکی و فکری خود رشته مورد نظر خود را برگزینید.

البته که نظر حرفه ای یک استعدادیاب در این زمینه بسیار مهم و کارگشا خواهد بود. یکی از مکان هایی که برای استعدایابی حرفه ای که برای این مورد می توانید به آن مراجعه داشته باشید و این کار را رایگان برای شما انجام می دهند، آکادمی اسکیت خرم شاد می باشد که تحت نظر آقای وحید شجاعی به صورت حرفه ای پیش می رود. آقای شجاعی که مدیریت این آکادمی اسکیت را بر عهده دارند، در تمامی رشته های اسکیت تیم های حرفه ای تعریف کرده اند که توسط مربیان صاحب نام اداره می شوند.

برای استعدایابی به صورت رایگان و حضور در تیم های حرفه ای آقای وحید شجاعی، در محل مجموعه حاضر شوید.

اما نام رشته های اسکیت که در حال حاضر در سطح کشور فعال می باشند به قرار زیر است:

اسکیت سرعت، اسکیت نمایشی یا اسکیت هنری، اسکیت هاکی یا اینلاین هاکی، اسکیت فری استایل، اسکیت رولبال، اسکیت فوتینز و اسکیت رولرساکر، اسکیت اگرسیو، اسکیت برد، اسکوتر، و اسکیت آلپاین

در رشته هایی که در بالا نام برده شد رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت رولبال و رشته اسکیت فوتیز و رولرساکر به صورت تیمی می باشند و باقی به صورت انفرادی. البته در رشته اسکیت سرعت مسابقه تیمی نیز وجود دارد اما نه مانند رشته های فوق که بازیکنان در کنار هم مشغول یک فعالیت حرفه ای می شوند.

 

 

شما برای اینکه در رشته اسکیت موفق عمل کنید باید ببینید که در کدام دسته از افراد قرار می گیرید؟ آیا تمایل دارید به تنهایی در رشته ای شرکت کنید و در اینصورت تمرکز بالاتری دارید یا اینکه ورزش های تیمی را ترجیح می دهید، چون می خواهید حس خوب همکاری را بیشتر تجربه کنید.

این تصمیم مهمی است و گاها به علت عدم توجه به آن سال ها وقت یک ورزشکار تلف می شود. شما باید هرچه سریعتر به سوال فوق پاسخ دهید که من به صورت انفرادی موفق تر خواهم بود یا به صورت جمعی؟ شاید سوال اینگونه مطرح شود جالب تر نیز باشد: من از حضور در یک تیم لذت بیشتری می برم یا از فعالیت انفرادی؟

این دیگر به روحیه شما باز می گردد و به نحوه رشد و نمو شما در دوران کودکی. اگر شما به کارهای گروهی واداشته شده باشید قطعا با کار تیمی بیشتر مانوس خواهید بود و در غیر اینصورت تنهایی خود را با هیچ چیز عوض نمی کنید.

کمی هم هیجان موضوع تعیین کننده می باشد. در رشته های اسکیت که به صورت تیمی پیش می روند برخورد بازیکنان با هم بیشتر می باشد و ممکن است بعد از یک پیروزی سر از پا نشناسند و یکدیگر را بهترین بدانند و در مسابقه ای دیگر که طعم تلخ شکست را چشیده اند با هم به صورت مقطعی حتی دشمن شوند.

در صورتی که فردی انفرادی باشید، قطعا این تجربه ها شما را از تیم بیرون می کشد تا در تنهایی خود آرامش بیشتری داشته باشید. اما نگران نباشید، مهم نفس ورزش است که باید به آن توجه کنید. اینکه رشته اسکیت در کدام زمینه برای شما به صورت حرفه ای دنبال شود، ثانویه می باشد.

تیم اسکیت خود را با دانش و بینش انتخاب کنید تا آینده ای روشن برای شما ترسیم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *