سخنان آقای کاوه صدقی در حمایت از ورزشکاران

شرایط برگزاری کلاس های ورزشی در زمان مبارزه با کرونا
می 15, 2020
کمیته ثبت رکورد فدراسیون تشکیل شد
می 30, 2020

فردی نیست که در رشته های مختلف اسکیت فعالیت داشته باشد و نام آقای کاوه صدقی را نشنیده باشد. جناب کاوه صدقی با سابقه ای طولانی در رشد و تعالی رشته اسکیت زحمات فراوانی را محتمل شده اند و بارها در موفقیت های تیم های ملی به خصوص رشته اسکیت هاکی تاثیر مستقیم داشته اند. هم اکنون نیز ایشان با برنامه های مدونی که ترتیب داده اند، در راستای توسعه ورزش اسکیت روی یخ به صورت متمرکز مشغول می باشند.

در مصاحبه ای که اخیرا با جناب کاوه صدقی صورت گرفت ایشان در مورد حمایت از مربیان و ورزشکاران در دوران مبارزه با کرونا صحبت های تاثیرگذاری را مطرح نمودند. ایشان اظهار داشتند که صحبت هایی که در راستای حمایت از باشگاه های ورزشی و مربیان بیان شده است صرفا برای دلخوشی بوده است و تا به امروز ابزار عملی برای اجرای آن در نظر گفته نشده است.

ایشان اظهار داشتند که متاسفانه مربیگری در ایران شغل محسوب نمی شود و برای حمایت از مربیان ساز و کار دقیق وجود ندارد و آنها تحت پوشش بیمه نیز قرار نمی گیرند. از طرفی وعده وام هایی داده شده است که برای ضمانت آن سند منزل لازم می باشد و بهره آن نیز 16 درصد است.

نکته مهمی که در این صحبت به آن اشاره شد، نقش باشگاه ها و مربیان در سلامتی جامعه است که نه تنها دولت بلکه بخش های خصوصی را نیز باید درگیر کند تا بالاترین بازدهی حاصل شود.

صدا و سیما می تواند در این زمینه نقش موثر داشته باشد و در دوران پس از کرونا برای حمایت از باشگاه های ورزشی کشور، زمان کوتاهی را برای تبلیغات آنها اختصاص دهد. چه امری مهم تر از تولید از محصولات داخلی و چه محصولی ارزشمند تر از سلامتی مردم؟

همچنین شهرداری ها برای حمایت از ورزش نقشی موثر و پررنگ خواهد داشت. به این ترتیب که شهرداری ها می توانند با ارائه مجوزهای لازم در توسعه زمین های ورزشی و در نتیجه سلامت مردم تاثیری مضاعف ایجاد کنند. ایشان اضافه کرد که چه ایرادی دارد تا شهرداری ها در زمینه تبلیغات تابلویی نیز به باشگاه های ورزشی یاری رسانند؟

در ادامه، نکته های قابل تاملی در مورد بازگشایی مجدد باشگاه های ورزشی که هم اکنون در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد، بیان شد. به این ترتیب که برای اجرای دستور العمل ها، به تعداد زیادی ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دستکش و … نیاز است و تهیه آنها به تعداد زیاد مستلزم تخصیص بودجه می باشد. راهکار حمایتی وزارت بهداشت در این زمینه چه می باشد؟

ایشان در مورد نقش قوه قضاییه نیز در حمایت از ورزش نکته هایی بیان نمودند. اینکه قوه قضاییه می تواند در مسائل مربوط به موجر و مستاجر دخالت کند و ضرر و زیان هایی که در زمان عدم فعالیت بوجود آمده است حل و فصل گردد. مشکلات عدم فعالیت باشگاه ها در دوران وجود کرونا نباید به سرخورگی و شکست مستاجرها منجر شود و حمایت قوه قضاییه در این زمینه بسیار تاثیرگذار خواهد بود. شاید عدم دریافت اجاره در این دوران یا دریافت نصف مبلغ اجاره حلال بسیاری از مشکلات باشد.

ایشان با بیان نقش ناخوشایند سازمان حمایت از مصرف کننده بیان کرد: این مسئله وقتی معنی پیدا می کند که حمایت های قدرتمند نیز در برنامه باشد. نه اینکه تمامی هزینه ها با بازار ارز آزاد صورت گیرد (از قبیل خرید وسایل ورزشی) اما هزینه و نرخ ها توسط سازمان حمایت بر اساس نرخ ارز دولتی مشخص گردد. باشگاه ها باید مختار باشند بر اساس خدماتی که ارائه می دهند و هزینه هایی که بر آنها تحمیل می شود نرخ های دریافتی از مصرف کننده را اعلام نمایند.

در پایان با اشاره به این موضوع که باشگاه های کشور حداقل تا پایان سال با این ویروس مخرب درگیر می باشند، خاطرنشان کرد حمایت جدی لازم الاجرا است. اگر حمایت جدی به عمل نیاید افراد جدید سرمایه گذاری نخواهند کرد و افراد پرسابقه نیز سرخورده می شوند و خروج آنها حتمی است.

اما باید بدانیم که نبود ورزش یعنی نبود سلامتی و عدم اشتغال برای بسیاری از فعالان این عرصه.

امیدواریم که صحبت های جناب آقای کاوه صدقی این فعال بخش خصوصی، که یکی از کارآفرینان به نام در ورزش کشور می باشند مورد توجه قرار گیرد و حمایت از باشگاه های ورزشی در اولویت کار دولت و بخش های خصوصی دیگر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *