حضور در مسابقات جهانی اسکیت

رینک هاکی رشته ای قانونمند
نوامبر 12, 2023
آموزش اسکیت در سنین مختلف
دسامبر 4, 2023

اگر بخواهیم بالاترین هدف یک ورزشکار را برشماریم شاید به حضور در مسابقات جهانی و مسابقات المپیک برسیم. در شاخه های مختلف ورزشی افراد بسیاری هستند که قصد دارند تا بتوانند در رقابت های بین المللی حضور داشته باشند تا شایستگی های خود را به نمایش بگذارند. بازیکنان تیم های ایران توانسته اند این مسئله را ثابت نمایند که توانایی کسب مدال های رنگارنگ را خواهند داشت و اگر ما نیز می خواهیم جزئی از این دسته ورزشگاران باشیم و یا از حد آن ها فراتر رویم نیاز به برنامه ریزی دقیق و تلاشی وافر خواهیم داشت.

 در سنین مختلف افراد می توانند تا در رقابت های جهانی شرکت داشته باشند و محدودیتی در جنسیت نیز وجود ندارد. امروزه دیگر در دنیا تمامی ورزشکاران در کنار یکدیگر برای بهبود و توسعه ورزش تلاش می کنند. از جمله رشته هایی که بسیار پرهیجان و جذاب برای شرکت در رقابت های جهانی می باشد رشته اسکیت است. از دلایلی که این رشته هر یک از بینندگان را به سمت خود جذب نماید رشته های مختلفی است که رشته اسکیت از آن برخوردار می باشد و هر کدام از رشته ها نیز به صورت تخصصی به انجام حرکات ویژه و مخصوص به خود می پردازند و همچنین مسابقاتی که برای آن ها برگزار می شود نیز متفاوت از یکدیگر است.

رشته اسکیت همچنین دارای دسته های اصلی زیادی نیز می باشد که رشته های اسکیت اینلاین، رشته های اسکیت روی یخ و رشته های اسکیت کواد می باشند از این رو جذابیت رشته اسکیت تنها به حرکاتی که بر روی اسکیت انجام می گیرد محدود نمی شود بلکه مشاهده ورزشکاران با تجهیزات متفاون، حضور در سالن های متفاوت و انجام کارهای گروهی و انفرادی سبب می گردد تا افراد حس این را داشته باشند که در یک سری مسابقات حرفه ای شرکت یافته اند و از این نظر سططح مسابقات جهانی اسکیت بسیار بالا می باشد مخصوصا در رشته های اسکیت روی یخ که از سابقه ای طولانی برخوردار می باشد و این تخصص و حرفه ای بودن در بالاترین سطح خود خواهد بود.

اگر که بخواهیم رشته های اسکیت روی یخ را نام ببریم شاخه های مختلفی از جمله مسابقات اسکیت نمایشی روی یخ، مسابقات اسکیت سرعت روی یخ، مسابقات آیس هاکی، مسابقات رقص های گروهی بر روی یخ تقسیم می گردند البته خود اسکیت روی یخ دارای رشته های متفاوتی می باشد که از این نظر رشته اسکیت فری استایل روی یخ نیز به پکیج مسابقات جهانی اسکیت روی یخ اضافه شده است.

از نظر حضور رشته های ورزشی اسکیت اما رشته های اسکیت اینلاین دارای تعداد شاخه های بسیاری در مسابقات جهانی اسکیت می باشد و از جمله شاخه های اصلی رشته اسکیت اینلاین می توان به موارد زیر اشاره نمود:

رشته اسکیت هاکی، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت فوتینز، رشته اسکیت آلپاین، رشته اسکیت اگرسیو، رشته اسکیت کراس، اسکیت برد و اسکوتر

رشته های اسکیت اینلاین نیز همچون رشته های اسکیت روی یخ در شاخه های مختلف دارای مسابقات متفاوتی می باشد که به عنوان مثال رشته اسکیت سرعت بیش از 10 شاخه مسابقاتی در سطح ملی و جهانی دارد همچنین رشته فری استایل نیز در دو شاخه سرعت و بتل برگزار می شود از این رو شما این توانایی را خواهید داشت تا بر اساس علاقه مندی خود شاخه مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

اما رشته های اسکیت کواد نیز همچون رشته های اسکیت روی یخ دارای شاخه های محدودتری نسبت به رشته اسکیت اینلاین می باشد که می توان از جمله آن به رشته رینک هاکی، رشته اسکیت نمایشی کواد و رشته رولر دربی اشاره نمود.البته تمامی این رشته ها دارای مسابقات ملی و بین المللی حرفه ای می باشند و خوشبختانه ایران نیز در تمامی این رشته ها به فعالیت پرداخته است. ابتدا رشته های اسکیت کواد وارد ایران شد اما با سرعت زیادی جای خود را به رشته های اسکیت اینلاین داد و نزدیک به دو دهه رشته های اسکیت اینلاین با قدرت در ایران فعال بوده است اما در چند سال اخیر رشته های اسکیت کواد و رشته های اسکیت روی یخ نیز جذابیت خود را بازیافته اند و به این رشته ها نیز به صورت حرفه ای رسیدگی می شود.

مدیریت این شاخه های ورزشی به عهده فدراسیون اسکیت می باشد و در نظر دارد تا با برنامه ریزی منسجم و پیشبرد زیرساخت ها پیشرفت و توسعه این شاخه ها را سرعت بخشد. به همین دلیل است که به سرعت رشته آیس هاکی تیم های ملی زنان و مردان خود را آماده شرکت در مسابقات جهانی نمود و تیم ملی آیس هاکی توانست در یک تورنومنت بین المللی در دوبی کسب مقام داشته باشد و در طی چند سال اخیر نیز توانسته سطح آمادگی های خود را برای حضور در مسابقات جهانی حفظ نماید.

حمایت هایی که از سوی وزارت ورزش و جوانان برای ورزش اسکیت صورت می گیرد و برگزاری کمپ های آموزشی فدراسیون اسکیت همگی باعث این می شود تا کاتالیزوری برای موفقیت در رقابت های جهانی داشته باشیم و این امید وجود دارد تا با حمایت های فدراسیون جهانی اسکیت، IHFF و دیگر نهادهای ورزشی که مدیریت رشته های اسکیت را عهده دار می باشند ایران بتواند در رشته های مختلف اسکیت درخششی بیش از پیش داشته باشد.

در هر صورت شرکت در مسابقات جهانی اسکیت با یک برنامه ریزی منسجم، حضور یک مربی مجرب، استفاده از امکانات باشگاه اسکیت و فدراسیون اسکیت، تمرین و پشتکار شما و استفاده از لوازم و تجهیزات استاندارد اسکیت قابل دستیابی می باشد مطمئنا با تمامی این موارد شما نیاز دارید تا سال ها تلاش کنید تا سطح خود را به سطح رقابت های جهانی برسانید. اما این امر یک امر ممکن می باشد و افتخارآفرینی ورزشکاران اسکیت نشان داده است که شما می توانید نتایج قابل قبولی را به دست آورید.

پس اگر به این مهم توجه دارید و این برای شما یک هدف به حساب می آید سریعا با افراد حرفه ای در این زمینه مشورت نمایید تا بتوانید هرچه زودتر تمرینات حرفه ای خود را آغاز کنید. مطمئنا هر کار حرفه ای از تمرینات پایه آن آغاز می شود بنابراین اصول اولیه آموزش اسکیت را در نظر داشته باشید و از مراحل اولیه چشم پوشی نکنید شاید همین مراحل اولیه مهم ترین مراحل باشند و اگر به صورت اصولی انجام نشوند تا پایان اسکیت سواری شما لنگ بزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *