خرید اسکیت از ایران یا خرید اسکیت از خارج

مربی لبخند بزن به روزگاری که از نو شروع شده
آوریل 18, 2022
اسکیت را آکادمیک دنبال کنید
آوریل 28, 2022

اگر شما نیز به عنوان یک اسکیت باز مشغول به فعالیت در این رشته جذاب هستید مطمئنا با چالش های خرید اسکیت و لوازم آن مواجه شده اید. خرید اسکیت به دلیل تخصصی بودن و نکات بسیار زیادی که باید مورد توجه قرار گیرد یک کار حرفه ای است و عدم توجه به موارد که برای این انتخاب مهم است باعث می شود تا شما نتیجه ثمربخش را به دست نیاورید یعنی انتخابی داشته باشید که باعث شود شما به بالاترین کیفیت از تمرینات خود نرسید. کیفیت اسکیت سواری به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد اینکه شما اسکیت را چگونه اغاز کرده اید؟ آیا به صورت خودآموز پیش رفته اید یا در کلاس های حرفه ای آن را فرا گرفته اید؟

آموختن اسکیت در کلاس های حرفه ای باعث می شود تا شما استایلی صحیح داشته باشید، بدن شما بر روی اسکیت به صورت مناسب به این طرف و آن طرف حرکت کند، نقطه تعادلی بدن خود را به دست بیاورید، در پرش ها تکنیک های مناسب و مورد نظر را اجرا کنید و در نهایت در رشته های مختلف از قبیل سرعت، هاکی، رشته رول بال استارت و استاپ های مناسبی را به اجرا دربیاورید. تمامی این موارد اگر به صورت اصولی دنبال شوند باعث می شوند تا شما چند پله از ورزشکارانی که به صورت غیراصولی این کار را دنبال می کنند جلوتر باشید البته باید توجه داشت که این گپ به مرور بیشتر و بیشتر نیز می شود یعنی ورزشکاری که اسکیت را به صورت اصولی آغاز نکرده است در درازمدت دچار مشکلات خطیرتری خواهد شد و حتی ممکن است با آسیب های جدی روبه رو شود.

حال که به اهمیت آموزش اسکیت به صورت اصولی و حرفه ای از پایه توجه کردید باید دقت کنیم یک اصل اساسی و ستون دیگر در موفقیت شما در رشته اسکیت خرید لوازم اسکیت باکیفیت می باشد یعنی شما نمی توانید حتی با یادگیری اصولی اسکیت و استفاده از تجهیزات بی کیفیت خود را به سطح مناسبی برسانید یعنی تا جایی شاید تجهیزات تعیین کننده نباشد و در قسمت های حرکت های پایه و تکمیلی شما بتوانید با توان بدنی یا با استعداد خود این فاصله را جبران کنید اما به مرور که کار حرفه ای تر می شود به رشته های تخصصی وارد می شوید، بحث مسابقات و تمرینات تیمی پیش می آید، حرکات شما به بدنسازی های ویژه نیاز پیدا می کند آنگاه است که کفش اسکیت بسیار مورد توجه قرار می گیرد. یعنی استفاده از کفش اسکیت مناسب باعث می شود تا سطح فعالیت های شما در ادامه یا به حد بالایی افزایش پیدا کند یا در همان حد باقی بماند اینجاست که نظر مربی متخصصی اسکیت لازم می شود و یا کارشناس فروش اسکیت که به صورت صادقانه تمام اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند.

این افراد با توجه به شرایط مختلفی برای شما کاندیدهای مناسب را معرفی می کنند برای مثال وزن شما، قد شما، تکنیکی که شما در آن فعالیت می کنید، نوع پیستی که در آن تمرین می کنید، سطحی که قرار است در مسابقات شرکت کنید تماما فاکتورهایی هستند که برای انتخاب کفش اسکیت اهمیت دارند و اگر به این موارد توجه نشود ممکن است شما در اجرای حرکات درجا بزنید و نتوانید آن پیشرفتی را که مد نظر داشته باشید به دست آورید شاید فقط زیبایی کفش اسکیت و هیجان تبدیل آن به یک کفش نو مدتی شما را خوشحال کند اما در ادامه که بحث تکنیک های حرفه ای و حرکات تخصصی پیش می آید می بینیم که نمی توانید کاری از پیش ببرید.

اما برای خرید کفش اسکیت چه انتخاب هایی پیش روی شما وجود دارد؟ حتی برای خرید لوازم اسکیت چه مواردی را می توانید مدنظر قرار دهید؟ شما برای انتخاب تمامی تجهیزات اسکیت از قبیل کفش اسکیت می توانید هم در داخل کشور اقدام نمایید و هم در خارج از کشور. برای این انتخاب شما باید مواردزیر را در نظر بگیرید و با توجه به شرایط ببینید کدام مورد برای شما مناسب تر است؟

مزایا و معایب خرید در داخل کشور:

1 – اینکه کفش اسکیت و و تجهیزات اسکیت در دسترس شما است و شما می توانید آن ها را مشاهده کنید و بعد به خرید آن مبادرت ورزید

2 – سایز کردن کفش اسکیت در پای شما و تغییر آن در صورت نیاز یکی از مواردی اسکیت که می تواند برای مشتریان برای خرید با رقم هایی چنین بالا مهم باشد

3 – شما در مدت زمان کمتری می توانید کفش اسکیت را دریافت کنید

4 – شما باید قیمت های بالاتری را پرداخت کنید زیرا هزینه های جابه جایی و سود نیز به آن اضافه شده است و سرمایه ای که نمایندگی برای وارد کردن اسکیت در کار قرار داده است سودهای بیشتری را می طلبد

5 – تجهیزاتی که برای خرید در اختیار شما قرار می گیرد کمی محدودتر از خرید از خارج می باشد

مزایا و معایب واردات تجهیزات اسکیت از خارج به صورت مستقیم:

1 – شما می توانید از برندهای مختلف تمامی تجهیزات به روز را دریافت کنید

2 – قیمت های پایین تری برای شما برای خرید تجهیزات اسکیت در دسترس خواهد بود

3 – شما می توانید از سایت دلخواه خود و یا نمایندگی مورد نظر خود در خارج از کشور اقدام کنید و خرید را نهایی سازید

4 – مدت زمان بیشتری طول می کشد تا اسکیت به دست شما برسد و بتوانید از آن استفاده کنید

5 – مورد پنجم این است که شما باید با دقت بالاتری نسبت به تایید سایز کفش اسکیت و نکات مربوط به آن مبادرت ورزید زیرا خریدی که انجام می دهید نهایی است و برای شما ارسال خواهد شد و تعویض آن امکان پذیر نمی باشد.

تمامی موارد فوق باید در نظر گرفته شوند و شما متوجه شوید که با توجه به حجم خریدتان و نیازی که دارید کدام مورد بیشتر کاربردی می باشد اگر شما می خواهید سریعا لوازم را در اختیار داشته باشید و مثلا برای مسابقات خود را آماده کنید قطعا نمی توانید به سفارش از خارج از کشور فکر کنید و در کنار آن اگر بودجه ای محدود برای خرید لوازم و تجهیزات اسکیت دارید قطعا باید به گزینه واردات مستقیم از خارج از کشور فکر کنید البته نیاز است تا تمامی این موارد را توسط یک تیم متخصص و حرفه ای دنبال کنید تا سرمایه شما از دست نرود. مطمئنا نکات زیادی در خرید اسکیت وجود دارد و شما باید تمامی آن ها را مدنظر قرار دهید تا در نهایت خریدی که به دست شما می رسد بتواند تا مدتی نیازهای شما را تامین سازد. برخی از لوازم نیز مرتبا نیاز به تعویض دارند برای مثال چوب اسکیت هاکی از جمله مواردی است که هم ممکن است بشکند و هم ممکن است فرسوده شود بنابراین شما نیاز دارید تا مرتبا آن را خرید کنید. شاید برای این موارد نتوانید از خرید مستقیم خاریج از کشور استفاده کنید زیرا یک بازیکن هاکی باز باید بتواند سریعا برای تمرینات تیمی خود را برساند و از تمرینات جا نماند.

یا برای مثال یک بازیکن اسکیت سرعت می خواهد برای مسابقات خود را آماده کند و نیاز دارد تا چرخ های اسکیت خود را سریعا تعویض نماید. این بازیکن نمی تواند به انتظار واردات چرخ اسکیت از خارج امیدوار باشد زیرا ممکن است حتی تا یک ماه این پروسه طول بکشد و بنابراین باید به انتخاب محصولات داخلی روی بیاورد و یا اینکه از قبل برای موارد استفاده خود در آینده نیز برنامه ریزی کرده باشد و خریدی گسترده تر انجام داده باشد.

از طرفی نکته ای که مهم است برای کودکان با سنین پایین تر می باشد که پای آن ها در حال رشد است؛ توجه به این نکته که چه اسکیتی برای آن ها مناسب است باید توسط مربی صورت گیرد یعنی نمی توان اسکیتی برای آن ها تهیه کرد که دقیقا هم سایز پای آن ها باشد چون ممکن است حتی در کوتاه مدت دچار مشکل شوند و کفش دیگر اندازه پای آن ها نباشد و تنها یک کفش دست دوم که قابل استفاده نیست در اختیار آن ها باشد بنابراین دقت کنید مواردی که در مطلب بالا ذکر شد همگی برای خریدی مناسب و ادامه مسیر شما در اسکیت لازم و ضروری است و شاید حتی بسیاری از موارد ذکر نشده باشند پس حتما در این مورد تحقیق کنید، تمامی موارد را بررسی کنید، رشته ای که در آن فعالیت می کنید یا برنامه دارید در آن فعالیت داشته باشید را در نظر بگیرید و در نهایت مبادرت به خرید اسکیت و تجهیزات آن داشته باشید.

یک خرید نامناسب نه تنها می تواند شما را از اسکیت دلزده کند و برای ادامه مسیر شما را ناامید سازد حتی ممکن است به شما آسیب های جدی وارد کند پس این مسئله را جدی بگیرید و برای تهیه لوازم اسکیت زمانی سرسری را اختصاص ندهید مطمئنا وقتی را که شما برای خرید اسکیت و تجهیزات آن صرف می کنید خود یک سرمایه گذاری به شمار می آید یعنی اینکه شما پول خود را در جای درستی قرار دهید، محصول درستی را خریداری کنید باعث می شود که شاید حتی تا چند سال نیاز به خرید مجدد نداشته باشید پس اهمیت مطالب فوق مشخص می شود و سهل انگاری در توجه به آن ها ممکن است حتی در مدت زمانی خیلی کوتاه اثرات خود را نشان دهد.

در صورت نیاز به خرید می توانید با فروشگاه اسکیت آکادمی اسکیت تماس بگیرید و اطلاعات لازم را در مورد تمامی تجهیزات اسکیت دریافت کنید. نمایندگی هایی که به صورت فعال با این وبسایت در حال همکاری می باشند محصولات خود را به صورت مستقیم از برندها وارد می کنند و کیفیت بالای محصولات نتیجه سال ها تلاش در این زمینه و واردات برندهای مختلف می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *