تلاش مسئولان فدراسیون اسکیت

چرا انتخاب ریاست فدراسیون اسکیت مهم است؟
ژانویه 10, 2022
مجید هنر‌جو رئیس فدراسیون اسکیت شد
ژانویه 23, 2022

اکنون که زمان انتخابات فرا رسیده است و به مسئله مهم و حیاتی نزدیک شده ایم شاید بد نباشد به تلاش هایی که فدراسیون اسکیت در سال های اخیر صورت داده است توجهی ویژه داشته باشیم. تلاش هایی که در چند سال اخیر به شدت رشد و افزایش داشته است و اثرات آن بر ورزش اسکیت بسیار عمیق و تاثیرگذار بوده است. فدراسیون اسکیت در سال های اخیر توانست پیست های اسکیت فراوانی را راه اندازی کند، باشگاه های اسکیت را سر و سامان دهد، آموزش اسکیت را به صورت اصولی و حرفه ای در ایران پایه گذاری کند، مربیان زیادی را پرورش دهد تا افراد مستعد را کشف و آن ها را برای حضور در باشگاه ها و تیم های ملی پرورش دهند، از مدرسان خارجی دعوت به عمل آورد تا برای به روزرسانی اطلاعات اسکیت بازان ایرانی همت گمارند همچنین در فدراسیون جهانی اسکیت تلاش های ویژه ای صورت داد تا بتواند نام ایران را بیش از پیش بر سر زبان ها بیندازد و در این امر نیز بسیار موفق عمل کرد.

این فرایند و تلاش هایی که فدراسیون اسکیت صورت داده است باعث خوشحالی است و ما می توانیم امیدوار باشیم که با ادامه همین روندها در آینده نتایجی بهتر و چشمگیرتر نیز منتظر اسکیت ایران خواهد بود. اگر کار اصولی و با مدیریت صحیح پیش برود قطعا نتایج قابل توجه خواهد بود، نتایجی که می تواند از یک کودک خردسال 4 یا 5 ساله تا یک فرد سالخورده را خوشحال نماید. اسکیت باید جزئی از فرهنگ ایرانی باشد؛ ایرانیان با تلاش و ممارست و علاقه بسیار زیادی که به رشته اسکیت دارند می توانند تمامی قله های موفقیت آن را درنوردند. این به برنامه ریزی صحیح، حمایت و پیشبرد اهداف به صورت اصولی از سمت فدراسیون اسکیت نیازمند است.

فدراسیون اسکیت نیز با برگزاری مسابقات اسکیت حتی در شرایط بسیار سخت بیماری کووید 19 توانست انگیزه و تلاش بازیکنان اسکیت را پاسخ دهد و آمادگی آن ها را در حد بالایی نگه دارد. به این ترتیب ایرانیان برای مسابقات جهانی و تورنومنت های بین المللی نیز آماده اند. این خبر خوشی برای اسکیت ایران است چه در رشته های اسکیت اینلاین چه در رشته های اسکیت روی یخ و چه در رشته های اسکیت کواد ایران حرفی برای گفتن دارد. در رشته های اینلاین که سال هاست قدرت نمایی کرده است اما در رشته های آیس و رشته های اسکیت کواد مدت کوتاهی است که ورود داشته اما در همین مدت کوتاه نیز نتایج قابل توجهی به دست آورده و چشم همه را به خود خیره ساخته است. آیس هاکی از جمله این شاخه های اسکیت است که به شدت درخشش از خود نشان داده و IHFF را نیز انگشت به دهان گذاشته است. مطمئنا تلاش های انجمن اسکیت هاکی در این مدت ویژه و خستگی ناپذیر پیش رفته است و امید آن می رود که این مسیر رو به رشد و ترقی همچنان ادامه داشته باشد که قطعا با حضور مسئولین دلسوز همینطور خواهد بود.

فدراسیون اسکیت تنها به یک فرد یا به یک عنصر محدود نمی شود، تلاش های تعدادی از افراد دلسوز است که نتایجی چنین چشمگیر به بار می آورد. افرادی که حتی گاها به صورت رایگان در فدراسیون اسکیت خدماتی را صورت می دهند و تلاش هایی می کنند و حتی از جیب خود برای این ورزش جذاب هزینه می نمایند. مطمئنا هر ورزشی و هر کاری در ابتدا هزینه هایی به همراه دارد و تا اجماع عمومی در مورد آن صورت نگیرد نمی توان توقع داشت تا اسپانسرهای حرفه ای ورود پیدا کنند.

ورود اسپانسرهای حرفه ای یعنی ترقی روزافزون یک ورزش؛ اسپانسرها در تیم ها حضور پیدا می کنند، هزینه بازیکنان را تامین می کنند، بازیکنان می توانند با روحیه ای بالا و انگیزه ای بیشتر به فعالیت های ورزشی خود ادامه دهند، از بابت کار و درآمد خود نگران نباشند و این چنین است که تیم های حرفه ای و باشگاه هایی متخصص در زمینه قهرمان پروری خواهیم داشت. حال برای اینکه این شرایط به وجود آید مطمئنا زیرساخت هایی لازم است که در سال های اخیر به آن توجهی ویژه شده است و در سال های آینده با انگیزه ای بیشتر پیش خواهد رفت. مدیریت حرفه ای فدراسیون اسکیت و دانش رئیس فدراسیون اسکیت می تواند تضمین کننده این موفقیت و تلاش ها باشد. یک رئیس باتجربه دارای ارتباطات مناسب با مسئولین ذیربط می تواند تضمین کنند آینده 4 ساله اسکیت باشد پس امیدواریم در این انتخابات افراد صاحب رای دلسوزی لازم را داشته باشند و برای انتخاب فرد اصلح از هیچ تلاشی فروگذار نکنند مطمئنا آینده اسکیت ایران به ایت انتخابات بستگی خواهد داشت و ما نیز حتی اگر رای نداریم باید تلاش کنیم تا معرفی افراد شایسته تلاش کافی را داشتن باشیم.

اسکیت به دلایل زیادی از جمله جذاب بودن نیازی به تبلیغات گسترده ندارد؛ خانواده ها، کودکان، نوجوانان از هر سن و سالی علاقه مند می شوند تا ورزش اسکیت را به صورت حرفه ای دنبال کنند مطمئنا ورزش اسکیت به نسبت ورزش های دیگر هزینه های بیشتری را به خانواده ها تحمیل می کند اما نتایجی که در این رشته نیز به دست می آید قابل توجه و چشمگیر است شما تصور کنید هر شاخه اصلی اسکیت که شامل اسکیت روی یخ، اسکیت اینلاین و اسکیت کواد می باشد زیرشاخه های اصلی را دارد که هر کدام به صورت تخصصی در حال دنبال کردن و پرورش استعدادها می باشند یعنی شما کافی است به رشته اسکیت وارد شوید و در ادامه تنوعی بی نظیر پیش روی شما خواهد بود. شما می توانید به ورزش های گروهی و ورزش های انفرادی اسکیت روی بیاورید و این کار را در سه شاخه اصلی یخ، اینلاین و کواد در نظر داشته باشید.

هر کدام از این شاخه ها را که دنبال کنید مطمئنا در نهایت نتیجه ای قابل توجه برای شما به دست خواهد آمد؛ یا شما وارد تیم های باشگاهی می شوید که در مسابقات رسمی کشوری شرکت می کنید یا در کمپ های تیم ملی حضور پیدا می کنید و به عنوان بازیکن منتخب در مسابقات جهانی حاضر می شوید یا می توانید به عنوان یک مربی تحت نظارت های فدراسیون اسکیت آموزش ببینید و به پرورش استعدادهای جدید بپردازید و یا حتی به عنوان یک باشگاه دار و یک پیست دار و حتی یک اسپانسر ورزشی وارد گود رقابت های اسکیت شوید و با حمایت از تیم های ورزشی و بازیکنان شایسته هم نام خود و هم برندتان را بر سر زبان ها بیاندازید. این است معجزه رشته اسکیت و اینکه شما همیشه فرصت خواهید داشت تا در این شاخه جذاب بدرخشید.

افرادی که هم اکنون به این رشته ورود می کنند مطمئنا شانس های بالاتری برای موفقیت خواهند داشت. در سال های آتی حجم زیاد ورزشکاری که وارد اسکیت شده است آینده روشنی را برای آن رقم خواهد زد بنابراین سعی کنید از قافله جا نمانید و برای موفقیت در شاخه ای چنین جذاب تمام تلاش خود را معطوف حرکت در مسیر درست آن بکنید. مطمئنا فدراسیون اسکیت بهترین مرجع برای ارائه راهنمایی به شما در این زمینه خواهد بود. فدراسیون اسکیت در سال های اخیر نشان داده است با ورود مناسب به عرصه تکنولوژی و همچنین استفاده از دانش روز دنیا توانسته است خود را به سطح استانداردهای جهانی برساند که خبری بسیار خوشایند است.

بر خلاف برخی از فدراسیون ها که در برابر این قضیه مقاومت می کنند فدراسیون اسکیت توانست سریعا خود را با شرایط تطبیق دهد و از این رو که نسل جوان به آن بسیار علاقه مندند پس اخبار و گزارشات آن نیز با سرعتی بسیار بالا در حال پخش می باشد. شبکه های اجتماعی، وبسایت ها همگی در تلاشند تا رشته اسکیت را بیش از پیش به فرهنگ مردم نزدیک کنند و این چنین است که رشته اسکیت نسبت به سه دهه گذشته ترقی چشمگیری را در سال های اخیر نشان داده است.

این موفقیت های چشمگیز تنها معطوف به یک رشته نبوده، رشته های اسکیت هنری، رشته های اسکیت سرعت، اسکیت فری استایل، اسکیت رول بال، اسکیت فوتینز، اسکیت هاکی، آیس هاکی، رشته های اسکیت روی یخ، رشته رینک هاکی، رشته اسکوتر، رشته اسکیت بورد، رشته اسکیت آلپاین و رشته اسکیت اگرسیو از جمله آن ها می باشد. این تنوع بی نظیر انتخاب هایی را پیش روی شما می گذارد که قطعا سلیقه شما را ارضا خواهد کرد. شما ممکن نیست رشته های اسکیت را ببینید و به تمامی آن ها علاقه مند نشوید. مطمئنا در نهایت باید این تصمیم سخت را بگیرید تا در یک شاخه به صورت حرفه ای فعالیت کنید اما تماشای اسکیت نیز لذت بخش است بنابراین اگر شما حتی فرصت کافی برای فعالیت های حرفه ای اسکیت را ندارید می توانید برای تمدد اعصاب خود به مشاهده فعالیت ورزشکاران حرفه ای اسکیت بپردازید و یا اسکیت را به صورت تفریحی دنبال کنید گرچه که توجه داشته باشید که اسکیت اگر به صورت تفریحی نیز دنبال شود باید با دریافت آموزش در اصول اولیه باشد.

شما با یادگیری اصول پایه ای اسکیت مطمئنا با نتایجی قابل قبول تر خواهید داشت، از آسیب های ورزشی در امان می مانید و می توانید از لحظاتی که اسکیت به پا دارید لذت کافی را ببرید. به مرور که اسکیت سواری شما بیشتر می شود و تمرینات منسجم تری را دنبال می کنید شانس این را پیدا خواهید کرد که به عنوان یک مربی، به عنوان یک بازیکن حرفه ای و یا به عنوان یک استعدادپرور مطرح شوید. قطعا می توانید در این رشته رشد چشمگیری داشته باشید اگر خود بخواهید و تلاش کافی را معطوف به این کار کنید.

پس باری دیگر تشکر ویژه ای داریم از مسئولین فدراسیون اسکیت، تمامی دست اندرکاران این فدراسیون از پایین ترین سمت تا بالاترین آن که در این سال ها تمام تلاش خود را برای حمایت از ورزشکاران اسکیت صرف کرده اند. ساعات زیادی را خارج از ساعات کاری اختصاص داده اند تا بتوانند رشد رشته اسکیت را در کشور نهادینه کنند، بدون چسم داشت فعالیت هایی را انجام داده اند که ما قدردان آن ها هستیم.

در این انتخابات پیش رو نیز مطمئنا تلاشی ویژه خواهند داشت و مشخص است این تلاش های شبانه روزی از چندی پیش آغاز شده است و فشار کاری بر روی  آن ها بسیار زیاد است بنابراین امیدواریم که ریاست محترم فدراسیون اسکیت که در این انتخابات برگزیده می شود تمامی این تلاش ها را ارج نهد و با تمام قدرت، دانش و تجربه در این عرصه حضور پیدا کند و بتواند ورزش اسکیت را بیش از این هم به قله های ترقی برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *