کلاس های فدراسیون جهانی اسکیت

دومین مرحله مسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت سرعت
آوریل 19, 2021
پیام تبریک به رئیس فدراسیون اسکیت و رئیس انجمن اسکیت هاکی ایران
آوریل 21, 2021

فدراسیون اسکیت برنامه های مدونی در آموزش مربیان اسکیت تدوین کرده است و چند سالی است به صورت منسجم و مداوم این برنامه ها را دنبال می کند. مربیانی که علاقه مند هستند تا فعالیت حرفه ای در زمینه آموزش اسکیت داشته باشند می توانند بر اساس این برنامه ها برای آینده کاری خود تصمیم گیری نمایند. باشگاه های اسکیت هم به آن سمت پیش رفته اند که از مربیانی استفاده می کنند که تجربه کافی در امر آموزش داشته باشند و همچنین بتوانند به خوبی از پس آموزش شاگردان بربیایند. این بدون داشتن علم و دانش این کار غیرممکن خواهد بود بنابراین فدراسیون اسکیت برای مربیان ضروری کرده است که دارای مدارک قابل قبول از سمت فدراسیون اسکیت باشند تا فعالیت های قانونی و بدون مشکل باشد.

باشگاه داران نیز بر این مسئله دقت می کنند تا در آینده دچار مشکلات قانونی از سمت ارگان های ذی ربط نشوند. مطمئنا مردم نیز تمایل دارند تا فرزندانشان یا خودشان در پیست هایی آموزش ببینند که به صورت علمی و اصولی آموزش را دنبال می کنند.

مطمئنا این شرایط علمی تنها به فاکتورهای آموزش بستگی ندارد و فقط تکنیک یک مربی را نمی سنجد؛ شما برای اینکه بتوانید یک مربی قابل قبول و پاسخگو باشید باید در زمینه های روانشناسی، فیزیولوژی، شیوه های مربیگری، نحوه ارتباط و تمامی موارد مورد نیاز اطلاعات لازم و کافی را به دست آورده باشید و کلاس های فدراسیون اسکیت پکیجی است که این موارد را در 10 یا 12 درس در اختیار شما قرار می گیرد. به مراتب که در رشته های اسکیت بالاتر می روید و درجه های بالاتری از مربیگری را کسب می نمایید سختی کلاس ها بیشتر می شود و تلاش و ممارست شما برای قبولی افزایش خواهد یافت. بدون داشتن مهارت کافی برای اجرای تکنیک ها نیز نمی توانید مدارک لازم را کسب نمایید پس دوره های آموزشی پکیجی از فعالیت های عملی و تئوری خواهد بود. توانمندی شما در اجرای هر دو گروه الزامی است و توسط مدرسین فدراسیون اسکیت چک خواهد شد.

در این باب فدراسیون اسکیت ارتباطی عمیق و منسجم با فدراسیون جهانی اسکیت دارد تا بتواند دانش روز را وارد کشور کند. همین مسئله باعث شده که در سال های اخیر اسکیت رشد و پیشرفت چشمگیر داشته باشد و بتواند در عرصه های جهانی و رقابت های بین المللی کسب مقام داشته باشد.

تیم های اینلاین هاکی، تیم های آیس هاکی، تیم اسکیت سرعت، تیم های اسکیت نمایشی، اسکیت فری استایل، اسکیت رئلبال تماما رشته هایی هستند که با موفقیت در مسابقات جهانی حاضر شده اند و توانسته اند کسب مقام داشته باشند. توجه مسئولین به این مسئله نیز شایان ذکر است و حمایت هایی که صورت گرفته رشته اسکیت را هرچه بیشتر از گذشته قدرتمند ساخته است. حضور زمین آیس باکس که رشته های اسکیت روی یخ را نیز در تهران به صورت حرفه ای فعال کرده است بی تاثیر نمی باشد زیرا زمین آیس باکس که پیست اسکیت روی یخ استانداردی دارد بستری فراهم می آورد تا مسابقات جهانی نیز در آن برگزار شود. البته با توجه به شرایط بیماری کووید 19 تمام برنامه ها محدود شده است اما به محض رفع مشکل که در ظرف توسعه اسکیت ریخته شده است سرریز خواهد کرد و شاهد پیشرفت های چشمگیر و با سرعت بسیار بالا خواهیم بود.

اما علاوه بر کلاس هایی که فدراسیون اسکیت برگزار می کند کلاس هایی نیز وجود دارد که توسط فدراسیون جهانی اسکیت رهبری و مدیریت می شود. شما اگر بخواهید آینده ای موفق در رشته اسکیت داشته باشید مطمئنا باید خود را به جایی برسانید تا بتوانید در کلاس های فدراسیون جهانی اسکیت نیز شرکت کنید. این ثبت نام ها باید از سمت فدراسیون اسکیت ایران صورت گیرد تا شما به عنوان نماینده ای از ایران محسوب شوید و فرایند دریافت مدرک شما قانونی باشد. صرف شرکت در کلاس شما نمی توانید امیدوار باشید تا بتوانید جایگاهی در این آموزش ها به دست آورید اما فدراسیون اسکیت می تواند این برنامه ها را هدفمند در اختیار شما قرار دهد و شما نیز با تلاش و کوشش می توانید به عنوان یکی از افرادی باشید که مدرک خود را از فدراسیون جهانی اسکیت دریافت کرده اند.

اخیرا نیز فدراسیون جهانی اسکیت با وجود تمامی محدودیت ها کلاس هایی را به صورت آنلاین در نظر گرفته است که در رشته های اسکیت رینک هاکی، رشته اسکیت سرعت و رشته اسکیت نمایشی در حال برگزاری می باشند. رشته رینک هاکی که اخیرا در ایران آغاز شده است کلاس های داوری و مربیگری آن در برنامه فدراسیون جهانی اسکیت قرار داشته است و با اتمام کلاس های داوری، کلاس های مربیگری نیز آغاز شده است. اگر بتوانیم در تمامی مواردی که در سطح بین المللی به وجود می آید شرکت کنیم می توانیم از آخرین تغییرات قوانین و روش های آموزش اسکیت بهره مند شویم.

برای مثال در این دوره های رشته رینک هاکی که آقای وحید شجاعی و آقای محمدرضا میرزایی شرکت داشته اند برخی از قوانین داوری رینک هاکی تغییر پیدا کرده بودند که توسط اساتید درس اعلام شدند و این شرایط با توجه به اینکه ایران می خواهد یکی از قدرت های این رشته ورزشی باشد نیاز به دانستن آن ها احساس می شود.

رشته رینک هاکی با اینکه تا کنون در ایران وجود نداشته اما به دلیل سابقه طولانی ایران در رشته های اینلاین هاکی و آیس هاکی می تواند یکی از رشته های قدرتمند شاخه اسکیت در آینده باشد. یعنی شما اگر علاقه مند به رشته اسکیت هستید و نتوانسته اید دررشته های دیگر موفقیت باشید می توانید این رشته را که آغاز فعالیت آن می باشد در برنامه کاری خود قرار دهید و به صورت منسجم در آن تمرین و ممارست نمایید. فعالیت شما و مقام هایی که در این رشته می توانید کسب کنید مطمئنا به دلیل تازه بودن آن چشمگیرتر و قابل دستیابی می باشد. همچنین شما این امکان را دارید اگر شرایط مناسب را به دست آورید درتیم های ملی حضور پیدا کنید و برای تورنومنت های خارجی اعزام شوید.

مطمئنا جناب آقای وحید شجاعی سرپرست کمیته رینک هاکی بر این مسئله تاکید خواهند داشت که کار به صورت علمی و اصولی پیش رود و بازیکنانی که برای تیم های باشگاهی و تیم های ملی انتخاب می شوند بحث های داوری و مربیگری این رشته را به خوبی فرا گیرند تا تمامی تکنیک ها برای بازیکنان معمول و مرسوم باشد و اگر ایران در مسابقات جهانی شرکت می کند به عنوان یک قدرت این کار را انجام دهد نه صرفا برای یک تمرین. بازیکنان ایرانی این استعداد و این انسجام را دارند تا بتوانند در رقابت های جهانی مقام به دست بیاورند تنها کاری که باید صورت گیرد این است که تمرینات منسجم برنامه ریزی شود و بازیکنان با علاقه و پشتکار به آن ها تن دهند.

حمایت های فدراسیون اسکیت نیز در زمینه آموزش اسکیت همچنین ثبت نام کلاس های بین المللی و فراهم آوردن بستر مناسب یادگیری رشته اسکیت و تربیت نونهالان این امکان را به وجود اورده است تا ورودی استعداد به شاخه اسکیت بالا باشد و از این بابت دست مربیان تیم های ملی و مربیان باشگاهی باز شود تا بتوانند تیم های قدرتمندی را تشکیل دهند.

آینده ایران در رشته اسکیت بسیار روشن خواهد بود و دلیل آن فعالیت های برنامه ریزی شده فدراسیون اسکیت تحت نظارت جناب آقای بهمن محمدرضایی می باشد همچنین فعالیت های جناب آقای رامین عتیقه چی و آقای کاوه صدقی به عنوان دو رکن اساسی اسکیت توانسته رشته اسکیت را به شاخه ای مجزا در ایران بدل کند. رشدی که رشته اسکیت در چند سال اخیر داشته است قابل قیاس با رشته های دیگر ورزشی نمی باشد و همین مسئله امیدواری خانواده ها را برای حضور قدرتمندتر در رشته اسکیت باعث شده است حضور بازیکنان خردسال و کودک و نوجوان باعث می شود تا تیم های ملی از پایه قدرتمند پیش بروند و ما این امید را داشته باشیم که در سنین بزرگسالی تیم هایی هماهنگ و با سطح تکنیک بالا در اختیار داشته باشیم.

شما نیز در خاطر داشته باشید که اگر جایی برای یادگیری اسکیت مشغول می شوید حتما زیر نظر فدراسیون اسکیت فعالیت داشته باشد و کار را علمی و اصولی پیش ببرد تا در صورت نیاز به دریافت آموزش، آموزشی باکیفیت و بدون مشکل داشته باشید. شما می خواهید آینده ای روشن برای خود یا فرزندتان ترسیم کنید بنابراین برنامه ای غیراصولی می تواند این آینده را خدشه دار کند و حتی شما را از اسکیت دلسرد سازد. برای اینکه این اتفاق نیفتد شما باید از همان ابتدا کار را اصولی پیش ببرید و نه اینکه خود تصور کنید می توانید به تنهایی و یا با استفاده از مربیان غیر ثبت شده به نتایج مطلوبی دست پیدا کنید مطمئنا هرآنقدر که برای رشته اسکیت ارزش قائل شوید یا هر فعالیت دیگری که در برنامه کاری خود دارید همان مقدار نیز نتیجه دریافت خواهید کرد. شما نمی توانید شمشاد بکارید و میوه درخت سیب برداشت کنید پس تمامی تلاش خود را بر این مسئله معطوف سازید که ورودی قدرتمند داشته باشید. ورود قدرتمند آینده موفقیت آمیز شما را تضمین خواهد کرد و ورود ضعیف نه تنها برای شما آینده ای متصور نمی شود بلکه ممکن است با روحیه ای پایین و دلسردی و همچنین با آسیب های جدی شما را از میدان به در کند.

اسکیت رشته ای دوست داشتنی و جذاب است پس اگر به آن علاقه دارید و بودجه و شرایط لازم برای حضور در آن را دارید فرصت را از دست ندهید و برای حضور در یکی از رشته های اسکیت با مسئولین مرتبط با آن تماس بگیرید. کمیته رینک هاکی برای خدمات دهی به شما عزیزان تحت نظارت آقای وحید شجاعی آماده می باشد و شما می توانید با شماره های این ارگان زیر نظر فدراسیون اسکیت تماس حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *