آکادمی اسکیت وحید

برگزاری دیدار دوستانه بین تیم های رولبال خرمشاد و ستارگان شمال
آوریل 9, 2021
رامین عتیقه چی به عنوان دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون انتخاب شد
آوریل 12, 2021

برای آنکه بتوانید اسکیت را به صورت حرفه ای دنبال کنید و در آن به جایگاهی که واقعا حف آن را دارید برسید لازم است تا اصول اولیه و بنیادی را رعایت نمایید. توجه به موارد اولیه و پایه ای باعث می شود تا شما ریشه های قوی داشته باشید و بتوانید با استفاده از این ریشه ها پله های ترقی را با سرعت بالاتری طی کنید. البته مطمئنا می دانید که رسیدن به موفقیت راه میانبر ندارد و شما حتما باید تلاش و تمرین برای رشته مورد علاقه را در نظر داشته باشید.

این گونه نیست که شما برای موفقیت قرصی مصرف کنید و بتوانید آن را به آغوش بکشید، برای این کار سال ها تمرین، ممارست، تلاش بی وقفه، گذشتن از بسیاری از علایق لازم است اما در نهایت نیز شما دستاوردی که خواهید داشت بسیار ارزشمند می باشد و شما را در سطح ملی و جهانی مطرح می کند. تصور کنید که در سطح ملی شناخته شده اید و همه حسابی دیگر بر روی شما باز می کنند. حس و حال شما در آن لحظه چه خواهد بود؟

مطمئنا حس و حالس متفاوت از حس و حال اکنون خود دارید، این حس حسی است که اگر تجربه کنید دور شدن از آن برای شما بسیار سخت می باشد بنابراین افرادی که می توانند به موفقیت های قابل توجه دست پیدا کنند مدت زیادی در این درجه باقی می مانند و دلیل آن افزایش تلاش های ایشان برای حفظ موقعیت فعلی شان می باشد. بنابراین به این اصل مهم دست پیدا کردیم که رسیدن به موفقیت یک شبه نمی باشد و شما نیازمند تمرین و تلاش در مدت زمانی بسیار طولانی می باشید. این تمرین و تلاش اگر به صورت آکادمیک باشد تاثیر آن چند برابر خواهد شد و اگر این اصول اولیه رعایت نشود و آموزش اسکیت به صورت آکادمیک دنبال نشود مطمئنا شما به صورت غیر اصولی و غیر حرفه ای وارد عرصه رقابت ها می شوید و حتی ممکن است در بحث داوری و عدم ارتکاب به خطا نیز دچار مشکل شوید.

شما در مسیری قدم برداشته اید که کاملا به صورت حرفه ای دنبال می شود و تمامی بازیکنان از مربیان باتجربه بهره می برند تا بتوانند بهترین راندمان را داشته باشند. پس صرف اینکه شما کفشی تهیه کنید و با آن به تمرین بپردازید و یک سری ویدئوی آموزشی مشاهده کنید نمی تواند زمینه ساز موفقیت های ادامه دار شما باشد.

اگر می خواهید اسکیت را حرفه ای دنبال کنید ابتدا لازم است که موارد اولیه را مورد نظر قرار دهید. آکادمی اسکیت وحید یکی از آکادمی اسکیت های بسیار فعال می باشد که تحت نظر آقای وحید شجاعی مشغول به فعالیت است. این آکادمی اسکیت که با سابقه ای طولانی فعالیت های خود را در اوایل سال 1380 شروع کرده است به صورت منسجم و مداوم به تربیت بازیکنان و همچنین تشکیل تیم های حرفه ای مشغول بوده است و حضور آکادمی اسکیت تحت نظر آقای وحید شجاعی در مسابقات اینلاین هاکی رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت رول بال، رشته اسکیت سرعت و رشته اسکیت فری استایل قابل توجه و زبانزد بوده است.

مسابقات مختلف در اقصی نقاط مختلف کشور برگزار شده است که تیم های آکادمی اسکیت حضور پیدا کردند و با تمام سختی ها توانستند مقام های قابل توجهی را کسب کنند. حتی این تیم در موقعیت های برون مرزی نیز قورتمند ظاهر شده است و توانسته برای ایران افتخارآفرینی داشته باشد. بنابراین مشاهده می کنیم که دریافت آموزش از یک نهاد واجد صلاحیت امری غیرممکن نمی باشد و در کنار آن اگر تلاش خود را چاشنی کار کنید مطمئنا به این مهم دست پیدا می کنید. همچنین باید بدانید فدراسیون اسکیت در ارزش بخشی به آکادمی اسکیت ها بسیار موثر است یعنی شما بدون دریافت مدارک لازم از فدراسیون اسکیت و همچنین استفاده از مربیان باتجربه نمی توانید سری در سرها داشته باشید و مطمئنا فدراسیون اسکیت حتی از فعالیت های جدی شما نیز جلوگیری خواهد کرد زیرا داشتن علم روز در زمینه اسکیت یک اصل مهم و اساسی برای شروع تمامی برنامه ها می باشد.

افراد خردسال یا افراد بزرگسالی به شما مراجعه می کنند و می خواهند اسکیت را فرا بگیرند، بنابراین شما نمی توانید بدون داشتن مدارک لازم از فدراسیون اسکیت به آموزش آن ها مشغول شوید از این رو است که فدراسیون اسکیت بر روی مسئله استفاده از مربیان باتجربه و دارای مدرک از فدراسیون بسیار تاکید می نماید و اصول حرفه ای یک آکادمی اسکیت همین است که از مربیان باسابقه استفاده کند. مربیانی که نه تنها مدرک آن ها از فدراسیون اسکیت دریافت شده است بلکه به صورت مداوم به روز می شود و همچنین ارتقای درجه و مدرک نیز دارد.

همچنین آقای وحید شجاعی توانسته اند به عنوان مدرس فدراسیون اسکیت نیز مطرح شوند و برای آموزش مربیان تلاش و ممارست داشته باشند. مدارک بین المللی ایشان نیز قابل توجه است و در رشته های مختلف اسکیت صاحب نظر و سبک می باشد. ایشان با تجربه ای طولانی در زمینه اسکیت سال های متمادی است که برنامه ریزی های دقیقی برای رشد ورزش اسکیت در ایران انجام داده اند. نوآوری هایی که ایشان مدنظر داشته اند و همیشه به آن توجه کرده اند باعث شده است تا رشته اسکیت به رشد و تعالی برسد.

در کنار تمامی پیشکسوتان ایشان نیز فعالیت های حرفه ای خود را ادامه داده اند و هم اکنون نیز به صورت منسجم و ادامه دار بر این فعالیت ها تاکید دارند. همچنین ایشان کرسی سرپرست کمیته رینک هاکی در فدراسیون اسکیت را در اختیار دارند که تشکیل تیم های ملی رینک هاکی را باعث می شود. حتی در زمان شیوع ویروس کرونا که مشکلات بسیار زیادی برای تمامی بازیکنان به وجود آمده است آقای وحید شجاعی با برنامه ریزی های دقیق توانستند کارهای زیربنایی رشته رینک هاکی را پیش ببرند تا به محض برطرف شدن محدودیت ها بتوانیم این رشته را به رشد و تعالی اصلی آن در ایران برسانیم.

رشته های اسکیت کواد که با دو چرخ در جلو و دو چرخ در عقب انجام می شود کفش های اسکیت مخصوصی دارند و استفاده از این کفش ها نیازمند تمرین می باشد. شاید تصور کنید که این اسکیت ها به مانند اسکیت های اینلاین می باشد اما تصور شما اشتباه است مطمئنا تسلط بر روی این اسکیت ها نیز شرایط خود را می طلبد اما اگر شما نقطه های تعادلی بدن خود را در رشته های مختلف اسکیت به دست آورده باشید سوییچ کردن به رشته های دیگر غیرممکن نمی باشد و کاری بسیار آسان تر از افرادی دارید که از ابتدا و از صفر می خواهند این کار را انجام دهند.

پس برای انتخاب رشته خود حتما به یک آکادمی اسکیت معتبر مراجعه کنید و تمامی موارد و شاخص ها را در نظر بگیرید، با مربی استعدادیاب مشورت داشته باشید، مربیان باتجربه رشته های تخصصی اسکیت را مورد بررسی قرار دهید و همچنین استعلام فعالیت های قانونی آکادمی اسکیت را از فدراسیون اسکیت دریافت کنید. تمامی این موارد باعث می شود شما در نهایت تصمیمی درست و بدون مشکل در مورد رشته تخصصی که به آن علاقه دارید بگیرید و در این راه هرچند سخت و دشوار اما به صورت صحیح پیش بروید.

فعالیت ها در رشته های دیگر اسکیت نیز در حال انجام شدن است، از جمله رشته های اسکیت روی یخ که در مجموعه آیس باکس اجرا می شود و تحت نظر مستقیم جناب آقای کاوه صدقی و آقای فرزاد هوشیدری می باشد. مجموعه آیس باکس که در ایران مال واقع شده است نویدبخش حضور رشته های اسکیت روی یخ در ایران می باشد و همچنین شرکت کردن ایران در مسابقات بین المللی و جهانی رشته های اسکیت روی یخ. این مسئله باعث می شود ایران بیش از پیش شناخته شود و بتواند خود را در عرصه های ملی مطرح کند. جناب آقای وحید شجاعی نیز برای آموزش شاگردان آکادمی اسکیت در مجموعه آیس باکس برنامه ریزی های دقیقی صورت داده اند که به این ترتیب علاقه مندان رشته های اسکیت روی یخ به این رشته ها گرایش پیدا کنند و بتوانند در آینده موفقیت های چشمگیری را کسب نمایند.

شروع ایران در رشته های مختلف اسکیت در سال 99 با توجه به تمام محدودیت ها سهمگین و قدرتمند بوده است و تیم های ایرانی توانسته اند برای مثال در مسابقات کاپ آزاد امارات مقام سوم را کسب کنند. این کسب مقام سوم در رشته آیس هاکی آینده ای روشن را برای این رشته متصور می شود حتی فعالیت هایی که شبکه های اجتماعی و وبسایت های خبری جهان در مورد فعالیت های ایران در زمینه رشته های اسکیت روی یخ انجام داده اند این مهم را به ما ثابت می کند که ایران در مسیر رشد و ترقی قرار گرفته است. آقای وحید شجاعی نیز به این مسئله واقف هستند و تمام تلاش خود را برای تشکیل تیم های اسکیت روی یخ آکادمی اسکیت تحت نظر خودشان انجام می دهند. در ادامه شما می توانید به صورت تخصصی رشته ای را انتخاب کنید و تمامی فعالیت های خود را معطوف به آن سازید.

پس اگر تمایل دارید در رشته های اسکیت موفقیت های چشمگیری به دست آورید و در زمینه خرید کفش اسکیت با فروشگاه معتبر مشورت نموده اید و این کار را انجام داده اید حالا لازم است تا در آکادمی اسکیت حاضر شوید و تمامی آموزش های لازم در مورد رشته اسکیت را به صورت تخصصی فرا گیرید. این پروسه باید حداقل برای دو تا سه ترم ادامه پیدا کند تا شما به سطحی برسید که حرکات پایه و تکمیلی را به صورت دقیق و مناسب اجرا نمایید. اگر این مراحل به صورت میلنبر طی شود مطمئنا شما در اجرای حرکات پیچیده تر در رشته های تخصصی نیز مشکل خواهید داشت.

پس فرصت را از دست ندهید و هم اکنون برای حضور در یکی از رشته های تخصصی اسکیت اقدام نمایید. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های مجموعه تماس بگیرید و سرپرست کلاس ها در این زمینه راهنمای شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *