بیماری کووید 19 و تاثیر آن بر اسکیت

مربیان تیم های ملی اینلاین هاکی مردان و زنان
فوریه 19, 2021
مرحله دوم اردوی تیم ملی جوانان اینلاین هاکی
فوریه 20, 2021

چندی است که بیماری کووید 19 بر تمام فعالیت های مردم کشورهای مختلف تاثیر گذاشته است و افراد در اقشار مختلف جامعه دچار دردسرهای زیادی شده اند. مدرسه ها، دانشگاه ها، فعالیت های ورزشی همگی به حاشیه رانده شده اند و تمامی فعالیت ها به صورت آنلاین در حال انجام می باشد به خصوص فعالیت های تحصیلی شامل این ممنوعیت رفت و آمدی شده اند.

اما فعالیت های ورزشی نیز از این حیث مستثنا نمی باشند و با رعایت پروتکل های شدید و اکید قابل پیگیری و انجام هستند و اگر شما نیز در یک مجموعه ورزشی فعالیت دارید یا در یک شاخه ورزشی به صورت حرفه ای فعالیت می کنید حتما شاهد آن بوده اید. ورزش اسکیت نیز از این قاعده مستثنا نیست و یکسالی است که به صورت محدود و برنامه ریزی شده فعالیت های آن در حال انجام است.

تمرینات تیم های ملی، تیم های باشگاهی افراد به صورت انفرادی همگی با برنامه ریزی های بسیار سخت و در مدت زمان های کمتر انجام می شود بنابراین آمادگی جسمانی ورزشکاران و آمادگی روحی آن ها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است. این کاهش آمادگی بر روی رقابت های بین المللی تاثیرگذار خواهد بود و حتی شاید برخی از ورزشکاران را از ادامه فعالیت های ورزشی منصرف کند. پس شما اگر فردی هستید که می خواهید در برنامه های آینده خود  که مربوط به ورزش می باشد موفق عمل کنید حتما باید برنامه ریزی دقیقی انجام دهید تا بتوانید در این شرایط هم روحیه و هم آمادگی جسمانی خود را حفظ کنید.

مطمئنا رعایت بهداشت و عدم آلودگی به این بیماری مهم ترین نکته است و اگر شما این مسئله را رعایت کنید هرچند خود آسیب نبینید ممکن است اعضای خانواده، دوستان و یا نزدیکان خود را دچار مشکل کنید. پس رعایت پروتکل های بهداشتی اوجب واجبات می باشد و در صورت حل این مشکل می توانید به تمرینات خود مشغول شوید اما اگر بتوانید تمرینات خود را خوب پیگیری کنید مطمئنا در آینده به هدف های خود راحت تر دست پیدا می کنید.

این مشکل در تمام دنیا به وجود آمده است و به همین دلیل آمادگی تمامی ورزشکاران کاهش پیدا کرده است پس زیاد نگران این مطلب نباشید اما با کنار ورزش باعث می شود تا روحیه شما تا حدی کاهش پیدا کند که حتی شادید ورزش را به طور کل رها کنید. مطمئنا نباید برنامه ریزی این چنین باشد و فدراسیون اسکیت نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های منسجمی برای حفظ روحیه ورزشکاران از جمله چالش های در منزل تدارک دیده است. تمرینات تیم های ملی نیز در کمپ هایی که رعایت بهداشت در آن ها نکته اساسی است در حال انجام می باشد و اگر مسابقاتی نیز برگزار شود تمامی پروتکل های بهداشتی در آن رعایت می شوند.

باید دقت کنیم و توجه داشته باشیم که عدم رعایت این موارد برای خود ما ضررمند خواهد بود و اینگونه نباید تصور کنیم که بدن ما قدرتمند است و می تواند با ویروس مقابله کند. شاید افرادی نزدیک ما باشند و با این مشکل دست و پنجه نرم کنند و نتوانند از پس آن بربیایند پس برای کسانی که دوستشان داریم باید تمامی موارد را رعایت کنیم و این برای ما مسئله ای مهم و اساسی باشد.

اسکیت اگر برای کودکان و در باشگاه ها نیز دنبال می شود شما باید رعایت موارد بهداشتی را در نظر بگیرید. می توانید از پروتکل های بهداشتی استفاده کنید، استفاده از دستکش، ماسک و موارد ضدعفونی کننده باعث می شود تا شما به راحتی به بیماری آلوده نشوید و راه های شیوع گسترش آن را بگیرید همچنین تهویه مناسب سالن ورزشی خود کمک کننده است تا شما دچار مشکل نشوید.

آکادمی اسکیت خرمشاد با رعایت این موارد کلاس های خود را در نهایت بهداشت برگزار می کند تا افراد بتوانند از فعالیت ورزشی خود لذت ببرند و همچنین ایمنی خود را نیز حفظ کنند.

امیدوار هستیم تا این بیماری هرچه زودتر ریشه کن شود و افراد بتوانند به فعالیت های روتین و زندگی نرمال خود برگردند. مشخص نیست این اتفاق کی رخ دهد بنابراین ما باید برای زندگی خود برنامه ریزی داشته باشیم و بر اساس آن پیش برویم. اگر این بیماری طولانی مدت نیز در جامعه موجود باشد شما باید بتوانید برنامه هایی برای به کنار راندن آن داشته باشید که صد در صد بی احتیاطی در آن قرار نمی گیرد.

اگر در مورد شرایط حفظ بهداشت و پروتکل های ستاد مبارزه با کرونا سؤال هایی دارید می توانید با آکادمی اسکیت خرمشاد تماس بگیرید و از این موارد اطمینان حاصل کنید همچنین می توانید با مسئولین پیست اسکت تماس بگیرید حتی برای مشاهده پیست و رعایت موارد بهداشتی در مجموعه حضور داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *