پیشکسوتان اسکیت

لغو اردوی کریسمس رینک هاکی در انگلیس
ژانویه 10, 2021
خبرهای اسکیتی از فدراسیون اسکیت
ژانویه 16, 2021

اسکیت یکی از ورزش هایی است که به نسبت ورزش های دیگر بسیار نوپا و جوان می باشد اما رشد و توسعه آن در میان افراد جامعه و قلب و ذهن آن ها نشان می دهد که این ورزش چقدر جذابیت بالایی دارد همچنین این مسئله از تلاش های پیشکسوتان این رشته حکایت می کند که با تمام سختی ها اولین اسکیت ها را وارد ایران کردند و آموزش های آن را به هر طریقی که بود دریافت کردند و آن را در اختیار نسل جوان قرار دادند.

پیشکسوتانی که با وجود تمام مسائل و مشکلات تلاش در تشکیل انجمن و فدراسیون اسکیت را آغاز کردند و توانستند به صورت منسجم این رشته ورزشی را به یک رشته بااصالت در وزارت ورزش تبدیل کنند. رشته اسکیت شاخه های بسیار زیادی دارد که تقریبا تمامی آن ها در ایران به صورت فعال در حال انجام می باشند. اضافه شدن اسکیت روی یخ و رشته رینک هاکی از جمله مواردی است که اخیرا در پکیج اسکیت قرار گرفته و خود نویدی از آینده ای روشن تر برای اسکیت دارد.

تمامی این موفقیت ها و مقام های جهانی که کسب شده است نمی توانست بدون تلاش ها و فعالیت های پیشکسوتان اسکیت رخ دهد بنابراین لازم است در این روز گرامی به تمامی پیشکسوتان ورزشی اسکیت تبریک بگوییم و از تلاش های آن ها در این زمینه تقدیر و تشکر نماییم. چه بسا آینده ای  که در رشته اسکیت برای فرزندان ما رقم می خورد وابسته تلاش های این عزیزان بوده است پس نباید از این مسئله ساده گذر کنیم و باید همیشه قدردان این تلاش ها باشیم.

هم اکنون نیز بسیاری از پیشکسوتان اسکیت به عنوان راهنما و به عنوان مسئول در پست های فدراسیون اسکیت فعال می باشند و از تجربیات آن ها بسیاری از افراد بهره مند می شوند. باید قدر این عزیزان را دانست و در راستای ارزش گذاری به تلاش های آن ها تمام کوشش خود را به کار ببندیم.

این مسئله باعث می شود تا افرادی که امروز نیز به کارهای بسیار مشکل دست می زنند و سختی های زیادی را به جان می خرند انگیزه کافی برای این کار داشته باشند زیرا در صورت ناسپاسی این افراد نیز آینده این همه فعالیت را روشن نمی بینند و بنابراین انگیزه لازم برای به اجرا درآوردن آن ها را نخواهند داشت. پس رشته اسکیت متوقف خواهد شد و نمی توان به آینده آن امیدوار بود.

ما باید تمام تلاش خود را به کار بندیم که حتی سرعت رشد رشته اسکیت نیز کاهش پیدا نکند. این کاهش رشد شاید در کوتاه مدت اثری نداشته باشد اما در دراز مدت لطمه های سنگینی به رشته اسکیت می زند. نونهالانی که امروز پرورش داده می شوند استعدادهای بالقوه آینده خواهند بود که با انجام آموزش های حرفه ای بالفعل می شوند. تمامی اعضای تیم های ملی باید از این نونهالان تشکیل شوند پس به گونه ای رفتار کنید تا همیشه افرادی دلسوز برای انجام کارهای طولانی مدت انگیزه داشته باشند.

باید دقت شود که بسیاری از این کارها حتی بدون پاداش صورت گرفته است یعنی افراد توقع دریافت مالی و یا مقام و منصبی خاص را نداشته اند و این کارها را صرفا برای دل خود و توسعه ورزش و ارتقا فرهنگ جامعه انجام داده اند.

رشته اسکیت در ابتدا تنها از اسکیت پایه تشکیل می شد، اسکیت پایه نیز تنها با اسکیت های معمولی 4 چرخ صورت می گرفت و هیچ دیزاین و طراحی خاصی برای رشته های مختلف وجود نداشت اما به مرور این رشته ها توسعه پیدا کردند و اکنون رشته های فعال به رشته اسکیت نمایشی، رشته اسکیت سرعت، رشته اسکیت فری استایل، رشته اسکیت رول بال و رشته اسکیت هاکی تقسیم شدند. رشته اسکیت برد، رشته اسکوتر و رشته اسکیت اگرسیو نیز از جمله رشته هایی هستند که زیر نظر فدراسیون اسکیت فعال می باشند. همچنین رشته های اسکیت کواد در انتظار راه اندازی در ایران می باشند که این مهم با رشته اسکیت رینک هاکی آغاز شده است و در حال ادامه نیز می باشد.

رشته های اسکیت روی یخ نیز با قدرت در حال پیگیری هستند، این سرعت و قدرت به حدی رعایت شده است که تیم ملی آیس هاکی بانوان و تیم ملی آیس هاکی آقایان تشکیل اعضا داده اند و نفرات اصلی آن ها نیز در حال مشخص شدن هستند. با ادامه این پروسه ایران به یکی از قدرات ها در رشته رینک هاکی و آیس هاکی تبدیل خواهد شد.

پس ما نیز تلاش کنیم تا یکی از اعضا تاثیرگذار رشته های اسکیت باشیم. پول همه چیز را تعریف نمی کند و فعالیت های ارزشمند و پایه ای تا همیشه باقی خواهند ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *