با رشته اسکیت آشنا شوید

ویروس کرونا اسکیت یخ را به هم ریخت
اکتبر 10, 2020
مسابقات جهانی 2021 اسکیت اینلاین
اکتبر 12, 2020

چقدر در مورد رشته اسکیت می دانید؟ آیا تا به حال کفش اسکیت به پا کرده اید؟ آیا تا به حال تلاش کرده اید بتوانید تعادل خود را بر روی اسکیت حفظ کنید؟

رشته اسکیت از جمله رشته های ورزشی است که حتی تماشای آن نیز جذاب می باشد یعنی حتی اگر شما تمایل نداشته باشید تا آن را امتحان کنید از دیدن آن نیز لذت می برید. البته امتحان نکردن آن بیشتر به ترس از زمین خوردن و عدم تعادل بازمی گردد تا به جذاب نبودن این رشته.

اما یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد مرتکب می شوند و باعث می شود تا به سمت اسکیت نروند این است که می خواهند آن را به صورت تنها و بدون کمک از یک مربی باتجربه فرا بگیرند که این اشتباه بزرگی است.

برای مثال شما به پارکینگ خانه می روید و بدون بستن لوازم ایمنی و بدون حضور یک کمک شروع به استفاده از اسکیت می کنید. این است که چند پیامد را برای شما به همراه خواهد داشت. اولین مشکل این است که شما بدون حضور یک مربی باتجربه اعتماد به نفس کافی را نخواهید داشت و تنها سعی می کنید تا ر روی اسکیت بایستید به هر قیمتی.

این مسئله باعث می شود که پای شما فرمی نامناسب به خود بگیرد که در سنین پایین باعث شکل گیری غیر استاندارد پا و در سنین بالا باعث دردهای مزمن خواهد شد. و این است پیامد دوم.

اما پیامد سوم این است که شما از رشته اسکیت بدتان می آید و دیگر تمایلی ندارید تا آن را به صورت حرفه ای دنبال کنید چون فکر می کنید این رشته در نهایت به همین شکل است و شما خود به اندازه کافی آن را تجربه کرده اید. اما در کلاس های آموزشی حتی شروع به حرکت شما نیز طبق متدهای فدراسیون اسکیت آموزش داده می شود که تحت نظارت فدراسیون اسکیت جهانی نیز می باشد.

کفش اسکیت شما توسط مربی چک می شود که آیا این کفش کفشی مناسب است یا مشکل دارد. اگر کفش مشکل داشته باشد و نتواند پای شما را به خوبی محکم کند و آن را در بر گیرد حتما اجازه استفاده از آن را نخواهند داد و به این ترتیب شما یا باید اسکیت را از پیست در یافت کنید و یا برای خرید اسکیت مناسب اقدام نمایید.

همچنین بستن لوازم ایمنی الزامی و بدون آن امکان آموزش وجود ندارد. همانطور که می بینید موارد بسیاری حتی قبل از شروع آموزش شما در نظر گرفته می شود که به تنهایی به هیچ کدام از آن ها توجه نخواهید کرد و این ها حاصل سال ها تجربه جهانی در زمینه رشته اسکیت می باشد.

این مسئله به مرز یا کشور خاصی بازنمی گردد و اصولی است که رعایت آن ها موجب رشد و توسعه رشته اسکیت و علاقه مندی شما به آن و عدم رعایت آن ها موجب شکست شما زمینه یادگیری اسکیت خواهد بود.

حال فرض می کنیم شما کار را شروع کرده اید و مربی تایید لازم برای آموزش شما را داده است به این ترتیب ابتدا نحوه برخواستن از روی صندلی به شما آموزش داده می شود بعد شما به میله های کمک آموزشی رسانده می شوید تا بتوانید حرکات ابتدایی را فرا گیرید.

اولین حرکت حالت ایستادن صحیح می باشد و اینکه شما بتوانید تعادل ابتدایی بر روی اسکیت را داشته باشید. این کار با کوبیدن پا بر روی زمین و قرار دادن پا و اسکیت در موقعیتی نامتعادل ایجاد می شود که بدن شما تعادل اصلی خود را به دست آورد. در ابتدا حفظ تعادل سخت خواهد بود اما به مرور و با کوبیدن پا بر روی زمین این تعادل بین پا و اسکیت برقرار می شود و شما می توانید خود را در یک تعادل نسبی حفظ کنید.

بعد از این حرکت، حرکات با چارت فدراسیون اسکیت جلو می رود و شما می توانید به مرور در رشته اسکیت پیشرفت کنید. اما نکته ای که بسیار مهم است این است که شما باید تمرینات خود را نیز داشته باشید چراکه بدون تمرین مناسب شما نمی توانید حرکات را به غایت فرا گیرید و به همین دلیل به زودی آن ها را فراموش خواهید کرد.

این مسئله وقتی بسیار مهم می شود که شما بخواهید در رشته تخصصی اسکیت نیز فعالیت کنید. برای مثال شما می خواهید وارد رشته اسکیت نمایشی، اسکیت فری استایل، اسکیت سرعت، اسکیت هاکی، اسکیت اگرسیو یا اسکیت رولبال شوید. هر کدام از این رشته ها اصول و حرکات ابتدایی دارند که بدون آن ها مربی استعدادیاب اجازه حضور در این کلاس ها را نخواهد داد همچنین مربیان تخصصی نیز در این امر بسیار حساس هستند که بتوانند شاگردانی را جذب کنند که پتانسیل رشد را داشته باشند.

اسکیت تخصصی به معنی ورود به تیم های حرفه ای نیز می باشد یعنی دریچه ورود به تیم های حرفه ای اسکیت تخصصی است. شما اگر به اندازه کافی برای این امر تلاش کنید حتما می توانید در زمینه های استانی، ملی و جهانی نیز مقام آور باشید.

این است که برای شروع اسکیت بهتر است به یک آکادمی اسکیت مراجعه کنید و در زمینه آموزش اسکیت، خرید کفش اسکیت و زمان مناسب شروع یادگیری، راهنمایی و مشاوره دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات دقیق در مورد اسکیت و شاخه های آن، آکادمی اسکیت خرمشاد یکی از گزینه های مناسب می باشد که رشته های مختلف اسکیت را به صورت تخصصی دنبال می کند.

اسکیت رشته ای زیبا و جذاب است، آن را با آموزش های غیر اصولی خراب نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *