من مراقب دستاتم

نظارت فدراسیون اسکیت بر باشگاه های اسکیت
آگوست 17, 2020
هیئت اسکیت های استان ها در جلسه با رئیس
آگوست 19, 2020

همانطور که در مقالات قبلی در رابطه با لوازم ایمنی موجود در رشته اسکیت هاکی به شما گفته شد، هرچه سطح افراد در این رشته بالا تر برود نیاز به لوازم ایمنی مختلف برای او الزام بیشتری پیدا خواهد کرد. یکی از این لوازم، دستکش هاکی می باشد.

در ابتدای کار افراد تازه وارد به این رشته، آن ها با نحوه صحیح به دست گرفتن چوب آشنا شده و رفته رفته سعی در جابجا کردن هاکی پاک با چوب هاکی خواهند داشت. اما بعد از مدتی، مهارت آن ها در انجام حرکاتی مانند لت رال زدن ( جابجا کردن سریع هاکی پاک در محدوده خود بازیکن با استفاده از دو لبه چوب هاکی به گونه ای که توپ همچنان در مالکیت او نیز باشد) ویا شوت زدن و همچنین درگیری بر سر مالکیت هاکی پاک باعث می شود تا فشار بیشتری از طریق چوب هاکی به کف دست ها وارد شود.

در این زمان بوده که نیاز به تهیه یک دستکش مخصوص برای رشته هاکی تا حدود زیادی در ردیف اول اولویت های تهیه لوازم هاکی قرار می گیرد. همچنین در این سطح بازیکنان علاوه بر احساس فشار به کف دست ها، در معرض برخورد چوب بازیکن مقابل و یا برخورد هاکی پاک با دستان خود نیز هستند که استفاده از دستکش هاکی بیش از پیش برای او الزام پیدا خواهد کرد.

البته این الزام برای دروازه بانان به گونه دیگری می باشد. در این پست بازیکنان از بدو ورود می بایست تمامی لوازم ایمنی خود را تهیه کرده و از همه آن ها در تمام تمرینات نیز استفاده نمایند.

دستکش های مخصوص هاکی در قسمت پشت دست از لایه های بسیار بسیار فشرده شده و مقاوم در برابر ضربات ساخته شده اند تا در صورت برخورد چوب هاکی بازیکنان حریف و یا هاکی پاک به آن، هیچ گونه آسیبی به دست های بازیکنان وارد نشود. کف دست ها اما به گونه دیگری می باشد. کف دستکش های هاکی بسیار نازک تر از قسمت پشت آن بوده چرا که کف دست ها در معرض خطر جدی نبوده و فقط این لایه نازک وظیفه جلوگیری از سایش بین پوست دست و چوب هاکی را خواهد داشت. ضمن اینکه در صورت ضخیم بودن کف دستکش های هاکی، تسلط بازیکنان در به دست گرفتن چوب هاکی و همچنین قدرت مانور دست ها، کاهش پیدا خواهد داد.

دستکش هاکی در یک تقسیم بندی کلی به دو دسته تقسیم می شوند. دستکش های مناسب برای بازیکنان و دستکش های مخصوص دروازه بانی.

دروازه بانان از دو دستکش متفاوت برای هر دست خود استفاده می نمایند. این دو دستکش از یکدیگر متفاوت بوده و در هر کدام نیازهای دروازه بانان برای مراقبت هرچه بیشتر از دروازه لحاظ گردیده است. دستکش دستی که دروازه بانان چوب خود را با آن به دست می گیرند دارای پد بزرگی در پشت دست بوده تا در مواقع لزوم دروازه بان این پد را در مقابل مسیر هاکی پاک قرار داده و مانع ورود آن به درون دروازه گردند. در دست دیگر دروازه بانان نیز شکل دستکش متفاوت بوده و طراحی آن به گونه ای می باشد که دروازه بانان علاوه بر دریافت هاکی پاک امکان پرتاب آن را نیز داشته باشند.

دستکش های هاکی در برند های مختلف و با سایز های مختلف تولید شده که نسبت به سطح بازیکنان و سایز دست آن ها انتخاب ها می تواند متفاوت از یکدیگر باشد.

در صورتی که یک تازه وارد به رشته اینلاین هاکی هستید و تازه یک دستکش هاکی تهیه نموده اید، با خیال راحت روی تمرینات خود تمرکز کنید که دستکش هاکی با تمام وجود از دست های شما مراقبت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *