مراقب باشید تیر نخورید !!

رئیس هیئت اسکیت استان سیستان و بلوچستان
جولای 30, 2020
بازوان یک هاکی باز
آگوست 4, 2020

تا حالا یک بازی هاکی را از نزدیک تماشا کرده اید ؟

صدای برخورد چوب بازیکنان با یکدیگر و همچنین صدای ضربات آن ها به توپ هاکی شما را یاد میدان جنگ خواهد انداخت!

علاوه بر تمام جذابیت های که یک مسابقه اسکیت هاکی داشته و دیدن حرکات فوق العاده تیمی و گروهی بازیکنان در آن شما را در جریان بازی خیره نگه می دارد، توپ هاکی نیز برای بسیاری از افراد جالب توجه بوده و همیشه برای تماشاچیان تازه کار این سوال ایجاد می شود که بازیکنان چطور با این سرعت عمل، می توانند توپ را به حرکت در آورده و دروازه بانان چطور با این سرعت نسبت به حرکات و ضربات توپ به سمت دروازه واکنش نشان می دهند؟

 با توجه به حرکات بسیار سریع توپ هاکی، توجه زیادی روی جزئیات آن نمی توان انجام داد. به همین دلیل اغلب افرادی که برای اولین بار یک توپ هاکی را از نزدیک لمس می کنند، کاملا محو جزئیات آن می شوند.

توپ های مورد استفاده در هاکی روی یخ و اینلاین هاکی تفاوت هایی دارد. توپ های هاکی روی یخ وزن بالا تری داشته و از هر دو طرف کاملا مسطح می باشند. در طرف دیگر، توپ هاکی داخل سالن یا اینلاین، سبک تر بوده و برای حرکت آسان تر و روان تر روی کفپوش های داخل سالن، در هر دو طرف دارای بیرون زدگی هایی بوده تا سطح اصطحکاک را کاهش دهند.

این توپ ها از پلاستیک های بسیار بسیار فشرده ساخته شده تا اصطحکام بسیار بالایی داشته باشند، زمانی که این توپ ها توسط بازیکنان حرفه ای شلیک شوند، قدرتی ویران کننده داشته که در صورت برخورد آن ها با افراد بدون لوازم ایمنی، احتمال ایجاد آسیب دیدگی های بسیار بسیار جدی را برای آن ها به دنبال خواهد داشت. از همین رو، بازیکنان هاکی و مخصوصا دروازه بان ها نیاز به لوازم ایمنی دارند تا تمام قسمت های بدن را پوشش داده و در صورت برخورد توپ هاکی با آن ها، احتمال آسیب دیدگی به عدد صفر نزدیک باشد.

پس مراقب باشید تیر نخورید!!

توپ های هاکی را با نام Hockey Puck می خوانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *