قرار عاشقانه با یخ

رئیس انجمن اسکیت رولبال
جولای 24, 2020
جایی برای فرشته ها نیست
جولای 29, 2020

همیشه گفته شده ” به چیزی که دل ندارد، دل نبندید” !!

مثال نقض این گفته، رشته اسکیت نمایشی و خود اسکیت نمایشی می تواند باشد. شاید کمی اغراق آمیز یا حتی غیر قابل تصور به نظر بیاید که عشق به رشته اسکیت نمایشی یک عشق یک طرفه نیست و تمام نیازهای عاطفی شما نیز از سوی این رشته پاسخ داده می شود. با دیدن اجرای حرکات فوق العاده چشم نواز بازیکنان روی زمین مسابقه (ِیخ یا سالن)، گویی رقص دو نفره بازیکن و زمین را نگاه می کنید.

ما بارها در وصف رشته اسکیت نمایشی این جمله را تکرار کرده ایم که دراماتیک ترین رشته اسکیت، رشته اسکیت نمایشی می باشد. خصوصیات مشترکی بین همه بازیکنان و ورزشکاران حرفه ای این رشته وجود دارد که اصلی ترین آن ها را می توان حساس بودن و عاطفی بودن اغلب بازیکنان این رشته دانست.

رشته اسکیت نمایشی روی یخ وجه اشتراک بسیار بالایی با رشته نمایشی داخل سالن یا اینلاین داشته و می توان این دو رشته را خواهر خوانده یکدیگر دانست. از همین رو اغلب بازیکنان حرفه ای در هر دو سبک مشغول به فعالیت ورزشی می باشند.

رشته اسکیت نمایشی یخ اولین رشته از ورزش های زمستانی بود که جز رشته های ورزشی مسابقات المپیک گردید و این را می توان یک افتخار برای این رشته قلمداد نمود.

رشته اسکیت نمایشی خود دارای زیر شاخه های گوناگونی بوده که در المپیک هر کدام به صورت جداگانه دارای مدال می باشند. از جمله این زیر شاخه ها می توان به اجرای تک نفره مردان، اجرای تک نفره زنان، اجرای دو نفره و رقص روی یخ اشاره نمود.

در اجراهای تک نفره افراد از تمام حرکات نمایشی و مهارت های خود جهت ساخت یک برنامه چند دقیقه ای بهره خواهند برد که این اجرا به دو صورت برنامه کوتاه و برنامه بلند می باشد. هر یک از این حرکات دارای امتیازات پایه ی مشخصی بوده که داوران بر اساس مصوبات اتحادیه بین المللی اسکیت، قادر به قضاوت و امتیاز دهی به حرکات بازیکنان می باشند.

در اجرای دو نفره نیز بازیکنان به صورت دو به دو به اجرای برنامه می پردازند. در این شاخه هماهنگی حرکات بین دو بازیکن از ارکان اصلی موفقیت آن ها خواهد بود.

در بخش رقص روی یخ نیز بازیکنان به صورت دو به دو و تیمی به رقابت می پردازند و حرکات بیشتر به شکل رقص های دو نفره می باشد.

در ایران مسابقات به صورت انفرادی برگزار شده و به نظر شخصی بنده، مسابقات انفرادی بیشتر جنبه ورزشی و رقابتی داشته و از جذابیت بیشتری بر خوردار بوده تا مسابقات دو نفره.

به هر حال برای ورود به رشته اسکیت نمایشی فراموش نکنید که عشق به اسکیت نمایشی بیشترین سهم در موفقیت شما در این رشته را دارد.

عاشق شوید و عاشق بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *