سلطه ورزش اسکیت بر جامعه

اسکیت برد
جولای 6, 2020
جهش اسکیت
جولای 13, 2020

امروزه می توان ورزش اسکیت را یکی از پر طرفدار ترین رشته های ورزشی نامید. با تحقیقی ساده در رابطه با میزان ثبت نام افراد در کلاس های آموزشی در رشته های گوناگون ورزشی، می توان به صحت این گفته مهر تایید زد.

آیا این میزان استقبال از ورزش اسکیت یک موج ساده یا یک مد فصلی و کوتاه مدت در جامعه می باشد ؟

تحقیقات و نظر سنجی های تیم ما در سال 1398 نشان داد، میزان افزایش علاقه به اسکیت در بین کودکان و حتی افراد بزرگسال، به دلیل گسترش این ورزش و در معرض دید بودن آن می باشد. چرا که در گذشته شما به ندرت یک ورزشکار اسکیت سوار را در سطح شهر می توانستید ببینید ولی امروزه در تمام پارک ها و همچنین اغلب محله ها پیست های اسکیت  به صورت فراوان وجود داشته و همچنین آکادمی اسکیت به صورت تخصصی نیز در حال فعالیت مداوم و مستمر می باشند که همه این موارد باعث تبلیغات کاملا غیر مستقیم برای این رشته ورزشی به حساب می آید. همچنین تغییر سبک زندگی به آپارتمان نشینی بسیاری از سرگرمی های کودکان را محدود نموده و با توجه به شناخت والدین نسبت به رشته اسکیت و علاقه کودکان، تمایل به یادگیری و تفریح در رشته اسکیت بیش از پیش نمود پیدا کرده است.

اولین قدم برای علاقه مندان ورود به این رشته جذاب و مهیج بر خلاف نظر اغلب آن ها خرید اسکیت نبوده، بلکه انتخاب یک آکادمی اسکیت حرفه ای برای آموزش اسکیت می باشد. در آکادمی های حرفه ای اسکیت، شما تحت آموزش زیر نظر مجرب ترین وحرفه ای ترین مربیان اسکیت قرار خواهید گرفت.

بعد از انتخاب آکادمی اسکیت مناسب دومین گام در راه شروع یادگیری این رشته ورزشی، انتخاب کفش اسکیت مناسب می باشد. به طور کلی دو نوع تقسیم بندی برای اسکیت ها وجود دارد.

 

 

اسکیت هارد: این اسکیت ها همانطور که از اسم آنها می توان حدس زد، بدنه ای سفت و سخت داشته که از پلاستیک فشرده شده ساخته شده اند و درون آن ها جورابی متشکل از پارچه و ابر های ضخیم قرار دارند تا پا سفتی این اسکیت ها را به هیچ عنوان احساس نکند.

اسکیت سافت: این نوع اسکیت ها از اسکیت های هارد نرم تر بوده و این موضوع به دلیل ساخت بوت آن ها از پارچه ها و ابر های فشرده می باشد. با توجه به عدم تسلط افراد در تقسیم وزن روی اسکیت و همچنین عدم توانایی در عمود نگه داشتن پاها روی زمین، استفاده از اسکیت های سافت در مراحل مقدماتی می تواند باعث کج شدن مچ پا و خارج شدن بوت اسکیت از فرم استاندارد خود شود.

پیشنهاد ما و اغلب مربیان خرید و استفاده از اسکیت های هارد می باشد. این اسکیت ها با توجه به سفت بودن بدنه، مچ پای افراد را کاملا مورد حمایت قرار داده و مانع خم شدن آن ها خواهد شد. لازم به ذکر است استفاده از اسکیت های غیر استاندارد علاوه بر سخت کردن آموزش و همچنین اجرای حرکات توسط ورزشکاران، موجب بروز آسیب دیدگی های جبران ناپذیر برای استفاده کنندگان از این اسکیت ها خواهد شد.

یک نکته کلیدی!!

بیشتر کودکان با دیدن یک اسکیت باز عاشق این رشته شده و علاقه خود برای ورود به این رشته را با والدین خود در میان می گذارند، غافل از اینکه از روز اول آموزش آن ها حتی قادر به ایستادن روی اسکیت نیز نخواهد بود و این مساله باعث دلسردی بسیار زود هنگام آن ها می شود. قبل از ورود و ثبت نام در کلاس های آموزشی باید این نکته را با افراد کم سن و سال در میان گذاشت که ابتدای کار شما در اسکیت کنار نرده های آموزشی بوده و در جلسات آتی به تدریج می توانند بدون کمک، با اسکیت حرکت نمایند.

بعد از گذراندن مراحل مقدماتی و پیشرفته اسکیت پایه/تکمیلی، بیش از 30 حرکت اصلی و فرعی اسکیت به افراد آموزش داده شده و آن ها قادر خواهند بود با تسلط کامل و مهارت لازم، اسکیت سواری کنند. در این مرحله آن ها باید انتخاب کنند که آیا تمایل دارند وارد رشته های تخصصی اسکیت شوند و یا بیشتر از این مرحله ادامه ندهند. در صورتی که افراد مایل به ادامه و ورود به رشته های تخصصی باشند، مربیان بهترین مشاوران آن ها خواهند بود و با توجه به شرایط جسمی و روحی هر فرد، بهترین رشته های تخصصی برای ادامه فعالیت افراد را به آن ها پیشنهاد خواهند داد.

شما برای آینده ی اسکیتی خود چه تصمیمی گرفته اید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *