ورزش اسکیت اینلاین

خرید اسکیت مناسب
فوریه 26, 2020
رشته اسکیت رولر اینلاین
مارس 12, 2020

ورزش شاخه های متنوع و گوناگونی دارد و در هر کشوری بخشی محبوب می شود و توجه به آن معطوف می گردد تا نتایج جهانی از آن حاصل می شود. ایران در مورد اسکیت رولر در همین وضعیت می باشد. بیش از 20 سال پیش اسکیت رولر وارد ایران شد و جایگزین مناسبی برای اسکبت یخ به شمار می آمد. یعنی در نبود امکانات مناسب برای تمرین اسکیت یخف اسکیت رولر که زیرساخت های قوی نیاز نداشت گزینه مناسبی به شمار می آمد.

همچنین پارک ها و پارکینگ خانه نیز می توانست محل تمرین باشد از این رو این رشته ورزشی به سرعت محبوب شد و جایگاه خود را در بین کودکان و بزرگسالان باز کرد. البته از حق که نگذریم اسکیت رولر زیبایی های دارد که در اسکیت یخ  نمی توان آنها را یافت. یعنی حرکاتی که با اسکیت یخ قابل انجام می باشد محدود است اما در اسکیت رولر به خاطر نوع طراحی اسکیت و حضور چرخ به جای تیغه قدرت مانور بسیار بالاتر می باشد. البته در حرکات پایه اسکیت این تفاوت مشهود نمی باشد اما در اسکیت تخصصی به وضوح قابل مشاهده است بویژه در اسکیت فری استایل که سبکی کاملا چرخ محور می باشد و اجرای حرکات آن در اسکیت یخ به صورت کاملا محدود قابل انجام می باشد.

یکی از پیشکسوتانی که در زمینه رشد و نمو رشته اسکیت رولر در ایران فعالیت چشم گیری داشته است و اکنون نیز به عنوان مدیر یک آکادمی اسکیت تخصصی فعالیت دارد آقای وحید شجاعی است. ایشان با شروع اسکیت از همان ابتدای ورود توانست سهم بزرگی در توسعه این ورزش ایفا کند و اکنون نیز به عنوان مدرس رسمی فدارسیون اسکیت فعالیت دارد.

همچنین تجربه ایشان در تیم داری و ارسال نفرات زیادی به مسابقات جهانی و آسیایی و کشوری باعث شده است تا بستر مناسبی برای رشد و نمو شما را در آکادمی اسکیت پدید آورد. این رشد و نمو در رشته های مخنلفی امکان پذیر است که هم به صورت انفرادی و هم به صورت تیمی دنبال می شود. رشته اسکیت نمایشی و اسکیت سرعت و اسکیت فری استایل به صورت فردی و رشته اسکیت هاکی و اسکیت رول بال برای ورزشهای تیمی در این آکادمی اسکیت دنبال می شوند. همچنین باید توجه داشت که سنین افرادی که در تیم های آکادمی اسکیت حضور دارند رنج وسیعی دارد و از اینرو فرزند شما در صورت پاس کردن تست ورودی می توانند شانس ورود به تیم های حرفه ای را داشته باشند.

یعنی برای مثال برای اسکیت هاکی تنها تیم بزرگسالان تشکیل نداده اند بلکه هم تیم اسکیت هاکی نوجوانان و هم تیم اسکیت هاکی بزرگسالان را آماده سازی کرده اند که این باعث می شود تا فرد هنرجو انگیزه ای دوچندان برای پیشرفت داشته باشد. همچنین حضور نوجوانان در کنار بزرگسالان و گاها شرکت در مسابقات آنها باعث می شود تا تجربه ای بی نظیر برای نوجوانان اندوخته شود و بتوانند آینده ای روشن تر برای خود ترسیم کنند.

همچنین برای ارسال نفرات مسابقه دهنده در مسابقات خارج از کشور نیز نفرات آماده می شوند تا بتوانند برای آکادمی اسکیت افتخار آفرینی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *