دیدارهای رسمی و غیررسمی اسکیت

دیدار رئیس انجمن اسکیت هاکی و سرپرست کمیته رینک هاکی
فوریه 28, 2021
کمیته اسکیت ستاد ناجا تشکیل شد
فوریه 28, 2021

فدراسیون اسکیت ایران در سال های رشد چشمگیری داشته است، قسمت های مختلفی به آن اضافه شده است، بخش های فعال استانی و شهری زیر نظر آن فعالیت دارد، مسابقات اسکیت را به صورت رسمی برگزار می کند، دوره های آموزشی مدرسی و داوری به صورت مرتب برای رشته های مختلف در حال برگزاری است، ارتباطی عمیق و منسجمی با فدراسیون جهانی اسکیت برقرار شده است و اعضای فدراسیون اسکیت نیز به عنوان سمت داران فدراسیون جهانی اسکیت منصوب شده اند، تجربه سالیان دراز گذشته و استفاده از تجربه پیشکسوتان سرعت رشد و حرکت در این مسیر را به حد زیادی افزایش داده است.

بنابراین این امید می رود که رشته اسکیت بیش از پیش موفق باشد و در آینده ای نه چندان دور شاهد درخشش ورزشکاران در رشته های مختلف آن باشیم. اکنون نیز که بیماری کووید 19 تمامی فعالیت ها را محدود کرده است فدراسیون اسکیت و انجمن های اسکیت زیر نظر آن با درایت شرایط را به گونه ای فراهم آورده اند که ورزشکاران به صورت چالش هایی در منزل و یا مسابقاتی که با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی انجام می شود روحیه خود و آمادگی جسمانی شان را حفظ کنند، در مسابقات شرکت کنند و بدین ترتیب برای مسابقات جهانی که در سال آینده یا سال های بعد برقرار می شود در حد اعلای توانمندی باشند.

فدراسیون اسکیت به همین دلیل بر انتخاب اعضای کمیته ها و هیئت ها و انجمن ها بسیار دقت دارد و حتما سعی می کند از افرادی باتجربه این انتخاب ها را انجام دهد. حضور افراد باتجربه و دانا باعث می شود تا سرعت رشد آن کمیته یا انجمن بیشتر شود. اگر در هر رشته به صورت عمیق فرهنگ سازی صورت گیرد، مسابقات اسکیت آن به صورت منسجم برگزار شود، کتاب های لازم در آن ترجمه شوند و در اختیار متقاضیان قرار بگیرند و همچنین مربی و داور به قدر کافی پرورش دهیم می توانیم امیدوار باشیم که تیم های ملی که تشکیل می دهیم تیم هایی با دانش روز و تجربه بالا باشد.

یعنی مربیانی متخصص که به دوره های آموزشی فدراسیون جهانی اسکیت وارده شده اند وظیفه تربیت را بر عهده می گیرند و دانش روز دنیا را به آموزش های فدراسیون اسکیت ایران وارد می کنند. این روند کم کم به درون باشگاه ها و پیست های اسکیت و آکادمی اسکیت وارد می شود. بدین ترتیب افراد به گونه ای پرورش پیدا می کنند که از همان ریشه ای ترین مرحله کارها را اصولی  و با اطلاعات علمی فرا می گیرند.

اما در این میان حضور مقام های رسمی در پیست ها و آکادمی های اسکیت و صحبت های آن ها من باب توسعه ورزش اسکیت می تواند بسیار مفید فایده باشد. از جمله فعالیت هایی که در چند روز گذشته اتفاق افتاده است حضور رئیس فدراسیون اسکیت جناب آقای بهمن محمدرضایی و دبیر فدراسیون اسکیت جناب آقای رامین عتیقه چی در محل برگزاری مسابقات اسکیت سرعت و کلاس های آموزشی اسکیت سرعت بوده است که باعث دلگرمی اسکیت سواران می شود و همچنین مدرسان را به انجام آموزش با بالاترین کیفیت تشویق می کند.

همچنین رئیس فدراسیون اسکیت جناب آقای بهمن محمدرضایی در زمین آیس باکس حاضر شدند و با رؤسای هیئت اسکیت به تفریح در این زمین پرداختند که این می تواند خود یکی از بزرگ ترین تبلیغ ها برای رشته اسکیت روی یخ باشد و آن را به جایگاه اصلی اش در جامعه برساند. وقتی افراد مشاهده می کنند رئیس فدراسیون اسکیت خود در این زمینه فعال می باشند مطمئنا تلاش بیشتری برای موفقیت و حضور در آن خواهند داشت.

همچنین رئیس انجمن اسکیت هاکی و جناب آقای وحید شجاعی سرپرست کمیته رینک هاکی در جلسه ای فشرده در آکادمی اسکیت خرمشاد حاضر شدند و طی این ملاقات در مورد مسائل مختلف رشته رینک هاکی که رشته ای تازه تاسیس در ایران می باشد صحبت کردند. تبادل نظر بیشتر در مورد انجام کارهای زیربنایی برای رشد و ترقی این شاخه ورزشی جذاب بوده است. جناب آقای کاوه صدقی تجربیات زیادی در مورد توسعه رشته اینلاین هاکی و آیس هاکی و مجموعه ان کل اسکیت دارند و حضور ایشان و استفاده از تجربیاتشان وزنه ای بسیار ارزشمند برای موفقیت های آینده رشته رینک هاکی در کشور می باشد.

البته بیماری کووید 19 فعالیت های کمیته رینک هاکی را محدود کرده است اما با همین محدودیت ها نیز اعضای کمیته رینک هاکی آقای وحید شجاعی ( سرپرست کمیته رینک هاکی ) و آقای محمدرضا میرزایی ( دبیر کمیته رینک هاکی ) توانستند حضور خود را در کلاس آنلاین داوری درجه 1 فدراسیون جهانی اسکیت ثبت نمایند و در اولین جلسه این کلاس نیز حاضر شوند. استفاده از دانش استید باتجربه از جمله آقای اسکار والورده می تواند سرعت رشد و ترقی رشته رینک هاکی را بسیار افزایش دهد و به صورت یک کاتالیزور قدرتمند عمل کند.

پس این مسئله را جدی بگیریم که با تشکیل کلاس های آموزشی آنلاین و یا حضوری که از سمت فدراسیون اسکیت برگزار می شود حضوری قدرتمند داشته باشیم، تعداد داوران و مربیان کشور را افزایش دهیم و به این ترتیب بستری غنی از افراد مطلع و آگاه نسبت به دانش روز داشته باشیم. این مسئولیت را به گردن دیگر افراد نیندازیم و خود عضوی فعال و عنصری تاثیرگذار در شاخه اسکیت باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *