در کار مربی دخالت نکنید

کلاس بین المللی داوری رینک هاکی
دسامبر 4, 2020
داوری رینک هاکی سطح یک
دسامبر 5, 2020

آیا شما نیز تجربه مشاهده والدینی را داشته اید که در هنگام ورزش کردن کودکشان در کنار زمین حاضر می شوند و بیشتر از مربی در آموزش او دخالت می کنند؟ آیا آن ها را دیده اید که با اهتمامی تام سعی در بهتر آموزش دادن حرکات به فرزندان خود می باشند؟

این مسئله مسئله ای جدی و نگران کننده است که والدین تصور می کنند از یک مربی متخصص بیشتر می دانند. آن ها آموزه هایی را که از دهان مربی می شنوند و یا حتی گاهی به صورت کامل نمی شنوند و هیچ حس و تجربه ای از انجام حرکت ندارند را اقتباس می کنند و با تغییراتی که خود در آن می دهند به خورد فرزندشان می دهند.

این یک مسئله بسیار نگران کننده است زیرا هر چقدر هم که مربی در زمین بر کار مسلط باشد و شاگرد را تحت سلطه خود داشته باشد زمانی که شاگرد از زمین خارج می شود و با والدین خود به سمت خانه حرکت می کند آموزه ها و راهنمایی های آن ها آغاز می گردد. مربی یک ساعت وقت دارد و پدر و مادر چند روز بنابراین آن ها این فرصت را دارند که تمام آموزش هایی را که مربی با تلاش و کوشش زیاد به شاگرد منتقل کرده است در این مدت زمان تغییر دهند.

این مسئله در تمامی ورزش ها دیده می شود اما در ورزش اسکیت این یک جز جدا نشدنی می باشد. بنابراین والدین باید بسیار دقت کنند که از چنین رفتارهایی بر حذر باشند زیرا نتیجه ای جز پیدایش استایلی خراب و نامنظم چیزی برای فرزندشان به دنبال نخواهد داشت.

آن ها تنها زمانی می توانند به یک مربی خوب بدل شوند که ابتدا آموزش اسکیت را به صورت کامل طی کنند، تمامی حرکات لازم را فرا بگیرند، مدت زیادی به تمرین بپردازند و در نهایت در کلاس های فدراسیون اسکیت شرکت کنند و بتوانند مدرک مربیگری خود را اخذ کنند. بعد از دوره ای کارآموزی این امکان را خواهند داشت تا بتوانند فرزند خود و کودکان دیگر را نیز آموزش دهند. البته این کارآموزی باید زیر نظر مربی باتجربه باشد تا تمامی زیر و بم کار را به آن ها آموزش دهد.

اما اگر شما تنها بیننده صرف بوده اید و تنهای اسکیت بازی کردن را مشاهده کرده اید چگونه می توانید یک مربی باشید؟ چگونه می توانید به خود این اجازه را دهید که در کار یک مربی دخالت کنید؟ بسیاری از اوقات مشاهده می شود که شاگردی بدون اشتباه حرکتی را انجام می دهد اما جلسه بعد حضور در کلاس آن حرکت را به صورت اشتباه اجرا می کند. با پیگیری هایی که انجام می شود مشخص می شود که والدین در زمان تمرین کودک ملاحظات خود را وارد بحث آموزش کرده اند و در نهایت یک آش شله قلمکار پدید آمده است.

اگر لازم باشد تا مربی درخواستی از پدر و مادر بکند و حرکتی را از آن ها بخواهد تا با کودک تمرین کنند به صورت دقیق و مشخص جزئیات آن را ارائه خواهد کرد و پدر و مادر نیز باید تمام دقت خود را صرف کنند تا این جزئیات را به مقدار کوچک نیز تغییر ندهند زیرا نتیجه آن کج رفتن دیوار تا ثریا می باشد.

مربیان آکادمی اسکیت خرمشاد در این زمینه بسیار حساس می باشند و مدام به والدین تاکید می کنند که در تمرینات فرزندشان دخالت نکنند مگر اینکه مربی صلاح بداند. در این صورت آموزش های مورد نیاز داده می شود و از آن ها درخواست می شود تا بر تمرینات کودک با نکات خاصی نظارت شود.

اما خود آن ها نیز می دانند که این نظارت باید با نکاتی بسیار کوچک و ملموس باشد زیرا محول کردن انتقال تمامی نکات از والدین به کودک باعث بروز اشتباهات جبران ناپذیری خواهد شد.

پس والدین عزیز اگر می خواهید فرزندتان موفق باشد و این مسیر را با لذت و در مدت زمانی کوتاه طی کند کار را به مربی متخصص بسپارید و تمام تلاش خود را برای پیدا کردن یک آکادمی اسکیت معتبر صرف کنید. در زمانی که کودک خود را به آن ها می سپارید در واقع آن را به فدراسیون اسکیت و فدراسیون جهانی اسکیت سپرده اید زیرا تمام آموزش های لازم به باشگاه دارها و مربیان داده شده است تا فرزند دلبند شما را به اوج قله های موفقیت برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *